‌مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

‌مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد

 

‌مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد


در مراسم تجليل از ورزشکاران برتر سال 91 که از سوي شوراي هماهنگي ورزش صداوسيما صورت گرفت، مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد و سوريان، سليمي و حدادي به عنوان برترين ورزشکاران انتخاب شدند.


مراسم تجليل از برترين ورزشکاران سال 91 از سوي شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در محل ساختمان شهداي رسانه سازمان صدا و سيما برگزار شد و در اين مراسم يازده نفر از ورزشکاران المپيکي و پارالمپيکي و قهرمانان جهان به انتخاب 70هزار نفر از مردمي که در نظرسنجي راديو ورزش شرکت کرده بودند به عنوان ورزشکاران، مربيان و ورزشکاران اخلاق برتر سال 91 انتخاب شدند.

به گزارش فارس، اين مراسم با حضور سجادي معاون وزير ورزش، افشارزاده دبيرکل کميته ملي المپيک و خسروي‌وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين و چند تن از مديران سازمان صدا و سيما برگزار شد.


اعلام جرم براي منتشران ليست مازاد پرسپوليس

 

 

 

اعلام جرم براي منتشران ليست مازاد پرسپوليس


مديرعامل باشگاه پرسپوليس مي‌گويد از رسانه‌هايي که بدون منبع خبر ليست مازاد اين تيم را منتشر کردند اعلام جرم مي‌کند.


محمد رويانيان در خصوص برخي اخبار مبني بر ليست مازاد پرسپوليس اظهار داشت: من ليست مازادي را که براي پايان فصل در برخي از رسانه‌ها اعلام شده تکذيب مي‌کنم.

به گزارش فارس ، وي افزود: هيچ بازيکني تا به امروز از سوي مديرعامل و سرمربي در ليست مازاد نبوده اما متاسفانه برخي‌ها که هدفشان را نمي‌دانم چيست، اقدام به اعلام ليست مازاد پرسپوليس مي‌کنند.

رويانيان ادامه داد: رقابت هنوز براي پرسپوليس باقي است. من تا به امروز از گل‌محمدي هيچ درخواستي مبني بر ليست مازاد نکردم و چنين کاري در اين شرايط حساس در دستور کار ما نيست اما متاسفانه برخي رسانه‌ها با گمانه‌زني و اسامي بازيکناني جز ضربه زدن به دنبال هدف ديگر در پرسپوليس نيستند تا سود خود را از اين بابت بگيرند.

وي ادامه داد: هدف اين آقايان ضربه زدن به پرسپوليس است نه چيز ديگر اما بنده به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس به اين رسانه‌ها اعلام مي‌کنم اگر ليست مازاد را بدون هيچ منبعي اعلام کنند تا پرسپوليس را به هم بريزند اعلام جرم و حتي شکايت مي‌کنم. اين کار برخي آقايان درست نيست و اين افراد مطمئن باشند با برخورد جدي من روبرو خواهند شد.

وي خاطرنشان کرد: جو‌سازي عليه پرسپوليس و به هم زدن اين تيم اين بار با ليست مازاد برنامه‌ريزي شده است. مطمئن باشيد اگر قرار به تهيه ليست مازاد باشد کمترين جدايي‌ها را خواهيم داشت اما باز هم به همه عزيزان و دوستانم اعلام مي‌کنم اگر بخواهند با اين کار در آستانه شرايط حساس پرسپوليس جو را به هم بزنند اعلام جرم مي‌کنم و هرگز کوتاه نمي‌آيم چون ما ليست مازادي نداريم. چرا بايد فقط در مورد تيم ما اينگونه مسائل مطرح شود؟ مگر تيم‌هاي ديگر ليگ برتر وجود ندارند که فقط به ما گير مي‌دهند.

وي تاکيد کرد:هدف اصلي ما قهرماني در جام حذفي است و بايد بازيکنان پرسپوليس به گوش باشند که برخي‌ها مي‌خواهند در اين ميان با تفرقه‌اندازي و ايجاد تنش مشکلاتي را ايجاد کنند تا از آب گل‌آلود ماهي بگيرند. بازيکنان ما تا روز آخر کار خود را انجام خواهند داد و هرگز نبايد به اين شايعات و مسائلي که براي ضربه زدن به تيم مطرح مي‌شود توجه کنند. شايد برخي‌ اين وسط ناراحتند که چنين خبرهاي کذبي را اعلام مي کنند اما بهتر است ديگر دست از اين کار خود بردارند.


