ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

درخواست هفت سینماگر از معاون اجتماعی نیروی انتظامی

هفت نفر از اهالی پیشکسوت سینما در نامه ای به معاون اجتماعی نیروی انتظامی خواستار برگزاری جلسه ای رودررو با جمعی از سینماگران در جهت حل ابهامات و مشکلات به وجود آمده اخیر شدند.

در متن نامه به سردار بهمن كارگر آمده است : در روزهای اخیر شاهد برخی اظهار نظرها از سوی مسئولین نیروی انتظامی در خصوص سینما و بعضی از همکارانمان بودیم که بخشی از این اظهار نظرها موجبات برخی سوء تفاهم ها و ابهامات را فراهم آورده است. از آنجا که در مجموعه معادلات اجتماعی نقش سینماگران و بویژه بازیگران بسیار تعیین کننده است و از طرفی عمده فعالان این حوزه برای پیشبرد سینمای کشور بنای تعامل با دستگاههای اجرایی و انتظامی را دارند لذا پیشنهاد می شود در خلال برگزاری جلسه ای رو در رو با جمعی از سینماگران ضمن ایجاد گفتگو سعی در حل ابهامات و مشکلات به وجود آمده فرمایید.

این نامه به امضای داود رشیدی، همایون اسعدیان، داریوش فرهنگ، فرهاد توحیدی، سیروس الوند، محمدعلی سجادی و محمد سریر رسیده است.

براد پیت در انگلستان ازدواج می کند !

براد پیت و آنجلینا جولی مراسم ازدواجشان را در انگلستان برگزار می کنند.

بنا به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی استار ، این زوج که در ماه آوریل نامزد کردند ، قصد دارند مراسم قانونی ازدواج خود را در ویندزور برگزار کنند و در یکی از دفاتر ثبت ازدواج این شهر پیوندشان را رسمی و قانونی کنند. البته این زوج چند ماه دیگر یک مراسم عروسی بسیار بزرگ و با شکوه در ملک لوکس خود واقع در جنوب فرانسه برگزار خواهند کرد .

یک منبع خبری گفت:"آنها همیشه دوست داشتند که ثبت قانونی ازدوجشان را مخفیانه و در یک مراسم کاملا" خصوصی با حضور فرزندان و خانواده شان انجام دهند ."

"آنها قصد دارند در دفتر ثبت ازدواج ویندزور پیوندشان را رسمی کنند . این دفتر همان مکانی است که چارلز و کامیلا با هم ازدواج کردند.

مترجم: فرشته مشاور

خالق «محمد رسول الله» ۸۲ ساله شد

یكشنبه گذشته هشتادودومین سالروز تولد «مصطفی عقاد»، كارگردان فیلم ماندگار «محمد رسول الله» بود.

«مصطفی عقاد»، كارگردان و تهیه كننده سوریه ای روز اول جولای ۱۹۳۰ میلادی در شهر حلب متولد شد و بیشتر برای فیلم های «محمد رسول الله» و «شیر صحرا» شهرت دارد.

«عقاد» برای تحصیل در رشته ی كارگردانی و تهیه كنندگی سوریه را ترك كرد و به دانشگاه كالیفرنیای لس آنجلس رفت. وی برای مقطع فوق لیسانس سه سال نیز در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی به تحصیل پرداخت و در آنجا با «سام پكینپا» آشنا شد كه بعدها «مصطفی عقاد» را به عنوان مشاور در ساخت یك فیلم درباره ی انقلاب الجزیره استخدام كرد و «عقاد» را به تهیه كنندگی در شبكه «سی بی اس» تشویق كرد.

مصطفی عقاد در سال ۱۹۷۶ فیلم «محمد رسول الله» را ساخت كه در آن «آنتونی كویین» و «آیرین پاپاس» نقش آفرینی كردند. وی ساخت این فیلم ماندگار را پل ارتباطی میان غرب و جهان اسلام می دانست.

وی در مصاحبه ای درباره ی این فیلم گفت: من این فیلم را ساختم چون یك علاقه ی شخصی برای من بود. علاوه بر ارزش تولید این فیلم، از جنبه ی داستانی فكر می كنم به عنوان مسلمانی كه در غرب زندگی می كنم، احساس وظیفه كردم تا حقایق را درباره اسلام بازگو كنم. این اسلام با داشتن بیش از ۷۰۰ میلیون پیرو كمتر شناخته شده است و فكر كردم با ساخت این فیلم خلاء به وجود آمده در غرب را پر كنم.

عقاد در سال ۱۹۷۸ فیلم كم هزینه ی «هالووین» را ساخت و بیشتر به خاطر حضورش در هشت فیلم هالووین به عنوان تهیه كننده شهرت به دست آورد. سری فیلم های «هالووین» موفقیت فراوانی به دست آورد.

«مصطفی عقاد» در سال ۱۹۸۰ فیلم «شیر صحرا» را ساخت كه در آن «آنتونی كویین»، «آیرین پاپاس«، «الیور رید»، «راد استیجر» و «جان گیلگاد» نقش آفرینی می كردند. این فیلم درباره ی سال های آخر زندگی عمر مختار بود.

این كارگردان سرشناس روز یازدهم نوامبر ۲۰۰۵ بر اثر انفجاری كه در هتلی در شهر امان ـ پایتخت اردن ـ روی داد به شدت مجروح شد و دو روز بعد در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

تحویل خانه ی عزت الله انتظامی به شهرداری

پس از گذشت نزدیك به یك سال از طرح موضوع تبدیل خانه ی قدیمی عزت الله انتظامی به موزه، كار واگذاری آن به شهرداری نهایی شد.

