10 درس چهارم از 513 درس زندگی

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

10 درس چهارم از 513 درس زندگی

10 درس چهارم از 513 درس زندگی
31) نگاهتان را بر روی هدف متمرکز سازید. نه بر روی چیزهایی که موجب هراستان می شود.
32) مسلم بدانید که اگر شروع نکنید خط پایانی در کار نخواهد بود.
                                                                  (( ناپلئون هیل ))
33) کلمه فردا را برای آدم های بی اراده و بچه ها اختراع کرده اند.
                                                                  (( ایوان تورگنیف ))
34) وطن آدمی جایی است که در آن به شکوفایی می رسد.
                                                                 (( آریستوفان ))
35) اقتدار ما آنجاست که مسئولیت زندگیمان را به عهده بگیریم.
                                                                 (( لوئیز هی ))
36) امیدآگاه است به حضور رویدادهای نیک پیش از آنکه در آستانه در ظاهر شود.
                                                                                            (( ریچارد باخ ))
37) عشق تلسکوپ است . نفرت میکروسکوپ.
                                        ((چی پی واسوانی ))
38) این بزرگترین گناه است که چیزی را تجربه کنید که کمتر از شأن شماست.
                                                                                     (( بوسکالیا ))
39) قطاری که از ریل خارج شده ممکن است آزاد باشد اما راه به جایی نخواهد برد.
                                                                            (( زیک زیگلار ))
40) زندگی به تلاش شما پاداش می دهد نه به بهانه هایتان .
                                                  (( اندرو متیوس ))

دهه فجر انقلاب اسلامی

 


 

دهه فجر انقلاب اسلامی

 

دهه فجر،به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ یه ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد.

 

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در ایام دهه فجر سازمان‌ها، ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می کنند.

در ایام دهه ی فجر،جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

نرگس محمدی دختر خوب این روزهای تلویزیون

نرگس محمدی دختر خوب این روزهای تلویزیون

از پرستاری تا ستایش
نرگس محمدی دختر خوب این روزهای تلویزیون است که این روزها با نقش ستایش خود را به عنوان چهره اول جعبه جادویی معرفی کرده و توانسته با بازی خوب و تاثیرگذارش جای خود را بین خانواده‌های ایرانی پیدا کند.به گزارش فررهنگ و هنر «رهوا» -این گفت وگو به بهانه درخشش نرگس در نقش ستایش با او انجام شده است. خیلیها دوست دارند او را بیشتر بشناسند، او و مادرش مهمان دوربین ما بودند.

نرگس محمدی دختر خوب این روزهای تلویزیون

پرستار بازیگر

نهم فروردین در تهران متولد شدم، همزمان با تحصیل در دانشگاه ( رشته پرستاری) در کلاس‌های بازیگری کارنامه شرکت کردم و از آن‌جا برای بازی  در فیلم «مرگ یک پینوکیو» معرفی شدم که فیلم خوبی هم بود اما به دلایلی هنوز به اکران عمومی در نیامده است. بعد از این فیلم حدود یک سال در تئاتر فعالیت کردم که در همین مدت موفق شدم جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره «ماه» حوزه هنری دریافت کنم. بعد از تجربه‌ای که در تئاتر کسب کردم به سینما بازگشتم و در فیلم‌هایی چون ریسمان؛ باز، آناهیتا، سوپر استار و اخراجی‌ها2 بازی کردم. البته فیلم‌هایی مثل سوپراستار و اخراجی‌ها 2 بیشتر برایم جنبه تجربی داشت.

اتفاقی که باعث جدایی از هنر شد...

از ابتدا دوست داشتم در رشته هنر ادامه تحصیل دهم اما روزی که باید در آزمون ورودی هنرستان صدا و سیما  شرکت میکردم اتفاقی برایم افتاد که امتحان را از دست دادم. به همین دلیل در شاخه تجربی کنکور دادم و در رشته پرستاری پذیرفته شدم، درسم تقریبا در رشته پرستاری به پایان رسیده و فقط برای ارائه طرح، باید مدتی در یک بیمارستان مشغول به کار شوم. که ان‌شاا... به زودی این کار را انجام خواهم داد.

بیوگرافی روناک یونسی

بیوگرافی روناک یونسی

بیوگرافی روناک یونسی+تصاویر روناک یونسی - آکا
 
بیوگرافی روناک یونسی+تصاویر روناک یونسی  «روناك یونسی» دی‌ماه سال 1359 در تهران به دنیا آمد، او دوران دبیرستان را در رشته گرافیك گذراند و لیسانس طراحی صنعتی از دانشكده هنر و معماری دارد. مثل همه دخترهای ایرانی،...

بیوگرافی روناک یونسی+تصاویر روناک یونسی - آکا

 

 

 

 

بیوگرافی روناک یونسی+تصاویر روناک یونسی

 

 «روناك یونسی» دی‌ماه سال 1359 در تهران به دنیا آمد، او دوران دبیرستان را در رشته گرافیك گذراند و لیسانس طراحی صنعتی از دانشكده هنر و معماری دارد. مثل همه دخترهای ایرانی، عاشق خانواده‌اش است و عاشقانه به پدر و مادرش عشق می‌ورزد، می‌گوید: «موفقیت‌هایم را مدیون راهنمایی‌های درست پدرم هستم.»
مادر روناك، فرهنگی است و مدیر دبیرستان دخترانه می‌باشد، خانواده یونسی چهار فرزند دختر دارند، كه روناك فرزند اول این خانواده است، او سه خواهر كوچكتر از خودش دارد كه همگی آنان تحصیلات دانشگاهی دارند.
دوران كودكی روناک یونسی
خاطرات زیادی از دوران كودكی خود ندارد، به جز اینكه بسیار شیطون بوده و خرابكاری زیاد می‌كرده، اما از آنجا كه مادرش شاغل بود، مراقبت از خواهرانش را همیشه برعهده داشته به همین دلیل از كودكی شخصیت استقلال‌طلبی در او به خوبی نمایان بوده ضمن اینكه خانه‌داری و آشپزی را از همان روزهای نوجوانی به خوبی فراگرفته است. او با اینكه شیطون و پر شر و شور بوده اما بچه درسخوانی هم بود. معمولا بابت یك موضوع، جلوی دفتر دبیرستان می‌ایستاد، اما چون شاگرد زرنگ بوده، از خطایش چشم‌پوشی می‌كردند. می‌گوید: به خاطر تقلبی كه در امتحان به دوستم رسانده بودم، سه روز اخراج شدم و نمره‌ام صفر شد.