چطور خود کشی اینترنتی کنیم ودر اینترنت محو شویم؟/2

گام سوم: از شر اطلاعات عمومی، مجرمانه و غیره خلاصی یابید

تا اینجای کار توانستیم اطلاعات کلی شما را از صحنه‌ی وب جهان گستر پاک کنیم که شامل نتایج موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی می‌شد با این حال هنوز افرادی هستند که می‌توانند به سادگی دست به بررسی‌های زمینه‌ای زده و از شما کسب اطلاع کنند.

 

 

حالا زمان آن رسیده تا تمام تلاش خود را برای حذف این دست داده‌ها نیز مصروف داریم و تا آنجا که می‌شود خود را از بانک‌های اطلاعاتی گوناگون پاک کنیم:

چطور خود کشی اینترنتی کنیم ودر اینترنت محو شویم؟/1

شاید از این موضوع که اینترنت موجب شده تا همه با یک جستجوی ساده در گوگل به شما برسند دل خوشی نداشته باشید. یا می‌خواهید به یک شرکت دولتی بپیوندید و نگرانید مبادا شیر پاک خورده‌ای اطلاعات حساسی از شما در اینترنت بیابد و... فاتحه! حتی ممکن است قرار خواستگاری ویژه‌ای داشته باشید و نداشتن پیش زمینه‌ی اطلاعاتی بخصوص در شبکه‌های اجتماعی برایتان مهم باشد. در واقع به هر دلیل شخصی که به ما مربوط نیست دیگر دلتان نمی‌خواهد به این سادگی‌ها آن هم در جهان مجازی یافتنی باشید! اگر این طور است با ما همراه باشیددر این گزارش دو شماره ای.

حقیقت آن است که اگر شهرت شما در اینترنت در حد متوسط یا کم باشد، به این سادگی‌ها نمی‌توانید از این کابوس صفر و یکی رهایی یابید، در حالی که برای اغلب افراد مشهور درگیر در شبکه جهانی وب کار ساده‌تر خواهد بود. در واقع میزان شهرت شما با اطلاعاتی که در اینجا و آنجای وب قرار داده‌اید سنجیده می‌شود.

 گام اول: پاک کردن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

فغان که دسترسی به پروفایل کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی نخستین یافته‌هایی است که عمو گوگل به جستجوگران ارائه خواهد کرد. مواردی که مخاطب شما به آنها دسترسی خواهد یافت می‌تواند شامل حساب شما در شبکه فیس‌بوک، توئیتر، لینکداین، گوگل‌پلاس و هر جای دیگری که از نام حقیقی‌تان استفاده می‌نمایید باشد. پس گام نخست در خودکشی اینترنتی می‌تواند حذف این پروفایل‌ها باشد.بهتر است برای حذف اولیه از صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو به صفحه‌ی پروفایل خود رفته و آن را در حالت شخصی (private) قرار دهید، حالا می‌توانید به مرحله‌ی دوم بروید. گرچه با این کار شما کاملا از چنین شبکه‌هایی حذف نخواهید شد، ولی شانس دیده شدن در موتورهای جستجو را کاهش خواهید داد که گام مثبتی تا اینجای کار است. اما اگر واقعاً مصمم هستید تا با دنیای وب خداحافظی کنید برای این منظور نظر شما را به ادامه بخش اول مقاله جلب می‌کنیم.

در قاب تصویر/ دریاچه هلالی در آغوش بیابان!

دریاچه هلالی، نام دریاچه ای در شش کیلومتری جنوب شهر دان هوآنگ در چین است که منقطه ای بیابانی و پوشیده از شن و ماسه آن را در برگرفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، آب این دریاچه شگفت انگیز که در وسط بیابان همچون زمرد خودنمایی می کند، بسیار شفاف و تمیز است.

در کنار این دریاچه زیبا، ساختمانی به سبک معماری سنتی چینی هم وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر و توریست را به سمت خود می کشاند.