پس از گذشت نزدیك به یك سال از طرح موضوع تبدیل خانه ی قدیمی عزت الله انتظامی به موزه، كار واگذاری آن به شهرداری نهایی شد.

انتظامی با تایید این مطلب گفت: خانه برای تبدیل شدن به موزه به شهرداری «شمیران» تحویل داده شد.

شهریور ماه سال گذشته بود كه آقای بازیگر از تبدیل خانه اش به خانه موزه خبر داد و اعلام كرد:« برای اولین بار است كه در هنر و سینما چنین اتفاقی می افتد و خانه شخصی كه در هنر فعال بوده تبدیل به موزه می شود.»

عزت اله انتظامی اواخر شهریور ماه به همراه عكاس و خبرنگار ایسنا در این خانه كه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد حضور پیدا كرد و توضیحاتی را ارائه كرد.

آقای بازیگر سینما گفته بود: « خانه كوچكی حدود ۱۰۰ متر در یوسف آباد داشتم كه آنجا را در سال ۴۹ به مبلغ ۳۷ هزار تومان فروختم و با كمك وام بانكی این خانه را در قیطریه ۳۱۵ هزار تومان خریدم كه تا سال ۵۷ قسط های آن را پس دادم.»

انتظامی یادآور شده بود:« همزمان با اكران فیلم «گاو» به این خانه كه ۴۵۱ و نیم متر متراژ دارد نقل مكان كردیم و سایر فیلم هایی كه بازی كردم صحبت های اولیه اش در همین حیاط شده است. افرادی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی و بهمن فرمان آرا به اینجا آمدند و با هم صحبت كردیم.»

وی گفته بود: « من در این خانه خاطرات زیادی دارم و دوست ندارم از بین برود. می توانم اینجا را به قیمت زیادی بفروشم و یا اگر پنج طبقه ساخته شود پنج واحد ۱۵۰ ۱۶۰ متری به من می دهند. اما دوست ندارم این اتفاق بی افتد.»

این هنرمند یادآور شده بود:« بچه هایم هم احتیاجی ندارند و این خانه و وسایلش با موزه شدن ماندگار خواهد شد و در نبودم می تواند یادگاری باشد.»

انتظامی با اشاره به خانه موزه های شهید مطهری و شریعتی گفته بود:« من این خانه ها را دیده ام. اما اینجا با توجه به وسایل و عكس های زیاد و قدیمی كه موجود است، می تواند بسیار غنی باشد. چیزهایی در اینجا است كه در هیچ كجا نیست، مانند بروشورهایی از هنرهای دراماتیك كه به تاریخچه این هنرها می پردازد و بسیار ارزشمند است. ضمن این كه خیلی ها این كار من را پسندیدند.»

۱۰ بهمن ماه انتظامی از آغاز تغییر و تحولات در این خانه خبر داد و توضیح داد: « وسایل خانه به انبار خانه هنرمندان منتقل شده و قرار است با كمك بهروز غریب پور فضاسازی لازم انجام شود و یك طبقه هم روی خانه احداث و تبدیل به سالن نمایش شود. خانه، تحویل شهرداری شمیران، آقای مهندس جاوید می شود تا كارهای نهایی انجام شود.»

اما زمان تغیر و تحولات به طول انجامید و تا سال جدید ادامه داشت و در ویژه برنامه نوروزی تلویزیون هم آقای بازیگر در مستندی درباره خانه اش توضیح داد و خواستار روشن شدن تكلیف آن شد.

و باید منتظر ماند تا ببینیم چه وقت درب خانه شماره ۲۸ كوچه شهید احمدی قیطریه به عنوان خانه موزه عزت الله انتظامی به روی مردم و علاقمندان آقای بازیگر سینمای ایران باز می شود.

انتظامی در خصوص خانه موزه اش برای ایسنا نوشت:« خوشحال هستم كه در تمام مدت ۴۰ سال كه با خانواده ام اینجا زندگی می كردم فقط به كارهای فرهنگی و هنری (سینما و تئاتر) پرداخته ام. آرزو داشتم برای موزه شخصی و فعالیت های هنری اختصاص پیدا كند. به امید خدا انشا اله».


تام کروز از درخواست طلاق همسرش خیلی ناراحت شد !

تام کروز بالاخره به خبر تعجب آور جدایی از همسرش عکس العمل نشان داد.

تام کروز بالاخره به خبر تعجب آور جدایی از همسرش عکس العمل نشان داد و با انتشار اطلاعیه ای رسما" اعلام کرد که او درخواست طلاق نکرده است بلکه همسرش درخواست طلاق کرده است.

نماینده تام کروز با انتشار اطلاعیه ای گفت:"کیت درخواست طلاق کرده است و تام از این موضوع خیلی ناراحت است و همه حواسش به سه فرزندش است . لطفا" به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید و اجازه بدهید خودشان این مشکل را حل کنند."

ستاره ۴۹ ساله راک قرن و کتی هلمز ۳۳ ساله در ماه نوامبر سال ۲۰۰۶ با هم ازدواج کردند . این زوج یک دختر ۶ ساله با نام سوری دارند.

مترجم: فرشته مشاور

تازه ترین عکس ها از فیلم جدید ده نمکی

فیلمبرداری فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی ادامه دارد.