  بیوگرافی روناک یونسی+تصاویر روناک یونسی - آکا

 دانشگاه
به محض اینكه دیپلمش را گرفت، وارد دانشگاه نشد، بلكه وقفه‌ای در آن به وجود آمد، چرا كه در مدرسه به تدریس نقاشی و خطاطی می‌پرداخت تا اینكه سرانجام تصمیم گرفت دانشجو شود و در رشته مهندسی طراحی صنعتی پذیرفته شد. هنر را كماكان دنبال می‌كرد، فیلم می‌دید، تلویزیون تماشا می‌كرد و... تا اینكه یك روز یكی از دوستانش كه از علاقه او به هنر آگاه بود، به او پیشنهاد كرد كه برای بازی در یك فیلم سینمایی تست بدهد و ابتدا عكسش را به گروه سازنده نشان بدهد، اما او نسبت به این كار بی‌میل بود و ناامید... «تصور نمی‌كردم، اتفاقی بیفتد، اما برخلاف انتظار، فردای همان روز تماس گرفتند و از من دعوت كردند كه به دفتر فیلمسازی بروم، آنجا بود كه برای اولین بار قاسم جعفری را دیدم.»
او به آنجا رفت و به دورخوانی مشغول شد در پایان دورخوانی گروهی، همان روز انتخاب شد، برایش باوركردنی نبود، مراحل پیش تولید به سرعت سپری شد و او حالا می‌دانست كه باید در فیلم «گرگ و میش» به كارگردانی قاسم جعفری بازی كند. این اولین تجربه هنری او بود. تجربه‌ای كه خیلی غیرمنتظره پیش آمد... بازی در یك فیلم سینمایی ساخته یك كارگردان مطرح آن هم در نقش اصلی. نكته مهم در مورد این بازیگر بااستعداد این است كه تحصیلات و آموزش بازیگری ندارد، اما بازیگری را به صورت تجربی آموخته و حتی به كلاس‌های بازیگری هم نرفته است، اما سعی كرده در كار همیشه با چشمانی باز و گوش‌هایی شنوا، عمل كند و از تجارب پیشكسوت‌ها بهره بگیرد. همین امر باعث شد تا در سریال رستگاران، برای حضور در نقش خجسته، انتخاب اول باشد.
اولین سریال تلویزیونی
«روناك یونسی» پس از حضور در فیلم سینمایی گرگ و میش در چند فیلم تلویزیونی هم بازی كرد، تا اینكه رسید به سریال «گل‌های گرمسیری» كه در نقش مرضیه ایفای نقش كرد، در آن سریال هم او مقابل آتیلا پسیانی بازی كرد، پسیانی در آن مجموعه در نقش پدر شوهرش را بازی كرد، بازی خوب او باعث شد تا نگاه‌ها به سمت او معطوف شود تا جایی كه «یونسی» هم‌اكنون، بازیگری را مهم‌ترین دغدغه‌اش می‌داند. او تشنه تجربه كردن نقش‌های متفاوت است و دوست دارد با كارگردان‌های مختلف همكاری كند و به دانسته‌های خود بیفزاید.
دل‌مشغولی‌های روناك یونسی
«روناك یونسی» مثل هر بانوی ایرانی به كار در خانه علاقه دارد، آشپزی خوبی دارد و از دوران نوجوانی آن را جدی می‌گرفته است، فیلم دیدن و مطالعه و شعر خواندن را خیلی دوست دارد، می‌گوید؛ خواندن اشعار حافظ به من آرامش می‌دهد.از نوجوانی به ورزش علاقه داشته و شنا و بسكتبال را تقریبا به شكل حرفه‌ای ادامه داده... اصولا به ورزش‌هایی كه پای توپ، وسط است را به ورزش‌های دیگر ترجیح می‌دهد و از آن به عنوان بهترین تفریح یاد می‌كند. به موسیقی سنتی علاقه دارد و ساز موردعلاقه‌اش سنتور است، به صدای شهرام ناظری علاقه دارد .

بیوگرافی رز رضوی

بیوگرافی رز رضوی

بیوگرافی رز رضوی - آکا
 
 بیوگرافی رز رضوینام: رز رضویمتولد ۲۱ آبان ۱۳۶۱ در تهران است ، مترجم زبان اسپانیایی است و چند کتاب هم ترجمه کرده که هنوز فرصت چاپشان را پیدا نکرده ، سالهاست که دوست صمیمی مهراوه شریفی نیاست و معتقد است خیلی چیزها...

بیوگرافی رز رضوی + تصاویر رز رضوی - آکا

 بیوگرافی رز رضوی
نام: رز رضوی
متولد ۲۱ آبان ۱۳۶۱ در تهران است ، مترجم زبان اسپانیایی است و چند کتاب هم ترجمه کرده که هنوز فرصت چاپشان را پیدا نکرده ، سالهاست که دوست صمیمی مهراوه شریفی نیاست و معتقد است خیلی چیزها را از او یاد گرفته ، تا قبل از فیلم ملودی به کلاس بازیگری نرفته اما بعد از آن یک دوره کلاسهای آقای سمندریان را دیده ،از مجموعه فعالیتهای او عبارتند از : سریالهای مختارنامه ، کلاه پهلوی ، ملکوت ، تبریز در مه و..و فیلم های بیداری رویاها ، ملودی و دعوت

بیوگرافی پانته‌آ بهرام

بیوگرافی پانته‌آ بهرام

بیوگرافی پانته‌آ بهرام - آکا
 
پانته‌آ بهرام بازیگر ایرانی تآتر، سینما و مجموعه‌های تلویزیونی است. او دانش‌آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و ادبیات نمایشی است.زندگینامهوی در ۱۳ اسفندماه ۴۸ در تهران متولد شد. در ۱۳۶۶ فعالیت بازیگری خود را...

بیوگرافی پانته‌آ بهرام + عکس پانته‌آ بهرام - آکا

پانته‌آ بهرام بازیگر ایرانی تآتر، سینما و مجموعه‌های تلویزیونی است. او دانش‌آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و ادبیات نمایشی است.
زندگینامه
وی در ۱۳ اسفندماه ۴۸ در تهران متولد شد. در ۱۳۶۶ فعالیت بازیگری خود را به صورت آکادمیک با ورود به مدرسه صدا و سیما و تحصیل در رشته بازیگری آغاز کرد. اولین حضور جدی در تئاتر را در ۱۳۶۷با بازی در مقابل تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم تجربه کرد. در ۱۳۷۱ با تحصیل در رشته ادبیات نمایشی گام جدیدتری در تعمیق دانش آکادمیک در زمینهٔ هنرهای نمایشی برداشت.
کارنامهٔ بازیگری
تئاتر
آتقی و شهر خیال (۱۳۶۹)
مجلس عاشقانه سلیمان و بلقیس (۱۳۶۹)
مرگ یزدگرد (۱۳۷۰)
شب بخیر مادر (۷۵-۱۳۷۴)
زمستان ۶۶ (۱۳۷۶)
رقص کاغذ پاره (۱۳۷۷)
پس تا فردا و دل سگ (۱۳۷۸)
یک دقیقه تا سکوت (۱۳۷۹)
افسون معبد سوخته (۱۳۸۰)
همان همیشگی – زمزمه مردگان – رازها و دروغها (۱۳۸۱)
خواب در فنجان خالی – شب هزار ویکم (۱۳۸۲)
نمایشنامه‌خوانی آدم‌های خیس (۱۳۸۳)
شکلک (مهر ۱۳۸۳)
با دهان بند سکوت (مهر ۱۳۸۳)
 زمزمهٔ مردگان (آذر ۱۳۸۳)
 هی مرد گنده گریه نکن! (دی ۱۳۸۳)
 منطقهٔ اشغال شده (بهمن ۱۳۸۳ - در جشنوارهٔ تئاتر فجر)
 نورا (تابستان١٣٨٩ - به کارگردانی : علیرضا کوشک جلالی)

 بیوگرافی پانته‌آ بهرام + عکس پانته‌آ بهرام - آکا

سینما
سال     نام فیلم     کارگردان
١٣٩١     من مادر هستم     فریدون جیرانی
١٣٨٩     بی خود و بی جهت     عبدالرضا کاهانی
١٣٨٩     اسب حیوان نجیبی است     عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۸     خواب‌های دنباله دار     پوران درخشنده
۱۳۸۸     طهران:روزهای آشنایی     داریوش مهرجویی
۱۳۸۸     هیچ     عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۷     پستچی سه بار در نمی‌زند     حسن فتحی
۱۳۸۵     اقلیما     محمدمهدی عسگرپور
۱۳۸۵     بچه‌های ابدی     پوران درخشنده
۱۳۸۴     چهارشنبه‌سوری     اصغر فرهادی
۱۳۸۳     سه راه حل برای یک مشکل     
۱۳۸۱     غوغا     سعید سهیلی
۱۳۸۱     بانوی من     یدالله صمدی
۱۳۸۱     توکیو بدون توقف     سعید عالم‌زاده
۱۳۷۸     عینک دودی     محمدحسین لطیفی
۱۳۷۵     زشت و زیبا     احمدرضا معتمدی
تلویزیون
سریال آینه
چهره به چهره
 بحران معنویت
ایستگاه
مسافر (مجموعه تلویزیونی)
 بحران معنویت
سکوت
پلیس جوان
وکیل
زیر هشت
جوایز
۱۳۷۰، جایزه اول بازیگری نمایش مرگ یزدگرد
 ۱۳۷۵، زمستان ۶۶ جایزهٔ سوم بازیگری
۱۳۷۷، جایزه اول بازیگری جشنواره دفاع مقدس"زمستان ۶۶"
۱۳۷۸، جایزه اول بازیگری تئاتر پس تا فردا
۱۳۸۰، جایزه دوم بازیگری (تئاتر رازها و دروغها)
 جایزه اول کانون ملی منتقدان (برای تئاترهای همان همیشگی و رازها و دروغها)
۱۳۸۲، جایزه دوم بازیگری (تئاتر شکلک)
۱۳۸۳، برگزیدهٔ بهترین بازیگر زن در نخستین جشن بازیگر در تاریخ ۹
۱۳۸۴، برگزیدهٔ بهترین بازیگر زن در دومین جشن بازیگر در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۴
 ۱۳۸9، برگزیدهٔ بهترین بازیگر زن در پنجمین جشن کانون فیلم دانشگاه آزاد اسلامی همدان (برای فیلم هیچ)

