ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

بیر اوزگه کیمین قلبیمی یار ووردی داشا چکدی باشا

ساغلیق دئمدی آخدی رقیبه دئدی کی سنده یاشا

اَغیارین اَلین تودو خومار خومار باخدی منه

فریاد اِلدیم باخما خومار کیپریگینی قوزا یِتیرسین او قاشا

اَیدی قاشینی حیسلی دئدی؛گئت منه لایق دئیرسن

آهیله سوروشدوم کی خدایا اورگی چوندو داشا؟

ساقی داها همدم اولا بیلمز منه بو کهنه شرابین

بوندان سورا همدم منه السون قارا بیر حقاماشا

نیسگیل یئلی اسدیکجه ییخاجاقدور اورگین چارداغینی

قورخوم بودورکی دلی ورغون اورگی خیمنان آشا
.
.
bir özgə kimin qəlbimi yar vurdu daşa çəkdi başa
sağlıq demədi axdı rəqibə dedi ki səndə yaşa
əğyarın əlin dutdu xumar xumar baxdı mənə
fəryad elədim baxma xumar kiprigini qoza yetirsin o qaşa
əydi qaşını hisli dedi get mənə layiq dəyirsən
ahilə soruşdum ki xudaya ürəgi çöndü daşa
saqi daha həmdəm ola bilməz mənə bu köhnə şərabın
bundan sora həmdəm mənə olsun qara bir hoqqa maşa
nisgil yeli əsdikcə yıxacaqdur ürəgin çardağını
qorxum budurki dəli vurğun ürəgi xımdan aşa
.
.
شاعیر : علی اکبر صفرزاده - دلی ورغون

محل زندگی جن 1

"محل زندگی جن-۱"

 

 توی مطلب قبلی "جن های هم خانه" توضیحی در مورد هم خانگی جن و انسان نوشتم. امروز می خوام کمی مفصل تر در مورد جاهایی که جنها در اون تردد می کنند بنویسم. همونطور که ما انسانها در محدوده ی خاصی از عالم آفرینش براحتی قادر به زندگی هستیم، جنها هم در محدوده ی خاصی قادر به تردد و زندگی هستند. اما محدودیتشون از ما کمتره. دیدتون رو از خانه و کشور گسترده تر کنید، از کره زمین و منظومه شمسی هم فراتر فکر کنید، من می خوام در مورد فضا و کهکشانها صحبت کنم.
 جنها قادرند از کهکشهان راه شیری خارج بشن و در میلیاردها کهکشان دیگه رفت و آمد کنند و در تمام اونها به منظومه ها و ستاره ها و کرات و سیاره ها برن.
 این میتونه به این معنی باشه که تمام این کهکشهانها در طبقات پایینی آسمان هستند که جنها بهش دسترسی دارند چون طبق چیزی که ما از طریق قرآن می دونیم، جنها از گردش در طبقات بالایی آسمان محروم شده اند.
 و در تمام این فضای بیکران که حتی تصورش برای من غیرممکنه، جنها می تونن زندگی کنند. مثلا در جایی مثلا خورشید که حرارت و شرایطش برای ما قابل تحمل نیست، یا روی سیاره ای که پوشیده از یخ باشه.
 حالا ما آتش و آب رو می شناسیم، خیلی مواد دیگه در آفرینش هست که برای ما ناشناخته ند ولی جنها می شناسند و ازشون استفاده می کنند.
 همین قدر که محیط زندگی جنها متنوع و گسترده ست، نژادهاشون هم زیاد و متفاوته. ما انسانها تقریبا همگی توی شرایط یکسانی زندگی می کنیم، هیچکدوممون توی آب یا زیر خاک زندگی نمی کنیم و تفاوتهای نژادهای ما نهایتا به رنگ پوست و مو و چند سانتیمتر ابعاد بدن خلاصه شده. ولی جنها نژادهاشون خیلی متفاوته، قبلا هم در خصوصیات جن ها اشاره کرده بودم.
 مثلا تعداد اعضا، حتی ساختار کلی بدنشون، در نژادهای مختلف با هم فرق می کنه و خب هر نژادی در شرایط خاصی بهتر زندگی می کنه و در نتیجه ی زندگی در شرایط خاص گاهی تغییراتی هم در فیزیک بدن اون نژادها بوجود میاد و با محیط زندگیشون سازگارتر می شن.