«اکبر عبدی»، «محمد رضا شریفی نیا»، «امیر دژاکام»، «اسماعیل خلج»، «امیر نوری»، «ابوالفضل همراه»، «عباس محبوب»، «مجید شهریاری»، «مختار سائقی»، «یوسف قربانی»،«اسدالله یکتا»، «کامران تفتی»، «مجید مشیری» و «ارسلان قاسمی» بازیگران مرد این فیلم هستند.

«الناز شاکردوست» هم نقش اول زن فیلم «رسوایی» را بر عهده دارد، همچنین «مریم کاویانی»، «تینا آخوندتبار»، «آرزو افشار»، «محبوبه بیات» و «فریبا ترکاشوند» بازیگران زن فیلم سینمایی «رسوایی» را تشکیل می دهند.

طبق برنامه ریزی انجام شده، فیلم در تهران می گذرد و اکثر صحنه های آن در جنوب تهران فیلمبرداری می شود.

بنابراین گزارش، «مسعود ده نمکی» پیشتر سه گانه «اخراجی ها» و مستندهای «فقر و فحشا» و «کدام استقلال، کدام پرسپولیس» را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.


بازیگری که نقش پرنسس دیانا را بازی می کند + عکس

گریم نوامی واتز بازیگر هالیوودی برای بازی در نقش پرنسس دیانا

در حالی که کمی پیش تر خبرهایی مبنی بر بازی «نوامی واتز» در نقش «پرنسس دیانا» منتشر شد، امروز صبح نیز اولین تصویر از گریم این بازیگر هالیوودی در این نقش روی خروجی سایت های خبری قرار گرفت.

در حالی که کمی پیش تر خبرهایی مبنی بر بازی «نوامی واتز» در نقش «پرنسس دیانا» منتشر شد، امروز صبح نیز اولین تصویر از گریم این بازیگر هالیوودی در این نقش روی خروجی سایت های خبری قرار گرفت.

فیلم سینمایی «سرگردان کوچ» که قرار است به زودی جلوی دوربین برود، داستان زندگی و مرگ «شاهزاده دیانا» است که «نوامی واتز»

بازیگر هالیوودی قرار است نقش او را بازی کند.

در حالی که خبرهای بازی واتز در نقش پرنسس دیانا چندی پیش منتشر شده بود، امروز صبح اولین تصویر از گریم این بازیگر نیز روی خروجی سایت های خبری جهان قرار گرفت.

«واتز» که تاکنون در فیلم هایی چون «کینگ کونگ» و «۲۱ گرم» بازی کرده است، درباره بازی در این فیلم گفت: بی صبرانه منتظر بازی در این نقش هستم و در عین حال که به بازی در این نقش افتخار می کنم، از آن نیز وحشت دارم. او شخصیت خاصی است که بازی در نقش او به هیچ وجه کار آسانی نیست، تنها کاری که از دستم بر می آید این است که بهترین بازی که در توانم است را ارائه دهم.

فیلم «سرگردان کوچ» قرار است به زودی در انگلستان به کارگردانی «اولیویر هیرشبیگل» جلوی دوربین برود.

این فیلم در تاریخی نامشخص طی سال ۲۰۱۳ میلادی به نمایش درخواهد آمد.

بر اساس این گزارش، پرنسس دایانا همسر اول شاهزاده چارلز بود که در سن ۳۶ سالگی در یک حادثه رانندگی در پاریس درگذشت. ورود به خانواده سلطنتی بریتانیای کبیر، زیبایی، مُدگرایی و کمک های انساندوستانه، دایانا را به یکی از سرشناس ترین زنان جهان تبدیل کرد. مرگ دایانا یکی از خبرسازترین وقایع سال بود و تا مدت ها فشار افکار عمومی بر روی خانواده سلطنتی پادشاهی متحده به ویژه ملکه الیزابت و پرنس چارلز سایه افکنده بود.

محمدرضا شریفی نیا و امیر دژاکام هم به «رسوایی» پیوستند+عکس

محمدرضا شریفی نیا و امیر دژاکام از جمله بازیگرانی هستند که به گروه «رسوایی» افزوده شدند.

اولین روزهای فیلمبرداری «رسوایی» در حالی سپری میشود که برخلاف تصورات محمدرضا شریفی نیا هم به جمع بازیگران فیلم افزوده شد.

پیش از این شنیده می شد به دلیل اختلافات مابین اکبر عبدی و شریفی نیا نفر دوم از حضور در این کار سرباز زده است.

اما هفته اول فیلمبرداری «رسوایی» در حالی پشت سر گذاشته شد که هم عبدی و هم شریفی نیا جلوی دوربین رفتند ضمن اینکه امیر دژاکام از جمله هنرمندان تئاتر هم به گروه بازیگران کار پیوسته است.


 

تام کروز از همسرش جدا می شود !

تام کروز و کتی هلمز پس از ۵ سال زندگی مشترک از هم جدا می شوند.

ستاره "راک قرن" و همسرش که که او هم یک بازیگر است خبر جدایی شان را تایید کردند و بنا به گفته جاناتان ولف ، وکیل کتی ، او می خواهد کاری را انجام دهد که برای دختر شش ساله اش سوری بهتر است.

جاناتان ولف گفت:" این یک موضوع کاملا" شخصی و خصوصی است که فقط به کتی و خانواده اش مربوط می شود . مثل همیشه برای کتی ، صلاح و خوبی دخترش الویت دارد و از همه چیز مهمتر است ."