دیدن تصاویر این دریاچه در دل شنزار را به شما توصیه می کنیم:

تصاویر در ادامه مطلب

در قاب تصویر/ دریاچه هلالی در آغوش بیابان!

دریاچه هلالی، نام دریاچه ای در شش کیلومتری جنوب شهر دان هوآنگ در چین است که منقطه ای بیابانی و پوشیده از شن و ماسه آن را در برگرفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، آب این دریاچه شگفت انگیز که در وسط بیابان همچون زمرد خودنمایی می کند، بسیار شفاف و تمیز است.

در کنار این دریاچه زیبا، ساختمانی به سبک معماری سنتی چینی هم وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر و توریست را به سمت خود می کشاند.

دیدن تصاویر این دریاچه در دل شنزار را به شما توصیه می کنیم:

تصاویر در ادامه مطلب

مردم دنیا چگونه سال نو را جشن می گیرند؟

سال 2012 با همه بالاها و پایین هایش به پایان رسید و اگرچه بسیاری از مردم در سراسر دنیا منتظر تمام شدن کل دنیا در این سال بودند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و این سال هم با خوبی و خوشی تمام شد و جای خود را به 2013 داد.

به گزارش بانکی دات آی آر، آغاز سال نو در تمام کشورهای جهان فرصتی برای شادی و نو شدن است و در هر گوشه این کره خاکی مردم به روش و منش خود آغاز سال نو را جشن می گیرند.

شروع سال جدید بهانه ای شد تا گذری کوتاه بر چند کشور جهان بزنیم تا ببینیم آنها چگونه سالشان را نو می کنند:

1. در اسپانیا 12 حبه انگور می خورند تا خوشبخت شوند

اسپانیایی ها به ازای هر شماره از شمارش معکوس نیمه شب برای آغاز سال نو یک حبه انگور می خورند و یک آرزو می کنند.

پیشینه این رسم جالب به سال 1895 برمی گردد، وقتی تعدادی کشاورز متوجه شدند که محصول انگورشان مازاد است و برای جذب مشتریان بیشتر دست به کار شدند.

 2. در بلژیک بچه ها برای پدرو مادرشان نامه سال نو می نویسند

نام مراسم سال نو در بلژیک Sint Sylvester Vooranvond است و کودکان در نخستین روز از سال نو دست به قلم می شوند و نامه ای برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگشان می نویسند.

آنها سپس نامه را با کاغذ فانتزی، فرشتگان و گل سرخ تزئین می کنند و آن را با صدای بلند برای بزرگترهایشان می خوانند.

 3. در جمهوری چک تمام طول روز آتش بازی می کنند

مردم پراگ، پایتخت، از قبل از ظهر روز 31 دسامبر نمایش آتش بازی خود را آغاز می کنند و مراسم خود را تا نیمه های شب یا به عبارتی بامداد اول ژانویه ادامه می دهند.

 

 

4. در دانمارک مردم از یک کیک بسیار بزرگ می خورند و بشقاب هایشان را پرت می کنند

دانمارکی ها بعد از شام ترجیح می دهند دسر شناخته شده ای را بخورند که نامش Kransekage است.

آنها پس از خوردن کیک بشقاب خالی را پرت می کنند، چون معتقدند با این کار در سال پیش رو دوستان زیادی خواهند داشت!

5. ژاپنی ها بر این باورند که خدای سال نو به زمین می آید

معابد در ژاپن ناقوس های خود را 108 بار به صدا درمی آورند تا به توشیگامی، خدای سال نو خوشامد گویند. آنها همچنین خانه تکانی میکنند و کارت تبریک برای دوستان و عزیزان خود می فرستند.

6. آلمانی ها با خوردن مقدار زیادی شیرینی و تماشای تلویزیون سال نو را جشن می گیرند

آلمانی ها از همه راحت تر با قضیه برخورد می کنند. آنها شیرینی می خورند و اکثرشان ترجیح می دهند به تماشای فیلمی قدیمی و با کیفیت سیاه و سفید بنشینند که تلویزیون این کشور هر سال آن را پخش می کند.