جنهای هم خانه

جنهای هم خانه

"جنهای هم خانه"

 جنها در کنار ما زندگی می کنند. در اکثر خانه های ما ( بالای 90 درصد) جنها هم زندگی می کنند که طبیعی و قانون دنیاست. وقتی جنها می خوان خانه ای رو برای سکونت انتخاب کنند، به مسائل مختلفی توجه دارند که یکی از مهمترینهای اونها، اعتقاد افراد اون خانه ست. جنها دوست دارند کنار انسانهایی زندگی کنند که هم اعتقاد با اونها باشند. مثلا جنهای مسلمان دوست دارند کنار انسانهایی با قلب پاک و پایبند به اصول اخلاقی زندگی کنند. انسانهایی که متوجه و معتقد به خدا هستند و به خاطر این اعتقاد هر رفتاری ازشون سر نمی زنه و از قدرت و اختیارشون بی پروا و بی احتیاط استفاده نمی کنند. جنهای مسلمان خودشون این خصوصیات رو دارند و جذب انسانهایی با همین ویژگی ها می شن.
 و بر عکس جنهای کافری که از قدرت و اختیارشون هرطور که دوست داشته باشند، بی پروا استفاده می کنند، برای صدمه زدن به دیگران ملاحظه ای ندارند و از شرارت و ایجاد مشکل و انحراف لذت می برند؛ دوست دارند کنار انسانهایی مثل خودشون زندگی کنند. کنار انسانهایی که توجهی به حضور خدا ندارند و هر طور دوست دارند افراط و تفریط می کنند.
 با این توضیح باید تونسته باشید حدس بزنید چه نوع جنهایی با چه اعتقادی ممکنه جذب شما بشن و در کنار شما زندگی کنند. یکی از راحت ترین راه های استفاده از دوستی جن ها، جلب محبت جنهای هم خونه ست که نیازی به ارتباط با دنیای جن نداره، استاد لازم نیست و زندگی عادی رو مختل نمی کنه.
 جن های هم خونه انسان، به دلیل اینکه موقع انتخاب خانه، به اعتقاد ساکنینش توجه می کنند، معمولا مشکلی با اونها پیدا نمی کنند و باهاشون راحت و نزدیک هستند و در مواردی روی اونها حتی تعصب و محبت دارند. به خصوص جنهای خداپرست و به خصوص جنهای مسلمان. محبت این جنها به شکلهای مختلفی شامل حال انسانهای خانه می شه. مثل محافظت و مراقبت از اونها در برابر جنهای شرور و کافر و...خیلی محبتها و کمکهای دیگه.

مادر

 

پروردگارا
نمیدانم معنی عشق چیست که همه در تبو تابش مینویسند و مینالند و میبالند
اما بگذارمن یک عشق را معنی کنم
که هرگز با هیچ عشقی قابل مقایسه نیست
خدایا کودک من ایمان من است
دین من است
دنیای من است
بنیاد من است
رویای من است
امید من است
روح من است
زندگی من است
ارامش من است
هستو نیست من است
خدایا در یک کلام کودک من نفس من است
نفسم را هرگز از من نگیر
خدایا قسمت میدهم به بزرگی ات
هرگز مادری را با فرزندانش امتحان نکن.
بگیر
تمام دارایی اش را
سلامتی اش را
زندگی اش را
همه چیزرا بگیر
ولی با کودکش او را ازمایش نکن هرگز....

شعر در مورد مادر(آنا)

آنا

قدمين قويسا گؤز اوسته دييه رم جان آنامــا
چيخاري يوخدي گؤزون تا اولا قوربان آنامــــا
آغاران ساچلارينين هر بيريسي خاطيره دي
قودرتيم يوخدو يازام شعر ايله ديوان آنامــــا
.
.
qədəmin qoysa göz üstə diyərəm can anama
çıxari yoxdi gözün ta ola qurban anama
ağaran saçlarının hər birisi xatirədi
qudrətim yoxdu yazam şerilə divan anam