هنوز مشخص نیست که این زوج فرم های مربوط به طلاق را به دادگاه ارائه کرده اند یا خیر؟

تام که قبل از کتی ، دوبار ازدواج کرده بود در ماه نوامبر سال ۲۰۰۶ در یک قلعه ایتالیایی با این بازیگر زن ازدواج کرد. نیکول کیدمن ومیمی راجرز همسران قبلی تام کروز بودند.

بنا به گزارشات رسیده ، تام در حال حاضر در ایسلند اقامت دارد و مشغول فیلمبرداری فیلم جدید خود با نام " فراموشی " است در حالیکه کتی در نیویورک است.

تام اخیرا" از همسرش خیلی تعریف کرده بود و گفته بود که خلاقیت کتی را خیلی دوست دارد ، علاوه براین او ادعا کرده بود که رابطه او و همسرش خیلی خاص است.

تام گفت:" او یک انسان فوق العاده است و اگر فقط ۵ دقیقه با او باشید حتما" متوجه این موضوع می شوید. او همه چیز را با خلاقیت بسیار زیبا و منحصر به فرد خود انجام می دهد. صدای او مثل یک هنرمند زیبا و مثل یک مادر گرم است. او جذاب و شوخ طبع است و وقتی وارد اطاق می شود باعث می شود من احساس بهتری داشته باشم."

"واقعا" نمی دانم چه بگویم ، تنها چیزی که می توانم بگویم این است که از لحظه ای که با او آشنا شده ام ، خوشحال و خوشبختم. رابطه ای که بین ما وجود دارد واقعا" خاص است."

مترجم: فرشته مشاور

برخی ستارگان سینما با ارتباطات غیراخلاقی محبوب شدند!

برخی ستارگان با ارتباطات غیراخلاقی محبوب شدند که به اعتقاد من این نه تنها محبوبیت نیست بلکه باعث شرمندگی و تاسف است
مرجان محتشم بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره ابزار ماندگاری یک بازیگر در عرصه سینما اظهار داشت: بعد از ۸ سال سکوت مطلق در سینما ایران نظرم را درمورد ابزار ماندگاری در عرصه سینما که متاسفانه ارتباطات برخی بازیگران با عوامل فیلم است می دانم، البته فکر می کنم سکوت ۸ ساله من پاسخ مناسبی به این سوال است.
وی در ادامه گفت: کسانی در سینمای ایران قدرت کاذب بدست آوردند که لیاقت ماندن در این عرصه را نداشتند و برخی که مردم دوستشان دارند از صحنه حذف می شوند در واقع یکسری قربانی ماندگاری گروه دیگر می شوند.

سینماهای حوزه همچنان از اکران «خوابم می آد» سرباز می زنند!

همچنان سینماهای حوزه از اکران اولین ساخته سینمایی رضا عطاران یعنی «خوابم می آد» سرباز می زنند و در پی درخواستهای مکرر تهیه کننده فیلم یعنی محمدرضا تخت کشیان برای مشخص کردن وضعیت اکران فیلم هیچ پاسخی نمی دهند.
همچنان سینماهای حوزه از اکران اولین ساخته سینمایی رضا عطاران یعنی «خوابم می آد» سرباز می زنند و در پی درخواستهای مکرر تهیه کننده فیلم یعنی محمدرضا تخت کشیان برای مشخص کردن وضعیت اکران فیلم هیچ پاسخی نمی دهند.
در حالی که به دستور وزیر ارشاد مقرر شده بود که شورای صنفی نمایش برای سینماهای حوزه که به دلیل عدم اکران خودسرانه تعدادی فیلم با توبیخ شورا مواجه شده بودند و به همین دلیل برای آنها حواله نمایش صادر نمی شد، حواله صادر کند اما سینماهای حوزه در اصرار بر روش پیشین خود همچنان بنا بر ممیزی شخصی خویش، فیلم برای اکران انتخاب می کنند.
در همین راستا همچنان سینماهای حوزه از اکران اولین ساخته سینمایی رضا عطاران یعنی «خوابم می آد» سرباز می زنند و در پی درخواستهای مکرر تهیه کننده فیلم یعنی محمدرضا تخت کشیان برای مشخص کردن وضعیت اکران فیلم هیچ پاسخی نمی دهند.
شاید اگر شورای صنفی نمایش بر عدم صدور حواله اکران فیلمهایی مانند «شور شیرین» و «کیمیا و خاک» برای سینماهای حوزه اصرار می کرد رفتار مسئولان سینمایی حوزه هنری موجه بود اما اینکه مسئولان حوزه در برابر اقدام مثبت شورای صنفی نمایش همچنان بر رفتار سابق خویش اصرار می ورزند به نظر کاری پسندیده برای حل مشکل سینمای امروز ما نیست.

اجساد خلبانان جنگنده اف – ۴ ترکیه پیدا شد

فرماندهی نیرو های مسلح ترکیه از کشف اجساد ۲ خلبان جنگنده ساقط شده توسط سوریه خبر داد.
 
به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد فرماندهی نیرو های مسلح ترکیه اجساد ۲ خلبان جنگنده اف ۴ که توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شده بود، در کف دریا پیدا کرده و در تلاش برای خارج کردن آنها هستند.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می گردد.