بیوگرافی بیانسه

بیوگرافی بیانسه

بیوگرافی بیانسه به همراه تصاویر بیانسه - آکا
 
 بیانسهبیانسه (به انگلیسی: Beyoncé Giselle Knowles)‏ (زاده ۴ سپتامبر ۱۹۸۱), خواننده و بازیگر آمریکایی سبک آر اند بی است.محتویات زندگینامه بیانسه او در آغاز به خاطر اینکه خواننده اول گروه دستینیز چایلد بود مشهور شد. پس از یک...

بیوگرافی بیانسه به همراه تصاویر بیانسه - آکا

 بیانسه
بیانسه (به انگلیسی: Beyoncé Giselle Knowles)‏ (زاده ۴ سپتامبر ۱۹۸۱), خواننده و بازیگر آمریکایی سبک آر اند بی است.
محتویات
زندگینامه بیانسه
او در آغاز به خاطر اینکه خواننده اول گروه دستینیز چایلد بود مشهور شد. پس از یک دوره از کارهای موفقیت آمیز با گروه بیانسه، آلبوم خود را به نام «دیوانه‌وار در عشق» (crazy in love) وارد بازار کرد. این آلبوم تبدیل به یکی از بزرگترین آلبوم‌های آن سال شد و بیانسه برای آن ۵ جایزه گرمی به دست آورد. آلبوم دوم بیانسه به نام B"day (روز تولد) همزمان با تولد ۲۵ سالگی او وارد بازار شد و دلیل این نام‌گذاری نیز همین است.
بیانسه همچنین در عرصه سینما نیز موفقیت‌هایی را به دست آورده و در فیلم‌های هالیوودی مثل پلنگ صورتی و دختران رویایی بازی کرده‌است. همچنین همسر او جی-زی رپر و خواننده هیپ پاپ مشهور است. آن‌ها سال ۲۰۰۸ ازدواج کردند. در مراسم جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ۲۰۱۱ در حالی که بر روی صحنه مشغول خواندن بود لباس خود را باز کرد و نشان داد که حامله‌است. پدر بچه جی-زی، رپر معروف است.
آلبوم‌ها
    ۲۰۰۳ Dangerously in Love
    ۲۰۰۶ روز تولد B"Day
    ۲۰۰۷ B"Day Deluxe Edition
    ۲۰۰۸ I Am... Sasha Fierce

بیوگرافی جنیفر لارنس بازیگر

بیوگرافی جنیفر لارنس بازیگر

بیوگرافی جنیفر لارنس بازیگر - آکا
 
   بیوگرافی Jennifer Lawrence ( جنیفر لارنس )جنیفر لارنس : 1Jennifer Lawrenceتاریخ تولد : 15 آگوست 1990 در کنتاکی، ایالات متحدهمعرفی کوتاه جنیفر لارنس :جنیفر لارنس با نام کامل " جنیفر شریدر لارنس " در شهر لوئیزویل از توابع ایالت...

 

بیوگرافی جنیفر لارنس - آکا

 بیوگرافی Jennifer Lawrence ( جنیفر لارنس )
جنیفر لارنس : 1Jennifer Lawrence
تاریخ تولد : 15 آگوست 1990 در کنتاکی، ایالات متحده
معرفی کوتاه جنیفر لارنس :
جنیفر لارنس با نام کامل " جنیفر شریدر لارنس " در شهر لوئیزویل از توابع ایالت کنتاکی چشم بر جهان گشود. وی در سن 14 سالگی به شهر بزرگ نیویورک مسافرت کرد تا بتواند آینده اش را در این شهر رقم بزند. در ابتدا او به مانند بسیاری از دختران نوجوان آمریکایی ، حرفه مدلینگ را پیش گرفت اما پس از مدتی متوجه شد که نمی تواند در این شغل موفق باشید چراکه آرزوی او بازیگری بود.

جنیفر پس از ترک حرفه مدلینگ، مصرانه به دنبال جلب نظر مساعد نمایندگان استعداد یابی بود و برای تست بازیگری به استودیوهای مختلفی مراجعه کرد که در اکثر موارد درتست بازیگری رد می شد! اما بالاخره به نحوی عجیب موفق به جلب نظر یک نماینده استعداد یابی شد.

جنیفر در این تست متنی را از روی کاغذ روخوانی کرد که به گفته نماینده استعداد یابی " بهترین روخوانی بود که در تمام مدت کاری اش دیده بود!" پس از این، جنیفر به پروژه های مختلف تلویزیونی معرفی شد و سرانجام برای حضور مستمر در هالیوود به شهر لس آنجلس نقل مکان کرد.

در لس آنجلس، جینفر ابتدا کارش را با نقشهای کوتاه در پروژه های تلویزیونی آغاز کرد اما خیلی طول نکشید که با نقش ری دالی در فیلم تحسین شده « استخوان های زمستان » به شهرت جهانی برسد. « استخوان های زمستان » یکی از موفق ترین فیلمهای سال 2010 بود که جدای از جوایز گوناگونی که از جشنواره های مختلف بدست آورد، برای جنیفر لارنس نیز بسیار حائز اهمیت بود چراکه توانست کاندیداتوری اسکار بهترین بازیگری نقش اول زن را به ارمغان بیاورد.

جنیفر لارنس پس از « استخوان های زمستان » ، در پروژه های مهمتری ایفای نقش کرده که از جمله آنها می توان به « مردان ایکس : درجه یک » اشاره کرد و بزودی هم فیلم « عطش مبارزه » از وی به نمایش در خواهد آمد که این یکی می تواند جنیفر لارنس را تبدیل به یک ستاره دست نیافتنی کند.
نکاتی که احتمالاً درباره جنیفر لارنس نمی دانید :
چپ دست هست.
وی توسط یک عکاس در نیویورک کشف و به یک نماینده استعداد یابی معرفی شده بود
یکی از طرفداران پرو پا قرص جف بریجز است
رابطه ای را با نیکلاس هولت آغاز کرده، این دو در جریان فیلمبرداری فیلم « مردان ایکس : درجه یک » با یکدیگر آشنا شدند.
برای بازی در فیلم « استخوان های زمستان » مجبور شد تا چوب بری را فرا بگیرد
گیتار را به خوبی می نوازد
یکی از خوش اقبالان دنیای بازیگری می باشد چراکه تنها به فاصله 2 سال از فارغ التحصیلی اش از دبیرستان موفق شد تا بازیگری را آغاز کند.
در جایی گفته بود که خیلی هیجان زده می شود که مردم او را دختر جذابی می خوانند اما علاقه ای ندارد که به او لقب های زشت بدهند!
در 2 فیلم موفق جشنواره ساندنس حضور پیدا کرده و یکجورایی شهرت اش را مدیون این جشنواره است؛ اولی « استخوان های زمستان » و دیگری هم « شبیه دیوانه » بود.
گفته که مریل استریپ ، کیت بلانشت و لورا لینی الهام بخش او در بازیگری بوده اند.
پدرش یک شرکت بتن سازی به نام " لارنس و شرکا » را اداره می کند.
یکبار جمله ای عجیب گفته بود که چندان به مزاق بازیگران خوش نیامد، او گفته بود : «من کارهایی که عاشقش هستم رو انجام می دم و بعدش هم ماه ها استراحت می کنم چراکه کلی پول گیرم میاد که برای یک دختر 21 ساله زیادی هم هست، من نمی دانم چرا بازیگران همیشه از حقوقشان ناراضی هستند!»
دومین بازیگر جوان زن تاریخ سینماست که موفق به کاندیداتوری در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن شده است. اولی کیشا کستل – هیوز بود که در سال 2002 برای فیلم Whale Rider کاندید شده بود
جنیفر لارنس از جمله بازیگرانی هست که هیچ دوره بازیگری را نگذرانده است.3
مهمترین فیلمهای جینفر لارنس :
The Beaver
X-Men: First Class
Winter"s Bone
Like Crazy
The Hunger Games
Devil You Know