7. در چین آیین های سال نو شامل خانه تکانی و خرید هدیه است

در بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله هنگ کنگ و شانگهای جشن های سال نو در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود و بخش های مختلف چین رسوم گوناگونی را برای برگزاری جشن های سال نو دارند، اما آنچه بین بسیاری از آنها مرسوم است، خانه تکانی برای پاک شدن خانه از بدشانسی ها خرید هدیه برای دوستان و عزیزان است

۲۰۰ شهر برتر جهان از نظر سطح زندگی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، موسسه مرسر گزارش سال ۲۰۰۹ خود از کیفیت زندگی در ۲۱۵ شهر مهم جهان را منتشر کرده است. در این گزارش شهر وین اتریش به عنوان بهترین و شهر بغداد به عنوان بدترین مکان برای زندگی مهرفی شده اند. زوریخ که در گزارش سال ۲۰۰۸ مرسر در رتبه نخست قرار داشت در گزارش امسال به رتبه دوم سقوط کرده است. ژنو نیز رتبه سوم را از این نظر به خود اختصاص داده و دوشهر ونکور و آکلند مشترکا در رتبه چهارم جای گرفته اند.

به طور کلی شهرهای اروپایی رتبه های بالایی در فهرست رده بندی مرسر را به خود اختصاص داده اند و خبری از شهرهای مهم امریکا در این رتبه ها نیست. بالاترین رتبه امریکا در این فهرست مربوط به شهر هونولولات است که در جایگاه ۲۹ قرار گرفته است. واشنگتن و نیویورک نیز به ترتیب رتبه ای بهتر از ۴۴ و ۴۹ بدست نیاورده اند. لندن در رتبه ۳۸،‌بیرمنگام و گلاسکو در رتبه ۵۶،‌سنگاپور در رتبه ۲۶ و ‌توکیو نیز در رتبه ۳۵ جای گرفته اند. گزارش مرسر بر پایه فاکتورهای مختلف از جمله میزان درآمد، قیمت کالاها،‌و ساختارهای شهری مثل برق،‌آب،‌تلفن،‌خدمات پستی،‌شبکه حمل و نقل عمومی،‌میزان ترافیک، فرودگاه ها و پروازهای بین اللمللی تهیه شده است.

اگرچه بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ باعث بیکاری هزاران نفر در کشورهای صنعتی و بروز مشکلات فراوان در شهرهای این کشورها شده اما در فهرست رده بندی مرسر تغییر محسوسی نسبت به گزارش سال قبل این موسسه مشاهده نشده است. در منطقه خاورمیانه دوبی رتبه نخست منطقه ای را به خود اختصاص داده است. رتبه جهانی این شهر ۷۷ اعلام شده است. رتبه این شهر نسبت به سال قبل ۶ پله ارتقاء داشته است. ابوظبی نیز با ارتقاء ۳ پله ای در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۸۴ قرار گرفته و به عنوان دومین شهر خاورمیانه از نظر کیفیت زندگی شناخته شده است. منامه (با رتبه جهانی۱۱۱)، کویت(با رتبه جهانی۱۲۵)، ریاض(با رتبه جهانی۱۵۹)، جده(با رتبه جهانی۱۶۰)،تهران(با رتبه جهانی۱۷۸)، صنعا(با رتبه جهانی۲۱۰) و بغداد(با رتبه جهانی۲۱۵) در رتبه های منطقه ای سوم تا نهم قرار گرفته اند.

مطلب روز/ دوستداران وقت روبوسیدن است

مطلب روز/ دوستداران وقت روبوسیدن است

عید نوروز است و روز دیدن است....دوستداران وقت روبوسیدن است .

سنت روبوسی و تبریک عید از دیر باز بین ایرانی ها رواج داشته و موافقان و مخالفان خاص خودش را هم دارد. برخی معتقدن تبریک و شاد باش عید سبب برکت سال و نزدیکی دل هاست. اما برخی هم معتقدن روبوسی عید یکی از ناراحت کننده ترین مراسم سال نوست.

از سالی که آنفلانزای مرغی رواج یافت و بیم انتقال آن از طریق دست دادن و روبوسی مطرح شد خیلی خانواده ها روبوسی عید را ممنوع کردند.