قتل پدر معتاد توسط فرزند در رشت

فرمانده نیروی انتظامی رشت گفت: مرد معتاد توسط فرزندش در رشت به قتل رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر دیروز در جلسه نیروی انتظامی این شهرستان چگونگی ماجرای مرگ مشکوک یک نفر در رشت را تشریح کرد.
وی اظهار کرد: طبق تماس تلفنی مردمی مبنی بر مرگ مشکوک یک نفر در رشت، بلافاصله ماموران پلیس برای بررسی موضوع در صحنه حاضر شدند.
این مسئول ادامه داد: با بررسی های اولیه از جسد متوفی که از ناحیه سر و صورت سیاه شده بود نشان از مرگ او در چند روز قبل می داد.
وی اضافه کرد: کارآگاهان در این راستا در تحقیقات شفاهی به فرزند ۱۸ ساله متوفی مشکوک شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را برای بازجویی دقیق تر به مقر انتظامی انتقال دادند.
واثق کارگرنیا افزود: فرزند متوفی در تحقیقات پلیسی پس از تناقض گویی اعتراف کرد که اعتیاد پدرش خانواده را خسته کرده بود و در این راستا مجادله ای بین ما صورت گرفت که در نتیجه با ضربات مشت من نقش بر زمین شد و پس از ۳ روز پلیس از طریق مردم مطلع از مرگ پدرم شده است.
وی با بیان اینکه پرونده مقدماتی در این راستا تشکیل شده و در حال رسیدگی در پزشکی قانونی است، یادآور شد: یک معتاد با خسته کردن افراد دیگر به نوعی پرورش دهنده قاتل خود در جامعه است.

قهرمان کشتی متهم به قتل همچنان فراری است

   

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: قهرمان سابق کشتی آسیا که مرتکب قتل شده بود همچنان فراری است.

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: قهرمان سابق کشتی آسیا که مرتکب قتل شده بود همچنان فراری است.

 

قاضی مجتبی ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انگیزه این جنایت هنوز به طور کامل مشخص نشده ولی درگیری ابتدایی به صورت لفظی بوده که بعد متهم سراغ مقتول رفته و با شلیک گلوله مرتکب قتل شده است.

 

وی با تکذیب خبر تسلیم شدن قاتل افزود: بازپرس پرونده دستورات لازم از جمله اقدامات مناسب برای جلوگیری از فرار متهم از کشور را صادر کرده و ماموران پلیس آگاهی به دنبال قاتل فراری هستند.

 

متهم که از قهرمانان طلایی بازیهای آسیایی گوانجو است، هفته گذشته به همراه برادرش برای تفریح به دریاچه ای در نزدیکی کوه بیستون کرمانشاه رفته بود که پس از درگیری با اسلحه مرتکب قتل شد.

شکاف های جهان ما پیامد دین نیست

گفت وگو با کارن آرمسترانگ، متأله مسیحی

کارن آرمسترانگ، متفکری کاتولیک است که ۷ سال پیش به آکسفورد رفت. او امروزه یکی از برجسته ترین متالهان مسیحی است و آثار مهمی در زمینه ادیان بزرگ نگاشته است.

او یکی از ۱۸ نفر سران گروه اتحاد تمدن ها و مشاور دبیرکل پیشین سازمان ملل کوفی عنان است که برنامه اش مبارزه با افراط گرایی و تلاش برای گسترش گفت وگوی جهان اسلام و جهان غرب بود. او در گفت وگوی حاضر با روزنامه نگار آلمانی، «آندره آ بیستریش» درباره سیاست، دین، افراط گرایی و مسائل پیرامون آنها صحبت می کند:

حادثه ۱۱ سپتامبر نمادی برای دشمنی میان جهان اسلام و غرب شده است. بعد از این حملات، بسیاری از مردم آمریکا می پرسند: چرا ایشان از ما متنفرند؟ و بسیاری از متخصصان این امر را به فرهنگ مرتبط می کنند.

کاملا خطاست. خشونت بیشتری در فرهنگ های دیگر وجود دارد. این تصور که اسلام خود را با شمشیر تحمیل کرده است، یک افسانه دروغین غربی است که از زمان جنگ های صلیبی در خاطره ها مانده است، در واقع این جنگجویان مسیحی بودند که جنگ های بی رحمانه را علیه اسلام به راه انداختند. قرآن جنگ تهاجمی را حرام اعلام کرده و جنگ را تنها برای دفاع از خویشتن مجاز دانسته است و هنگامی که دشمنان می خواهند توافقنامه صلح را امضا کنند، قرآن، مسلمانان را سفارش می کند که با ایشان صلح کنند و شرایط ایشان را بپذیرند، حتی اگر چندان سودمندانه نباشد. همچنین حقوق اسلامی تهاجم به دیگر کشورها را ممنوع می شمارد .

▪ البته قطبی شدن سال های اخیـــر دلایل متفاوتی دارد. کاریکاتـــورهـای دانمارکی، اظهارات پاپ و... اقداماتی بوده است که عمدتا توسط غربیان صورت گرفته و به این دامن زده است. همه این امور به شکاف میان جهان اسلام و دنیای غرب کمک کرده است. ما شاهدیم که ساموئل هانتینگتون استاد دانشگاه هاروارد نظریه جنگ تمدن ها را پیشنهاد کرد. آیا به واقع چنین شکافی میان اسلام و غرب هست؟

ـ شکاف میان ما، نتیجه دین یا فرهنگ نیست، بلکه به دلایل سیاسی است. یک نابرابری قدرت در جهان وجود دارد و ضعفا می کوشند هژمونی قدرت های بزرگ را به چالش بکشانند، با بیان استقلال خودشان و راه های دیگر. بخش زیادی از آنچه «بنیادگرایی» می خوانیم، در واقع صورتی دینی و محتوایی ملی گرایانه دارد و بیانی است از اثبات هویت در جوامع اسلامی مردم خود را بر اساس دینشان باز تعریف می کنند زیرا می خواهند بعد از دوره های طولانی استعمار به ریشه های خود بازگردند.