بیوگرافی نیکول کیدمن

بیوگرافی نیکول کیدمن

بیوگرافی نیکول کیدمن - آکا
 
  نیکول ماری کیدمن(به انگلیسی: Nicole Mary Kidman)، متولد ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ (سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۴۶ خورشیدی) بازیگر آمریکایی-استرالیایی و برنده جایزه اسکار، که به خوانندگی نیز پرداخته‌است.زندگی نامه نیکول کیدمنپدر او یک...

 بیوگرافی نیکول کیدمن - آکا

نیکول ماری کیدمن(به انگلیسی: Nicole Mary Kidman)، متولد ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ (سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۴۶ خورشیدی) بازیگر آمریکایی-استرالیایی و برنده جایزه اسکار، که به خوانندگی نیز پرداخته‌است.
زندگی نامه نیکول کیدمن
پدر او یک ایرلندی و مادرش یک اسکاتلندی بود، که هر دو در استرالیا به دنیا آمده بودند. اما نیکول در هونولولو هاوائی (ایالات متحده آمریکا) متولد شده‌است و به همین دلیل دارای دو ملیت آمریکایی و استرالیایی می‌باشد. پدرش «آنتونی» (به انگلیسی: Dr. Antony David Kidman) متخصص شیمی بالینی بود و مادرش "جانل آن (به انگلیسی: Janelle Ann) آموزشیار پرستار بود.
در سال ۱۹۷۳ میلادی یعنی در ۶ سالگی نیکول، آنها به واشنگتن دی.سی جهت ادامه تحقیقات پدر نیکول درباره سرطان سینه سفر کردند که نیکول در آنجا اولین نقش خود را در جشن کریسمس تجربه کرد
او تاکنون دو بار ازدواج کرده نخست با تام کروز (به انگلیسی: Tom Cruise) در سال ۱۹۹۰ بود آنها دو فرزند به نام‌های ایزابلا جین (۱۹۹۲) و کانر آنتونی (۱۹۹۵) را به فرزند خواندگی قبول کردند. این ازدواج در سال ۲۰۰۱ به جدایی کشیده شد.دومین ازدواج وی با کیث اربن (به انگلیسی: Keith Urban) در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ است.
فیلم‌ها
    گروه سارقین بی‌ام‌اکس (۱۹۸۳)
    برندگان (۱۹۸۵)
    ویتنام (۱۹۸۷)
    یک استرالیایی در رم (۱۹۸۷)
    روزهای تندر (۱۹۹۰)
    زندگی من (۱۹۹۳)
    بتمن برای همیشه (۱۹۹۵)
    تصویر یک بانو (۱۹۹۶)
    چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹)
    شهر فرشتگان (۲۰۰۱)
    دیگران (۲۰۰۱)
    دختر جشن تولد (۲۰۰۱)
    ساعت‌ها (۲۰۰۲)
    داگویل (۲۰۰۳)
    کوهستان سرد (۲۰۰۳)
    تولد (۲۰۰۴)
    مترجم (۲۰۰۵)
    افسون‌شده (۲۰۰۵)
    پاهای شاد (۲۰۰۶) (البته به عنوان دوبلر)
    خز (۲۰۰۶)
    تهاجم (۲۰۰۷)
    استرالیا(۲۰۰۸)
    دختر دانمارکی(۲۰۰۹)
    ناین(۲۰۰۹)
    لانه خرگوش(۲۰۱۰)
جوایز
    اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۲)
    خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره برلین برای فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۳)
    جایزه بهترین نقش اول زن در جشنواره فیلم انگلستان برای فیلم ساعت‌ها (۲۰۰۳)

لباس مناسب برای کوچک تر نشان دادن شکم برای خانمها و آقایان


برای کوچک‌نمایی شکم چه لباسی بپوشیم (برای خانمها و آقایان) - آکا

 
 
 

 

پوشیدن لباس‌های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم.این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه‌های طبیعی بدن ازچارچوب استاندارد خود خارج ‌شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس‌های دلخواهایجاد ‌کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی شکم و پهلوها و تجمع بیش از حدچربی در این منطقه است. اگر شما هم از داشتن شکمی بزرگ رنج می‌برید، چاره اول مشکلتان این است که سعی کنید با ورزش و پیاده‌روی روزانه و مستمر،شکمتان را کوچک کنید. اما چاره دومش این است که موقع لباس پوشیدن،حواس‌تان به توصیه‌های زیر هم باشد…

قبل از هر توصیه‌ای، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مد همیشه تغییر می‌کند اما لباسی که اندام شما رابه بهترین شکل نشان می‌دهد تغییر زیادی نخواهد کرد؛ پس بی‌دلیل از مدهاپیروی نکنید و توصیه‌های ما را جدی بگیرید: 

 

توصیه اسلام به تغذیه

 

 

سلامت - تغذیه در اسلام - توصیه اسلام به تغذیه

گروه های اصلی "هرم غذایی"
"ما در کتاب آفرینش بیان هیچ چیز را فروگذار نکردیم." (سوره انعام / آیه 38)

از ابعاد اعجاز آمیز قرآن این است که بر همه علوم مختلف که عقل و علم بشر هنوز به آن دست نیافته است، احاطه دارد.

اولیای گرامی اسلام نیز در 14 قرن قبل، نکات دقیق بهداشتی، تغذیه ای و طبی را به پیروان خود خاطر نشان کرده و برای درمان مردم از آنها استفاده کرده اند. خداوند در قرآن کریم در آیات متعددی (118 آیه) در مورد تغذیه با ما سخن گفته است. از جمله در آیه 88 سوره مائده آمده است:

"از آنچه خدا روزی شما قرار داده است؛ حلال و پاکیزه بخورید."

روایات و احادیث متعددی نیز از ائمه معصومین (علیهم السلام) در این رابطه بیان شده است. در روایتی امام محمد باقر(ع) غذا را نیاز طبیعی هر فرد می دانند و می فرمایند: "خدای بزرگ آدمی را میان تهی (دارای شکم) آفرید و ناگزیر خوراک و آب می خواهد." (کافی جلد 6 ص 287)

امام صادق(ع) در حدیثی به مقوله غذا و خوردن آن و تقسیم بندی مواد غذایی به حلال و حرام، بر اساس مبداء تولید آنها اشاره نموده اند: آنهایی که از زمین روییده و خارج می شوند و آنهایی که از حیوانات فراهم می شوند.

آنهایی که از زمین خارج می شوند به سه دسته: حبوبات و غلات ، میوه ها و سبزیجات تقسیم بندی شده که مطابق با تقسیم بندی در کتب علمی جدید است. همچنین در این راستا موضوع "هرم غذایی " نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این مقاله به بیان برخی از آیات و روایاتی که درباره ی 5 گروه اصلی "هرم غذایی" (که هر گروه قسمتی از نیازهای بدن را تأمین می کنند) هستند، می پردازد.


با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید

با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید - آکا 

فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن ها را مصرف کنید.

قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن ها را برملا می کنیم و اطلاعاتی به شما می دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.

 

 

 

● فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟

 

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می شوند تأثیر اندکی روی لاغری می گذارند.