تحقیقات دانشمندان  نشان می دهند که احساسات مثبت می تواند برای سلامتی مفید باشد. این تحقیق نشان میدهد که حمایت عاطفی، مثلاً به شکل در آغوش کشیدن می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد.

در یک تحقیق دیگر که آنهم توسط دکتر گورون انجام شد، به اثبات رسید که بغل کردن و گرفتن دستها، تاثیرات استرس را کاهش می دهد.

انسانها موجوداتی اجتماعی هستند، همانطور که در تحقیقات مختلف ثابت شده است که آنهایی که در زندگی دوستانی برای خود دارند، و همچنین آنها که ازدواج کرده اند، سالمتر هستند.

ما به ارتباطات اجتماعی احتیاج داریم و این ارتباطات شامل لمس کردن است. مثلاً این واقعیت که نوزادان از تماسهای پوستی مستقیم با مادرشان فایده می برند و رشد بهتری خواهند داشت را در نظر بگیرید.

مثالی که گفته شد یک تحقیق کره ای بود که روی نوزادان پرورشگاهی انجام شد. آن دسته از نوزادان که 5 روز در هفته و به مدت 4 هفته، 15 دقیقه بیشتر صدای زنانه شنیدند، ماساژ و ارتباط چشمی مستقیم داشتند، بعد از گذشت چهار هفته و در سن 6 ماهگی، وزن و قد بیشتری اضافه کردند و شکل گیری سرشان نیز بهتر بود تا آنهایی که این تحریک اضافی را نداشتند.

شواهد نشان داده است که تماس درمانی استرس و درد را در بزرگسالان کاهش می دهد و نشانه های بیماری آلزایمر مثل بیقراری، آواگری، قدم زدنهای عصبی و از این قبیل را نیز کاهش می دهد.

البته رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن و روبوسی در ایام بیماری از مطالب و نکات بهداشتی ایست که نباید آن را نادیده گرفت.

مینو اخترزند، بانوی اول راه آهن سوئد

سوئد از جمله کشورهایی است که ایرانیان زیادی را در خود جای داده است و جمعیت ایرانی هایی که با اهداف گوناگون به این کشور می روند زیاد است.

مهاجران ایرانی اغلب به هدف ادامه تحصیل و گذراندن مدارج بالای تحصیلی به سوئد می روند. اما در این میان کم پیش می آید که کسی بتواند منصب مهمی را بدست آورد. کاری که مینو اخترزند از پس آن برآمده است.

 

مینو اختر زند، بانوی موفق ایرانی، متولد ۱۳۳۵ در تهران است. وی که پدرش ارتشی بود، دوران کودکی و نوجوانی را در تهران سپری کرد و در 17 سالگی به استکهلم سوئد مهاجرت کرد.


حماسه و عرفان

حماسه و عرفان

سیدعلیرضا شفیعی ( به عموی شهیدم ، سیدمرتضی شفیعی )

در کوچه های عرش خدا پا گذاشتند

تا پا به روی چهره ی دنیا گذاشتند

تلفیقی از حماسه و عرفان و عشق را

بر پرده ی زمان به تماشا گذاشتند

در سایه سار تابش ممتد آفتاب

در واژه های یخ زده گرما گذاشتند

باقطره های جاری و جوشان خونشان

حسرت به قلب تیره ی دریا گذاشتند

وقت عروج پیکرشان بوی یاس داشت

چون به سر به روی دامن زهرا کذاشتند 

دلم مثل نفس هایت گرفته

دلم مثل نفس هایت گرفته

دکتر عباس سودایی ( فرزند شهید)

انگار دریا ، دل به رودی می سپارد

بر سینه اش ، وقتی سرم را می فشارد

بابا! دلم مثل نفس هایت گرفته است

اما خجالت می کشم باران ببارد

تاول زده روی تو ، دیگر با چه رویی

بر روی گل ، دست سحر ، شبنم بکارد؟

هرشب نگاهم ، روی بام بی کسی ها

جای ستاره تاولت را می شمارد!