▪ چه چیز باعث می شود که بنیادگرایی امروز چنین پرسروصدا شود؟

شهر اجنه

در 226 كيلومتري شهر امان در كشور اردن يكي از مهمترين آثار باستاني اين كشور به نام شهر پترا وجود دارد.

اين شهر را شهر سنگي گمشده مي نامند. سازندگان و ساكنان اوليه اين شهر مشخص نيستند و اين امر باعث شده مردم محلي ساخت آن را به موجودات فرازميني و جنيان نسبت دهند.

حتي بسياري معتقدند ساليان سال افراد فرازميني در اين قصر زندگي مي كرده اند.

بوميان مي گويند شب ها اين منطقه پر از اجنه است و صداي آنها شنيده مي شود.

به همين دليل اين شهر باستاني شهر اجنه ناميده شده است.


مانوئل خوزه سرمربي پرسپوليس شد

به گفته يک منبع آگاه در باشگاه پرسپوليس،‌ مانوئل خوزه سرمربي پرتغالي وگزينه اول کميته فني باشگاه پرسپوليس سرمربي اين تيم شد.

دوش با من گفت پنهان کاردانی تیزهوش

دوش با من گفت پنهان کاردانی تیزهوش

و از شما پنهان نشاید کرد سر می فروش

گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع

سخت می‌گردد جهان بر مردمان سختکوش

وان گهم درداد جامی کز فروغش بر فلک

زهره در رقص آمد و بربط زنان می‌گفت نوش

با دل خونین لب خندان بیاور همچو جام

نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش

تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی

گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

گوش کن پند ای پسر و از بهر دنیا غم مخور

گفتمت چون در حدیثی گر توانی داشت هوش

در حریم عشق نتوان زد دم از گفت و شنید

زان که آن جا جمله اعضا چشم باید بود و گوش

بر بساط نکته دانان خودفروشی شرط نیست

یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش

ساقیا می ده که رندی‌های حافظ فهم کرد

آصف صاحب قرآن جرم بخش عیب پوش

حافظ

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

بیار باده که بنیاد عمر بر بادست

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

چه گویمت که به میخانه دوش مست و خراب

سروش عالم غیبم چه مژده‌ها دادست

که ای بلندنظر شاهباز سدره نشین

نشیمن تو نه این کنج محنت آبادست

تو را ز کنگره عرش می‌زنند صفیر

ندانمت که در این دامگه چه افتادست

نصیحتی کنمت یاد گیر و در عمل آر

که این حدیث ز پیر طریقتم یادست

غم جهان مخور و پند من مبر از یاد

که این لطیفه عشقم ز ره روی یادست

رضا به داده بده وز جبین گره بگشای

که بر من و تو در اختیار نگشادست

مجو درستی عهد از جهان سست نهاد

که این عجوز عروس هزار دامادست

نشان عهد و وفا نیست در تبسم گل

بنال بلبل بی دل که جای فریادست

حسد چه می‌بری ای سست نظم بر حافظ

قبول خاطر و لطف سخن خدادادست

حافظ

به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است

بکش به غمزه که اینش سزای خویشتن است

گرت ز دست برآید مراد خاطر ما

به دست باش که خیری به جای خویشتن است

به جانت ای بت شیرین دهن که همچون شمع

شبان تیره مرادم فنای خویشتن است

چو رای عشق زدی با تو گفتم ای بلبل

مکن که آن گل خندان برای خویشتن است

به مشک چین و چگل نیست بوی گل محتاج

که نافه‌هاش ز بند قبای خویشتن است

مرو به خانه ارباب بی‌مروت دهر

که گنج عافیتت در سرای خویشتن است

بسوخت حافظ و در شرط عشقبازی او

هنوز بر سر عهد و وفای خویشتن است

حافظ

ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه

ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه

مست از خانه برون تاخته‌ای یعنی چه

زلف در دست صبا گوش به فرمان رقیب

این چنین با همه درساخته‌ای یعنی چه

شاه خوبانی و منظور گدایان شده‌ای

قدر این مرتبه نشناخته‌ای یعنی چه

نه سر زلف خود اول تو به دستم دادی

بازم از پای درانداخته‌ای یعنی چه

سخنت رمز دهان گفت و کمر سر میان

و از میان تیغ به ما آخته‌ای یعنی چه

هر کس از مهره مهر تو به نقشی مشغول

عاقبت با همه کج باخته‌ای یعنی چه

حافظا در دل تنگت چو فرود آمد یار

خانه از غیر نپرداخته‌ای یعنی چه

حافظ

پيامك نيمه شعبان 3

1

 
ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد
بر پشت ستم کسی تبر خواهد زد
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
2
سوالی ساده دارم از حضورت              من آیا زنده ام وقت ظهورت
دعایم کن دوباره جان بگیرم                      بیایم در رکاب تو بمیرم
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
3
آقا بیا به خاطر باران ظهور کن
ما را از اینهوای سراسیمه دور کن