در مورد قرص های سبوس ( سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می برند. در واقع تأثیر لاغری آن ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

 

 

 

● آیا لازم است که برای لاغری در هر وعده ی غذایی از فیبرها استفاده شود؟

 

برای این که تأثیر لاغری فیبرها بیشتر شود بهتر است که در هر وعده غذایی فیبر لازم را مصرف کنید. زمانی که شما تغذیه متنوعی داشته باشید مطمئن باشید که فیبرهای مختلفی را نیز جذب می کنید که خواص تکمیلی دارند.

 

هفت علت اصلی بوی بد دهان


سلامت نیوز: دست های خود را جلوی بینی و دهان خود بگیرید و هوای دهان خود را رها کنید. چه بویی حس می کنید؟ اگر بوی بدی حس کنید، ممکن است دلیل آن را سریعاً وابسته به غذایی که خورده اید، بدانید. همه می دانند که پس از خوردن پیاز، سیر، ساندویچ و برخی غذاهای دیگر، ممکن است دهانمان بوی بدی داشته باشد. اما غیر از غذایی که خورده اید، دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است عامل این بوی بد باشند.

 ممکن است، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، به طور غلط مسواک زدن و یا مصرف سیگار، عامل این بوی بد باشد. در این مطلب، هفت علت اصلی
بوی بد دهان توضیح داده شده است. سعی شده روش های جلوگیری از بوی بد و راه های بهبود آنها نیز، یادآوری شود.


هفت علت اصلی <a class='mostread' href='http://tandorosti.akairan.com/health/bimari-behdasht/bimarihayedandan.html'><span style='color: #993300;'>بوی بد دهان</span> </a>

 

خرمالو؛ میوه‌ای پاییزی


میوه‌های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می‌باشند.
 


خرمالو؛ میوه‌ای پاییزی - آکا

این میوه خوشمزه تزئینی شرقی بومی چین است. مدت‌ها پیش در ژاپن گسترش یافته و در اواسط قرن نوزدهم به کالیفرنیا معرفی شده است. بهترین رشد درخت خرمالو در مناطقی است که زمستان‌های معتدل و تابستان‌های نسبتاً ملایم دارند.

درختان خرمالو به طور عمده به دو گروه اساسی طبقه‌بندی می‌گردند. آن‌هایی که میوه سفت دارند تا این میوه‌ها در رسیدگی نرم گردند و آن‌هایی که میوه‌شان سفت نباشد.

خرمالویی که سفت نیست، حاوی تانن کمتری بوده و تا زمانی که به شاخه است قابل خوردن و شاداب می‌باشد. رنگ میوه از زرد- نارنجی روشن تا نارنجی- قرمز تیره متغیر است، میوه به طور کامل به جز دانه‌ها و کلاهک آن خوردنی است.

 

ویتامین‌ها

زآگزانتین یک کاروتنوئید مهم غذایی است که به طور انتخابی توسط ماکولای شبکیه چشم جذب می‌گردد و به جلوگیری از بیماری ماکولای چشم در کهنسالی کمک می‌کند. خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می‌کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت‌زا، مواد مضر و رادیکال‌های التهابی افزایش دهد. این میوه حاوی بسیاری از ویتامین‌های گروه B مثل اسیدفولیک، پیریدوکسین (ویتامین B6)، تیامین و ... می‌باشد. این ویتامین‌ها به عنوان کوفاکتورهای لازم برای عملکرد بسیاری از متابولیسم‌های آنزیمی بدن عمل می‌کنند.

 

 فواید میوه خرمالو برای سلامتی

این میوه کم‌کالری است و نیز چربی کمی دارد، اما منبع غنی فیبر غذایی است. خرمالو حاوی ترکیبات مفیدی از قبیل فیتوکمیکال‌هایی چون فلاوونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی چون کاتچین و گالوکاتچین و نیز ترکیبات ضدتورمی مهمی است. کاتچین‌ها دارای خواص ضدعفونت، ضدالتهاب و ضدهموراژی (از خونریزی شریان‌های خونی کوچک جلوگیری می‌کند) می‌باشند. خرمالوهای تازه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مثل بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، زآگزانتین و کریپتوگزانتین هستند. این ترکیبات به عنوان محافظت‌کننده در مقابل رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند.

خرمالو؛ میوه‌ای پاییزی - آکا

مواد معدنی

خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. منگنز کوفاکتوری برای سوپراکسید دیسموتاز (آنزیم از بین برنده قوی رادیکال‌های آزاد) می‌باشد. مس کوفاکتوری برای بسیاری از آنزیم‌های حیاتی مثل سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز است (دیگر مواد معدنی که به عنوان کوفاکتور این آنزیم عمل می‌کنند منگنز و روی هستند). همچنین مس برای تولید گلبول‌های قرمز خون لازم است.

 

نگهداری

خرمالوهای سخت زمانی که سفت اما کاملاً رسیده هستند چیده می‌شوند. خرمالوهای نوع نرم زمانی که کاملاً رنگ پیدا می‌کنند و نرم می‌شوند آماده برداشت هستند. خرمالوهای سخت می‌توانند بعداً در دمای اتاق برسند. هر دو نوع خرمالو باید با استفاده از چنگک‌های دستی مخصوص برداشت از درخت جدا شوند. در نگهداری، میوه‌های تازه خرمالو با رنگ زرد و نارنجی روشن و بدون هرگونه فساد یا بریدگی روی آن‌ها را انتخاب کنید. خرمالوی سخت و رسیده می‌تواند در یخچال تا چند ماه نگهداری شود. نوع نرم خرمالو ماندگاری کمتری دارد و می‌تواند در دمای اتاق تنها چند روز باقی بماند.

خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می‌کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت‌زا، مواد مضر و رادیکال‌های التهابی افزایش دهد

 

روش‌های آماده‌سازی

خرمالو می‌تواند به صورت تازه، خشک یا پخته استفاده شود. خرمالوی تازه و خام را می‌توان به 4 قسمت تقسیم کرد و یا تمامی آن را مانند یک سیب خورد. گوشت خرمالو از حالت سخت تا آبدار وجود دارد و بسیار شیرین است.

 

چند دستور تهیه

* از خرمالوی خشک در بیسکویت‌ها، کیک‌ها، پودینگ‌ها و سالادها استفاده کنید.

* پودینگ خرمالو یک دسر بسیار محبوب می‌باشد که با استفاده از خرمالوی تازه تهیه می‌شود.

* از خرمالوی خشک به عنوان میان‌وعده یا در دسرها استفاده کنید.

تبیان

رفع سموم بدن با آب انار

مصرف آب انار در از بین بردن رادیکال‌های آزاد سمی در بدن موثر است.گروهی از پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خواص آنتی اکسیدانی آب انار را در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن با 9 آب میوه تجاری مقایسه کردند.بر اساس این بررسی که نتایج آن در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منتشر شد، در میان این آب میوه ها، آب انار بیشترین ظرفیت آنتی اکسیدانی را برای مهار یا خنثی سازی رادیکال‌های آزاد، به میزان 96 درصد داراست.

رفع سموم بدن با آب انار

این بررسی همچنین نشان می‌د‌هد، آب انار در جلوگیری از تخریب گلبول‌های قرمز خون یا همولیز نیز موثر است.به گفته پژوهشگران با توجه به این بررسی آب انار آثار سودمندی در تقویت دستگاه دفاع آنتی اکسیدانی بدن دارد.آمارها نشان می‌دهد، مصرف مناسب غذاها یا نوشیدنی‌های غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی‌، میزان ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی - عروقی را کاهش می دهد.رادیکال‌های آزاد موادی سمی هستند که بر اثر واکنش‌های بدن ایجاد می‌شوند و مواد آنتی اکسیدان آن‌ها را از بین می‌برند.

روزنامه همشهری

سلامت - پزشکی - خواب راحت و آرام با نارنگی

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث، آ و ب مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

به گفته آنان، طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است.این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.پزشکان خوردن نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می‌برند نیز توصیه می‌کننداین میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرائین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد.