از بس نشسته در گلویت روی هم بغض

حتی نفس های تو ، سوز ناله دارد

خودرابزن به خواب شب هایی که آرام

طفلی به روی صورتت لب می گذارد

 

ایران تنها شکارچی پهبادهای آمریکا در جهان

ایران تنها شکارچی پهبادهای آمریکا در جهان

کاروتچنکو گفت به صراحت می گویم که سپاه پاسداران ، وزارت دفاع و در مجموع نیروهای مسلح ایران به قابلیت بسیار بالایی در این زمینه رسیده اند ، یعنی از نگاه تخصصی ایران در دانش و کاربرد اطلاعات الکترونیک پیشرفت کرده و از نگاه عام ، قدرت دفاعی و نظامی ایران به سطح بالایی رسیده است.

scaneagle

 
رئیس شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که تا کنون موفق به شکار پهبادهای جاسوسی آمریکا شده است گفت : این اقدام موفقیت بزرگ دفاعی و نظامی برای جمهوری اسلامی ایران است .
به گزارش واحد مرکزی  خبر،‌ ایگور کاروتچنکو سردبیر مجله دفاع ملی روسیه  افزود :  موفقیت جدید ایران نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به فناوری به دست گرفتن کنترل پهبادهای جاسوسی آمریکا و همچنین رمزگشایی و ورود  به سامانه مدیریتی این نوع پرنده ها دست یافته است .
این تحلیلگر ارشد مسایل نظامی ادامه داد بدون شک این موفقیت بزرگ دفاعی و نظامی برای ایران محسوب می شود زیرا اینگونه فناوری ها انحصاری و فقط در اختیار برخی کشورهای محدود است.
کاروتچنکو گفت به صراحت می گویم که سپاه پاسداران ، وزارت دفاع و در مجموع نیروهای مسلح ایران به قابلیت بسیار بالایی در این زمینه رسیده اند ، یعنی از نگاه تخصصی ایران در دانش و کاربرد اطلاعات الکترونیک پیشرفت کرده و از نگاه عام ، قدرت دفاعی و نظامی ایران به سطح بالایی رسیده است.


جدیدترین دستاورد پدافندی ایران

پرتیراژ ترین و پیشرفته ترین پهپاد دست پرتاب ارتش آمریکا شکار شد + عکس

بیش از 19 هزار فروند از این پهپاد تولید شده و به عنوان پرتیراژترین پهپاد آمریکایی عملیاتی در حال حاضر شناخته می شود. وزن سبک و توانایی تحرک بالا از جمله مشخصه های مهم این پهپاد آمریکایی است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، دریادار امیر رستگاری معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش  اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش دو فروند پهپاد دشمن را شکار کرده است. وی افزود: این پهپادها از گونه RQ-11 هستند که یکی در شهریور سال 90 و دیگری در آبانماه امسال شکار شده است.

رستگاری تاکید کرد:‌ این پهپادها توسط پدافند ارتش مورد اصابت و سرنگون شده است و در حال حاضر در مرکز تحقیقات ارتش در حال بررسی است. در این مطلب شما را با این پهپاد آمریکا که به دست واحدهای پدافندی ارتش شکار شده است آشنا می کنیم.

پهپاد RQ170

حیرت ارتش آمریکا از مهارت ایرانی‌ها

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی ردیابی پهپادهای آمریکایی توسط خلبانان ایرانی را مورد بررسی قرار داد و آنها را نشانه مهارت کامل این خلبانان در رهگیری پهپادهای آمریکایی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «اندیشکده مطالعات سیاست خاور نزدیک واشنگتن» در گزارش خود نوشت نیروی هوایی ایران، ارتش آمریکا را با رهگیری یک فروند پهپاد «پریدیتور» (Predator) شگفت‌زده کرده است.

این اندیشکده که هیئت تحریریه آن را شخصیت‌های برجسته دیپلماتیک و افراد تأثیرگذار در حوزه سیاست‌گذاری تشکیل می‌دهند در گزارشی تصریح کرده است رهگیری پهپاد MQ-1 متعلق به نیروی هوایی آمریکا توسط هواپیماهای ایرانی نشان‌دهنده کارآمدی خلبان‌های جنگی ایران است.

این گزارش افزود، دو فروند جت جنگی Su-25 که اصالتاً روسی و فاقد رادار بودند موفق شدند این پهپاد Predator را شناسایی و آن را رهگیری کنند.