وقتی برای بدرقه عشق می روی
از کوچه های خسته ماهم عبور کن

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


پيامك نيمه شعبان 2

1
عزیز دیدنت را بهانه بسیار داریم اما بها نه
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
2
خدایا !
آنچنان زمین گیرم نکن که هنگام ظهور مولا توان برخاستن نداشته باشم ...
اللهم عجل لولیک الفرج
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
3
مهدی جان !
روا بود که گریبان ز حجر تو پاره کنم ...
دلم هوای تو کرده بگو چه چاره کنم ...
اللهم عجل لولیک الفرج
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

پيامك نيمه شعبان 1

1
گفتم که خدا مرا مرادی بفرست
توفان زده‏ ام مرا نجاتی بفرست
فرمود که با زمزمه یا مهدی
نذر گل نرگس صلواتی بفرست
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
2
در انتظار باران نیست آنکه بذری نکاشته
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
3
زهی خجسته زمانی که یار باز آید
به کام غم‏زدگان غم‏گسار باز آید
اگر فدای امام زمان نخواهد شد
ز سر چه گویم و سر، خود چه کار باز آید
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

دل هر که صید کردی نکشد سر از کمندت

دل هر که صید کردی نکشد سر از کمندت

نه دگر امید دارد که رها شود ز بندت

به خدا که پرده از روی چو آتشت برافکن

که به اتفاق بینی دل عالمی سپندت

نه چمن شکوفه‌ای رست چو روی دلستانت

نه صبا صنوبری یافت چو قامت بلندت

گرت آرزوی آنست که خون خلق ریزی

چه کند که شیر گردن ننهد چو گوسفندت

تو امیر ملک حسنی به حقیقت ای دریغا

اگر التفات بودی به فقیر مستمندت

نه تو را بگفتم ای دل که سر وفا ندارد

به طمع ز دست رفتی و به پای درفکندت

تو نه مرد عشق بودی خود از این حساب سعدی

که نه قوت گریزست و نه طاقت گزندت

سعدی

پروفسور فرید رئیس کمیته پزشکی پرسپولیس/ هدف ما کسب استاندارد فیفا در امور پزشکی است

باشگاه پرسپولیس در مسیری حرکت می کند که هدف از آن ایجاد یک تشکیلات حرفه ای پزشکی ورزشی است، بسیار فراتر از آنچه تاکنون در ورزش ایران حتی به آن فکر شده است. پروفسور فرهاد فرید رئیس کمیته پزشکی و سلامت باشگاه پرسپولیس ایده های بزرگی دارد که در حال اجرای مرحله به مرحله آنها است. با این گفتگوی تفصیلی درباره تحولات پزشکی در پرسپولیس همراه باشید.

بازیکن سابق هرتابرلین و فوریتانا دوسلدورف و پزشک کلن و استاد دانشگاه بن

شاید کمتر کسی بداند که پروفسور فرهاد فرید که از مفاخر پزشکی کشورمان است. خود روزگاری فوتبالیست بوده است. او فوتبال را از جوانان شاهین آغاز کرد و در همان جوانی راهی اروپا شد و طی سال های 1964 و 1965 به عضویت تیم های هرتابرلین و فورینا دوسلدورف در آمد.

او درباره سابقه فعالیت پزشکی خود در آلمان هم می گوید؛ من به عنوان پزشک تیم، در فوتبال آلمان فعالیت کردم که از آن جمله باید به تیم کلن اشاره کنم، همچنین زمانی که کارل هاینس رومینیگه در تیم لیپشتات بود، پزشک تیم بودم. پروفسور فرید استاد ارتوپدی دانشگاه بن نیز بود تا اینکه بازنشسته شد. او متخصص ارتوپدی و جراحی استخوان و مفاصل و همچنین متخصص طب ورزشی است. در زمان حضور در کشور آلمان ورزشکاران حرفه ای ایرانی و آلمانی تحت درمان وی قرار گرفتند.

همه تخصص ها یک جا جمع شده اند

او در ارتباط با فعالیت های کمیته پزشکی صحبت ها را اینگونه آغاز می کند؛ فعالیت ما از اوایل آبان ماه سال 90 آغاز شد. از همان آغاز شرایط برخلاف آن چیزی رقم خورد که در سایر تیم ها شاهد هستیم. یعنی یک کادر ویژه مداوم در کنار تیم حضور داشت که متشکل از پزشک، فیزیوتراپ و روانشناس و دو، سه ماساژور بود اما بخشی هم داشتیم که دیده نمی شد و آن هم یک گروه پزشکی با همه تخصص های مورد نیاز بود. ما این کادر را بر اساس استانداردهای فیفا طراحی کردیم و مداوم در حال بسط و گسترش آن هستیم. گروه که در کنار تیم قرار دارد بویژه دکتر و فیزیوتراپ همراه تیم به جراحات اولیه رسیدگی می کنند تا از گسترش آن جلوگیری کنند. روانشناس در کنار تیم و در اردوها حضور دارد تا حتی اگر در نیمه شب هم مشکلی پیش آمد بتواند در کنار اعضای تیم باشد و به آنها مشاوره بدهد. برای این فصل دو ماساژور را به چهار ماساژور افزایش داده ایم تا بازیکنان در زمان سریعتر، سرویس بهتری بگیرند و اگر برای یک نفر مشکلی پیش آمد، رزرو وجود داشته باشد. در حال حاضر دکتر امینی هم در تمرینات حاضر می شوند و دکتر چشمه سری هم، روزانه تیم را زیر نظر دارند و موارد را به کمیته پزشکی منتقل می کنند. یک تیم تخصصی هم در قالب یک تیم پزشکی در کنار این گروه قرار دارد.