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.
نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.
منبع : مجله اطلاعت پزشکی

خواص دارویی کاهو

نحوه استفاده : کاهو به طرق مختلف در سالادها و بعضی غذاها مصرف دارد و میتوان آنرا همراه با سکنجبین به علت طعم لذیذ مصرف کرد.
خواص : کاهو Lettuce
نام علمی lactuca sativa
گیاه شناسی
کاهو یکی از قدیمیترین سبزیجات دنیا است منشاء آن در هندوستان و آسیای مرکزی می باشد . کاهو طبق مدارکی که بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یک قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است . کریستف کلمب تخم کاهو را به دنیای جدید برد بطوریکه از اوائل قرن پانزدهم میلادی کاهو در هائیتی و باهاما کشت می شده است . کاهو گیاهی است یکساله که دارای برگهای پهن و دراز و سبز روش می باشد و با طعم کمی شیرین .


کاهوی ایرانی

kahoo-aka01

انواع مختلف کاهو که در حال حاضر در آمریکا کشت می شود حدود 16 نوع می باشد که در تمام طول سال وجود دارد، روی هم رفته دو دسته کاهو وجود دارد :

گلابی را از دست ندهید


گلابی را از دست ندهید - آکا

 

گلابی منبع فوق‌العاده‌ی فیبری به نام پکتین است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد کولون (روده‌ی بزرگ) کمک می‌کند.

 

این میوه‌ی خوشمزه همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، مقدار کمی ویتامین A و E و املاح معدنی به ویژه پتاسیم می‌باشد.

 

گلابی سرشار از املاح معدنی، پتاس و تانین است و می‌تواند اسید اوریک خون را پایین بیاورد. برای این کار بهتر است که گلابی را با پوست میل کنید. از این گذشته گلابی برای افراد روماتیسمی و افرادی که از آرتریت رنج می‌برند مفید است.

 

به عقیده‌ی متخصصان، گلابی اعصاب را آرام می‌کند، عملکرد غدد داخلی را بهبود می‌بخشد، فشار خون را تنظیم می‌کند، خون را تصفیه و کلیه‌ها را تمیز می‌کند. در صورت تنبلی روده‌ها، بیماری‌های گلو و بیماری‌هایی مانند سل، ضعف بدن و کم خونی نیز گلابی کمک زیادی می‌کند.

 

گلابی حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان های محافظ سیستم قلبی عروقی بدن می‌باشد. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از سکته مغزی، گلابی و میوه های دیگری که گوشت سفیدی دارند میل کنید.

 

این میوه‌ی خوشمزه جزو میوه‌هایی است که آلرژی ایجاد نمی‌کند برای همین می‌توانید این میوه را له کرده و به کودکان بدهید.

به عقیده‌ی متخصصان، گلابی اعصاب را آرام می‌کند، عملکرد غدد داخلی را بهبود می‌بخشد، فشار خون را تنظیم می‌کند، خون را تصفیه و کلیه‌ها را تمیز می‌کند

 

برای بعضی از افراد حساس مصرف زیاد گلابی می‌تواند باعث اسهال شود. حواستان باشد که گلابی‌های کاملاً رسیده را مصرف کنید. گلابی‌های نرسیده ممکن است باعث نفخ و عفونت شود.

 

توجه داشته باشید زمان مصرف، گلابی‌های سالم را انتخاب کنید. گلابی‌های خراب و له شده حاوی کپک خطرناکی به نام میکوتوکسین می‌باشد. این کپک سمی به نام پاتولین ترشح می‌کند که باعث حساسیت و خارش پوست، حالت تهوع، مشکلات مربوط به کلیه ها و کبد می‌شود. اگر دیدید یک بخشی از گلابی در حال کپک زدن یا گندیدن است آن‌را مصرف نکنید و دور بیندازید. توجه داشته باشید که پاتولین حتی با پخته شدن نیز از بین نمی‌رود.

 

توجه داشته باشید از گلابی‌هایی استفاده کنید که به شیوه‌ی ارگانیک کشت شده‌اند در غیر این صورت امکان دارد پوست میوه به آفت کش‌ها آلوده باشد. برای همین توصیه می‌کنیم این میوه ها را با پوست نخورید و یا اینکه آن‌ها را با دقت شستشو دهید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

منبع: masantenaturelle    

خواص دارویی سیب

درخت سیب در بیشتر نقاط دنیا پرورش داده می شود و سیب میوه ایست که می توان گفت در هر جای دنیا وجود دارد و همه مردم دنیا آنرا می شناسند.در کشور عزیز ما ایران این درخت بصورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آنرا آسیب ، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند .سیب انواع مختلف دارد . انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت و برد می باشد . سیب نوع ترش و شیرین دارد .

خواص دارویی سیب

خواص : سیب Apple
نام علمی Nigella Sativa
گیاه شناسی


خواص داروئی سیب :
1)سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و بعلت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد
2)سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود .سیب را می توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتما ازظرف لعابی یا تفلون استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می شود.
3)شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد .برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب راشسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آنرا با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.
4)سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.

10 درس سوم از 513 درس زندگی

21 ) نگویید اگر می توانستم انجام می دادم در عوض بگویید اگر انجام دهم می توانم.

                                                                                                (( جیم ران ))

22 ) دنیا افراد موفق را تحسین می کند. اما به اندازه افراد خوش قلب آنها را دوست ندارد.

23 ) خداوند امید شجاعان است نه آینده ترسوها.

                                                    (( نورمن وینسنت پیل ))

24 ) مادیات هدیه خداست که برای نیکویی بی انتهای انسان به او عطا شده است.

25 ) ثروت نه تنها آن چیزی است که دارید. بلکه آن چیزی است که هستید.

26 ) از معاشرت با کسی که قادر به حفظ اسرار و رموز زندگی خود نیست پرهیز کن.

27 ) هرچیزی که بی نهایت زیبا باشد عجیب به نظر می رسد.

                                                                  (( فرانسیس بیکن ))

28 ) تکرار مادرٍ تمام مهارت هاست.

                               (( رابینز ))

29 ) منِ حقیقی همان هست که هستی ، نه آنی که دیگران از تو ساخته اند.

30 ) این ذهن ماست که شر را به خیر مبدل می کند و غم و شادی و فقر و ثروت می آفریند.

10 درس دوم

11) فراموش نکنید که درانتظار معجزه باشد زیرا که خود نیز یکی از معجزات هستید.

12) سکوت مانند ابدیت عمیق است و سخن گفتن مانند زمان کم عمق.

13) انسان خود را نمی شناسد مگر هنگام فقر و بدبختی.

                                                                        (( آلفرد دوموسه ))

14) انسانهایی که خالصانه خدا را برای آنچه که دارند شکر می کنند مومن واقعی هستند.

15) فکر خوشبختی ، موفقیت و کامیابی را با تاکید به ذهن بسپارید.

                                                                               (( نورمن وینسنت پیل ))

16) جایی هست که جز تو هیچکس نمی تواند آن را پر کند. کاری هست که جز تو هیچ کس قادر به انجامش نیست.

17) سفر واقعی اکتشاف به معنای داشتن دیدی جدید است ، نه دیدن چشم اندازی جدید.

18) قله های زندگی همان لحظه هایی هستند که قدر آنچه را که داری می دانی.

19) اگرشما تصمیم نگیرید که روزتان را چگونه بگذرانید دیگران به جای شما این تصمیم گیری را خواهند کرد.

20) تا هنگامی که شما تغییر نکنید ، هیچ چیز تغییر نمی کند.

                                                                      (( جک کنفیلد ))

هفته وحدت/میلاد پیامبر و امام صادق(ع)


 

نام :

محمد بن عبد الله

در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.

كنيه:
ابوالقاسم و ابوابراهيم.

القاب:
رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امين، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر،نذير، بشير، مبين، كريم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذكّر، يس، طه‏ و... .