در این تیم، جراحان ارتوپدی حضور دارند. من خودم شخصا به آسیب دیدگی های بازیکنان رسیدگی می کنم. ما از تخصص های دیگر مثل قلب و عروق، ریه و دیگر موارد هم برای تکمیل این تیم استفاده کرده ایم. پرسپولیس از تخصص طب ورزشی که یک شاخه خاص است، بهره می برد. متخصص تغذیه و آنتی دوپینگ هم به تغذیه بازیکنان و نیازهای آنها در این بخش نظارت دارد.

چنان به موی تو آشفته‌ام به بوی تو مست

چنان به موی تو آشفته‌ام به بوی تو مست

که نیستم خبر از هر چه در دو عالم هست

دگر به روی کسم دیده بر نمی‌باشد

خلیل من همه بت‌های آزری بشکست

مجال خواب نمی‌باشدم ز دست خیال

در سرای نشاید بر آشنایان بست

در قفس طلبد هر کجا گرفتاریست

من از کمند تو تا زنده‌ام نخواهم جست

غلام دولت آنم که پای بند یکیست

به جانبی متعلق شد از هزار برست

مطیع امر توام گر دلم بخواهی سوخت

اسیر حکم توام گر تنم بخواهی خست

نماز شام قیامت به هوش باز آید

کسی که خورده بود می ز بامداد الست

نگاه من به تو و دیگران به خود مشغول

معاشران ز می و عارفان ز ساقی مست

اگر تو سرو خرامان ز پای ننشینی

چه فتنه‌ها که بخیزد میان اهل نشست

برادران و بزرگان نصیحتم مکنید

که اختیار من از دست رفت و تیر از شست

حذر کنید ز باران دیده سعدی

که قطره سیل شود چون به یک دگر پیوست

خوشست نام تو بردن ولی دریغ بود

در این سخن که بخواهند برد دست به دست

سعدی

سلسله موی دوست حلقه دام بلاست

سلسله موی دوست حلقه دام بلاست

هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست

گر بزنندم به تیغ در نظرش بی‌دریغ

دیدن او یک نظر صد چو منش خونبهاست

گر برود جان ما در طلب وصل دوست

حیف نباشد که دوست دوست‌تر از جان ماست

دعوی عشاق را شرع نخواهد بیان

گونه زردش دلیل ناله زارش گواست

مایه پرهیزگار قوت صبرست و عقل

عقل گرفتار عشق صبر زبون هواست

دلشده‌ی پای بند گردن جان در کمند

زهره‌ی گفتار نه کاین چه سبب وان چراست

مالک ملک وجود حاکم رد و قبول

هر چه کند جور نیست ور تو بنالی جفاست

تیغ بر آر از نیام زهر برافکن به جام

کز قبل ما قبول وز طرف ما رضاست

گر بنوازی به لطف ور بگدازی به قهر

حکم تو بر من روان زجر تو بر من رواست

هر که به جور رقیب یا به جفای حبیب

عهد فرامش کند مدعی بی‌وفاست

سعدی از اخلاق دوست هر چه برآید نکوست

گو همه دشنام گو کز لب شیرین دعاست

سعدی

صبر کن ای دل که صبر سیرت اهل صفاست

صبر کن ای دل که صبر سیرت اهل صفاست

چاره عشق احتمال شرط محبت وفاست

مالک رد و قبول هر چه کند پادشاست

گر بزند حاکمست ور بنوازد رواست

گر چه بخواند هنوز دست جزع بر دعاست

ور چه براند هنوز روی امید از قفاست

برق یمانی بجست باد بهاری بخاست

طاقت مجنون برفت خیمه لیلی کجاست

غفلت از ایام عشق پیش محقق خطاست

اول صبحست خیز کآخر دنیا فناست

صحبت یار عزیز حاصل دور بقاست

یک دمه دیدار دوست هر دو جهانش بهاست

درد دل دوستان گر تو پسندی رواست

هر چه مراد شماست غایت مقصود ماست

بنده چه دعوی کند حکم خداوند راست

گر تو قدم می‌نهی تا بنهم چشم راست

از در خویشم مران کاین نه طریق وفاست

در همه شهری غریب در همه ملکی گداست

با همه جرمم امید با همه خوفم رجاست

گر درم ما مس‌ست لطف شما کیمیاست

سعدی اگر عاشقی میل وصالت چراست

هر که دل دوست جست مصلحت خود نخواست

سعدی

عشق ورزیدم و عقلم به ملامت برخاست

عشق ورزیدم و عقلم به ملامت برخاست

کان که عاشق شد از او حکم سلامت برخاست

هر که با شاهد گل‌روی به خلوت بنشست

نتواند ز سر راه ملامت برخاست

که شنیدی که برانگیخت سمند غم عشق

که نه اندر عقبش گرد ندامت برخاست

عشق غالب شد و از گوشه نشینان صلاح

نام مستوری و ناموس کرامت برخاست

در گلستانی کان گلبن خندان بنشست

سرو آزاد به یک پای غرامت برخاست

گل صد برگ ندانم به چه رونق بشکفت

یا صنوبر به کدامین قد و قامت برخاست

دی زمانی به تکلف بر سعدی بنشست

فتنه بنشست چو برخاست قیامت برخاست

سعدی