منصب:
آخرين پيامبر الهى، بنيان‏گذار حكومت اسلامى و نخستين معصوم در دين مبين اسلام.

تاريخ ولادت:
روز جمعه، هفدهم ربيع الاول عام الفيل برابر با سال 570 ميلادى (به روايت شيعه). بيشتر علماى اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربيع الاول آن سال دانسته‏اند.
عام الفيل، همان سالى است كه ابرهه، با چندين هزار مرد جنگى از يمن به مكه يورش آورد تا خانه خدا (كعبه) را ويران سازد و همگان را به مذهب مسيحيت وادار سازد؛ امااو و سپاهيانش در مكه با تهاجم پرندگانى به نام ابابيل مواجه شده، به هلاكت رسيدندو به اهداف شوم خويش نايل نيامدند. آنان چون سوار بر فيل بودند، آن سال به سال فيل (عام الفيل) معروف گشت.

در انتخاب جایگزین قندهای ساده دقت کنید

در انتخاب جایگزین قندهای ساده دقت کنید

 

خواندن و شنیدن در مورد مضرات قند و شکر موجب می‌شود که عده‌ای مصرف این دو فرآورده را متوقف و بجای آن از شیرین‌کننده‌های دیگری استفاده نمایند.

برای این دسته از افراد دو راه حل وجود دارد :

راه اول استفاده از شیرین‌کننده‌های طبیعی است. این دسته از شیرین‌کننده‌ها مانند خرما، عسل، شیره، شکر سرخ علاوه بر اینکه حاوی مقادیر بالای قند طبیعی هستند مقادیر مناسبی فیبر و مواد مغذی را هم در خود جای داده‌اند.

هنگام استفاده از این شیرین‌کننده‌ها قند خون افزایش ناگهانی نمی‌یابد و مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا دوباره احساس گرسنگی کنید. با استفاده از این قندها مقداری مواد مغذی و ویتامین و مواد معدنی نیز به بدن شما خواهد رسید و علاوه بر این مقدار فیبر هم خواهید خورد.

نکته‌ای که هنگام استفاده از این شیرین‌کننده‌ها باید مد نظرتان باشد این است که اگر چه این مواد مانند قند و شکر به بدن شما ضرر نمی‌زنند اما چیزی از انرژی‌زایی‌شان کم نمی‌شود و حتماً باید هنگام برنامه‌ریزی تغذیه‌ای انرژی حاصل از این شیرن‌کننده‌ها را هم لحاظ کنید این مسأله آخر موجب شده است عده‌ای راه دوم را برگزینند.

راه دوم استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی یا صنعتی است. این شیرین‌کننده‌ها یک مزیت دارند : «انرژی ندارند». به همین علت هنگامی که از آنها در رژیم استفاده می‌کنید لازم نیست کالری خاصی برای‌شان در نظر بگیرید و با این روش می‌توانید غذای بیشتری بخورید.

در کنار این مزیت عیب‌هایی هم وجود دارد.

اول) این مواد دارای فیبر نیستند و در نتیجه نقشی در کنترل قندی که با خوردن غذاها وارد خون شما می‌شود نخواهد داشت.

دوم) این مواد حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی نیستند.

سوم) هر از چندگاهی اخطاری در مورد مضرات این مواد منتشر می‌شود و بعد از مدتی تقویت یا تکذیب می‌شوند که در هر دو حالت نشان می‌دهد هنوز در مورد مفید یا مضر بودن این دسته از مواد اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

 


کتاب «تمام جواب‌های من ۹۴ نکته برای موفقیت در برنامه غذایی» : این کتاب تالیف مدیر سایت می‌باشد و حاوی نکاتی است که در طول سال‌ها مشاوره با بیماران و مراجعین جمع آوری شده است. خواندن ۹۴ نکته برای موفقیت در برنامه غذایی به شما توصیه می‌شود.به همراه این کتاب می‌توانید  از خدمات دیگری نیز استفاده نمایید.
برنامه‌غذایی به گونه‌ای طراحی شده است که در کلیه ایام و فصول سال قابل استفاده است. دریافت و بکارگیری این برنامه غذایی می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف تغذیه‌ای‌تان یاری نماید.
CD حرکات ورزشی که شامل مجموعه‌ای حرکات ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام و تحرک کافی می‌باشد. محتویات ایت سی‌دی تفاوت چندانی با آنچه که در ورزش صبحگاهی تلویزیوم مشاهده می‌کنید ندارد و تنها به این منظور در اختیار شما قرار می‌گیرد که بتوانید در تمام ساعات شبانه‌روز آنها را در دسترس داشته باشید.
مشاوره اولیه که از لحاظ من مهم‌ترین قسمت این برنامه غذایی‌است. اگر مشاوره را نیز انتخاب نموده باشید به فاصله نهایتا یک روز کاری پس از اتمام سفارش با شما تماس گرفته و ضمن انجام مشاوره مکمل‌های ویتامینی که احتیاج دارید به همراه نکاتی که رعایت آنها شما را زودتر به اهداف‌تان میرساند به شما ارائه می‌شود.

پشتیبانی ۳ ماهه اینکه پس از آغاز برنامه غذایی نیز مورد ارزیابی قرار بگیرید بسیار  حائز اهمیت است. چنانچه این سرویس را انتخاب نمایید نیز در طول سه ماهه بعد ۴ بار با شما تماس می گیریم و پس از سنجش و ارزیابی‌تان چنانچه لازم باشد توصیه‌های جدید را نیز دریافت خواهید نمود.


گروه خونی B

گروه خونی B

  • طی دوره‌‌های ۱۰ الی ۱۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح این گروه‌ خونی در ناحیه کوه‌های هیمالیا ایجاد شد. در حقیقت اجداد این گروه جزو قوم مهاجر و چادرنشین هستند.

  • افراد دارای این گروه در آسیا و آفریقا و اروپا مستقر شدند.

  • به طور کلی تنومندی و ستبری همراه با هوشیاری و زیرکی دارندگان گروه خونی B آن‌ها را قادر می‌سازد تا در مقابل بسیاری از بیماري‌های سخت و متداول امروزی مانند بیماری‌های قلبی و انواع سرطان مقاومت نمایند و یا در صورت ابتلا جان سالم بدر ببرند.

  • واکنش این گروه در مقابل فشارهای عصبی چیزی میان فعالیت‌های روانی گروه A و عکس‌العمل‌های شدید گروه O است. در حقیقت بعد از آن‌که انسان‌های گروه O تصمیم به اقامت در مکانی خاص و تشکیل جوامع بشری گرفتند گروه A  پدید آمد و گسترش این گروه موجب لزوم حرکت بشر برای یافتن مکان‌های جدیدتری برای کار و زندگی شد.

  •   این گروه قدرت بدنی O و قدرت روحی A را به ارث برده است. اگر چه در هر دو زمینه ضعیف‌تر از اجداد خود است اما حاصل جمع این دو خصیصه در یک فرد می‌تواند از او فرد مقاوم‌تر و انعطاف‌پذیرتری بسازد.

گروه خونی AB

گروه خونی AB

  • طی هزار تا ۱۲۰۰ سال پیش این گروه خونی ایجاد شده‌است. به نظر می‌رسد قفقازی‌ها و مغول‌ها اجداد این دسته را تشکیل دهند.

  • تنها  ۲ تا ۵ درصد از انسان‌ها دارای این گروه خونی هستند. این افراد از ترکیب گروه A و B تشکیل شده و از هر کدام چیزی را به ارث برده‌اند.

  •  مانند گروه خونی A دارای ترشح کم اسید معده هستند و مانند گروه B با خوردن گوشت سازگارند.

  •  در مقابل ویروس‌ها و حساسیت‌ها و بیماری‌های سیستم ایمنی مقاوم تر از بقیه گروه‌های خونی هستند.

  •  احتمال ابتلای این افراد به انواع مختلف سرطان بیشتر است و مانند گروه خونی A احتمال ابتلا به سرطان سینه در این افراد بالاست.

  • دستگاه گوارش حساس‌تری هم دارند.

  •  این افراد بسیار حساس بوده و بایستی با در نظر گرفتن حد تعادل از تمام گروه‌های غذایی به طور مختلط استفاده نمایند.

  • گوشت را به همراه سبزیجات یا پنیر حاصل از شیر سویا مصرف نمایید.

گروه خونی A

گروه خونی A

  • دومین دسته گروه خونی – بعد از O – بوده و به احتمال زیاد طی ۱۵ الی ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح در عصر حجر و در ناحیه آسیا یا آسیای میانه بوجود آمده است. دورانی که انسان زندگی جمعی و دام‌داری را آموخت.

  • در حقیقت افراد این گروه دست از شکار برداشته و به ایجاد اجتماعات همت گماردند. به همین جهت این افراد از لحاظ اجتماعی می‌توانند خود را با جمعیت انبوه وفق دهند.

  • آنچه لازمه ایجاد یک جامعه و ایفاء نقش است در این افراد به خوبی قابل ملاحظه است : هوش ، احساسات قوی ، شور و زیرکی و داشتن حس رقابت.

  • دیگر مانند گروه O احتیاجی به خلق لحظات خطرناک و پرتنشی مانند شکار فیل ، یا مبارزه با ببر و حیوانات درنده نبود به همین جهت اگر چه اجتماعی‌ترند اما در در لحظات سخت و حساس نمی‌توانند مانند گروه خونی O موفق عمل نمایند. شاهد این مدعا رئیس جمهورانی مانند لیندن جانسون ، ریچارد نیکسون و جیمی کارتر بودند که اگر چه با شور و هیجان به صحنه آمدند اما شکست‌های سختی در تاریخ خوردند و در میان رهبران جهانی از همه این‌‌ها پرشور‌تر و شکست‌خورده‌تر کسی نیست جز آدولف هیتلر.

گروه خونی O

 گروه خونی O

  • قدیمی ترین گروه خونی می‌باشد. در عین حال وجود خون گروه O در رگ های ۳۸ تا ۴۰ درصد بنی‌آدم بیان‌گر این امر است که این گروه خونی فروانترین گروه نیز هست.

  • چهل هزارسال قبل از میلاد مسیح بوجود آمده است.

  • در آن دوره انسان‌های سروماگنون زندگی می‌کردند که به انسان‌های امروزی شباهت داشتند.

  • به احتمال زیاد زیستگاه آن‌ها در هندوستان امروزی بود.

  • این افراد شکارچی‌های ماهر و افرادی توانا بودند که قادر به ساختن سلاح‌ها و ابزار متفاوت بوده و با مهارت از آن‌ها استفاده می‌کردند.

  • شاید به همین دلیل است که افراد دارای گروه خونی O در مطلوب‌ترین حالت بیشترین انرژی خود را از پروتئین حیوانی تامین می‌کنند.

  • اشتباه نکنید . به فاصله ۵۰۰ متری خانه اجداد شما سوپر مواد پروتئینی وجود نداشت که هر وقت تمایل داشتند گوشت بخورند. آنها گوشت خود را از شکار کردن تامین می‌کردند و زندگی در طبیعت به آنها آموخته بود ممکن است مدتی طولانی نتوانند شکار کنند. به همین دلیل وقتی شکاری به چنگ‌شان می‌آمد تمام آنرا یک‌جا نمی‌خوردند. تجربه به آنها آموخته بود اگر این کار را بکنند ممکن است تا شکار بعدی چیزی جز میوه‌ها و سبزیجات برای خوردن نداشته باشند از سویی دیگر آنها برای تهیه تکه‌ای گوشت باید زحمت زیادی می‌کشیدند. اگر چه قسمت اعظم توانایی بدنی این افراد از گوشت بدست می‌آمد اما به مرور زمان آموخته بودند که اگر گوشت را به همراه سبزیجات زیاد مصرف نمایند هم سالم‌تر می‌مانند و هم با یک شکار معمول روزهای بیشتری می‌توانند گوشت را بر سر سفره خود ببینند.

گروه خونی چیست؟

هر گروه خونی دارای یک نشانه شیمیایی است که به آن آنتی‌ژن یا پادگن می‌گویند. گروه خونی O دارای پادگن پایه یا فوکز می‌باشد. اگر به پادگن پایه یا فوکز قند دیگری به نام ان-استیل-گالاکتوزآمین بچسبد آنتی‌ژن A تشکیل می‌شود که ثابت می‌کند گروه خون فرد A است اما اگر این قند دی‌گالاکتوزآمین باشد آنتی‌ژن و به تبع آن گروه خونی B ایجاد می‌شود. چنانچه هر دو قند پایه به پادگن پایه یا فوکز چسبیده باشند آنتی‌ژن و گروه خونی AB ایجاد می‌شود.

از سویی دیگر موادی به نام لکتین وجود دارند که پروتئین‌های مختلف را به هم می‌چسبانند. چنانچه غذای مصرفی شما حاوی لکتینی باشد که با پادگن‌های خون شما ناسازگار باشد. قسمتی از اندام‌ها یا سیستم‌های بدن را هدف قرار داده و در آن جمع می‌شوند و چسبندگی یا آگلوتیناسیون ایجاد می‌کنند. این امر می‌تواند موجب بروز التهاب و بیماری در بدن فرد شود.  البته تمام این اتفاقات و سروصداها مربوط به ۵٪ لکتین موجود در غذاهاست که جذب می‌شوند و خدا با ما بوده و هست که ۹۵٪ از این لکتین‌ها جذب نمی‌شود و الا - مطابق نظرات دکتر آدامو و نتیجه‌گیری شخصی من – بعید نبود فرد دارای گروه خونی A بعد از خوردن یک همبرگر دارفانی را وداع کند.


تغذیه بر اساس گروه خونی چیست؟

مبحث رژيم غذايي مناسب براي گروه‌هاي خوني مختلف اولين بار توسط دكتر پيتر جي.آدامو در كتاب «رژيم غذايي مناسب براي بدن شما» مطرح گرديد.

این دستاورد حاصل زحمات ۲۵ ساله یک پدر (James D’Adamo) و یک پسر (Peter J.D’Adamo) می‌باشد.

دکتر آداموی پسر در این مورد می‌گوید من نسل دوم یک درمان‌گر طبیعی Naturopathic Physicion)) هستم. پدرم در سال ۱۹۵۷ میلادی پس از گذراندن یک دوره ۴ ساله فوق دکترا از دانشکده علوم درمان طبیعی فارغ‌التحصیل شد و از همان سال در کلینیک‌های تغذیه و سلامتی مطالعه و معالجه می‌کرد.

 

او در کارش پی برد که اگر چه بسیاری از بیماران با رژیم‌های سخت گیاهی یا کم‌چربی و یا روش‌های مختلف پخت غذا بهبود یافته‌اند اما برخی از آنها نه تنها بهتر نشده‌اند بلکه بدتر شده‌اند.

پدرم می‌گفت : « به اعتقاد من چهره هیچ دو انسانی در روی زمین یکسان نیست. همچنان که اثر انگشت آن‌ها ، خطوط لبهای‌شان و یا آهنگ صدای‌شان مشابه نمی‌باشد و به همین صورت هیچ دو شاخه گیاه و یا دو دانه برفی یک شکل نیستند. از آن‌جایی که احساس می‌کردم تمام مردم با یکدیگر تفاوت دارند معتقد بودم منطقی به نظر نمی‌رسد که همگی غذای یکسانی را مصرف نمایند. آن‌گاه دریافتم چون هر شخصی دارای موقعیت فیزیکی خاصی است و میزان قدرت و ضعف و نیازهای غذایی او نیز متفاوت است تنها راهی که بیمار برای سالم ماندن و غلبه بر امراض مختلف دارد سازگار کردن خود با نیاز‌هایش است.»


عذرخواهی

سلام دوستان معذرت میخوام تو این مدت یعنی سه هفته نبودم مسافرت بودم انشاء الله از فردا دوباره مطالب جدیدی رو می زارم موفق باشین و مرسی از نظرات خوبتون