دانلود آهنگ جديد شادمهر عقيلي به نام انتخاب

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

دانلود آهنگ جديد شادمهر عقيلي به نام انتخاب

جهت دانلود فايل از لينك زير استفاده نماييد

لینک دانلود : http://uplod.ir/gs5jzhd96yg0/Shadmehr_Aghili_-_Entekhab.mp3.htm
نام فایل: Shadmehr_Aghili_-_Entekhab.mp3
حجم: 4.9 Mb
شرح:

نام فایل: Shadmehr_Aghili_-_Entekhab.mp3
حجم: 4.9 M

كليپ جالب از گربه اي كه تلفن جواب ميدهد

جهت مشاهده از لينك زير فايل را دانلود كنيد
لینک دانلود : http://uplod.ir/vup6c4qyqtsj/____________________________________________________________________.flv.htm
نام فایل: ____________________________________________________________________.flv
حجم: 1.5 Mb

۱۰ رمز موفقیت در یک رابطه عاشقانه

در روابط عاشقانه، مثل سایر روابط، چیزهای کوچک و جزئی هستند که اهمیت دارند.  
 
     
 
 
 
 
   
 
 
   
 
 
 
 
     
 
   
 

در روابط عاشقانه، مثل سایر روابط، چیزهای کوچک و جزئی هستند که اهمیت دارند.

همانطور که به زبان آوردن یک کلمه نادرست یا یک نگاه ناجور می تواند یک زوج را هفته ها به قهر بکشاند، رفتارهای جزئی و کم اهمیت هم باعث موفقیت و دوام یک رابطه می شوند. یک هدیه کوچک، یک تحسین غیرمنتظره و یک لحظه تماس جسمی می تواند یک رابطه را مستحکم تر کند.

به اعتقاد روانشناسان، این ابراز علاقه ها و محبت ها خیلی بیشتر از گوش دادن فعال و اعتماد در رابطه اهمیت دارند. تحقیقات مختلف ۱۰ رمز موفقیت شاد، راضی و خوشبخت نگه داشتن زوج ها را معرفی کرده است.

۱. به همسرتان بگویید دوستش دارید.

بااینکه درست است که عمل کردن بهتر از حرف زدن است اما گاهی اوقات کلمات و حرف ها تاثیر به مراتب بیشتر نسبت به اعمال دارند. هرازگاهی احساساتتان را به صورت کلامی نشان دهید. یک "دوستت دارم" ساده می تواند احساسی عالی در همسرتان ایجاد کند و باعث می شود او احساس دوست داشته شدن و امنیت کند.

۲. کمی محبت نشان دهید.

رفتارهایی که نشان دهنده صمیمیت جسمی است—گذاشتن دستتان پشت همسرتان، انداختن دستتان روی شانه هایش وقتی جلوی تلویزیون نشسته اید، گذاشتن دستتان روی پایش وقتی کنار هم نشسته اید، گرفتن دست هایش موقع راه رفتن—احساسی گرم و صمیمی به همسرتان منتقل می کند و عشق و محبت شما را به او می رساند.

۳. همسرتان را تحسین کنید.

همیشه چیزهایی که در همسرتان دوست دارید را به او بگویید—چیزهایی که تحسین می کنید، چیزهایی که در شما ایجاد غرور می کند، توانایی ها و نقاط قدرت او. ایجاد یک رابطه عاشقانه فقط مربوط به پیوند درونی نیست، برای به دست آوردن چنین رابطه ای باید بتوانید او را تشویق و تحسین کنید و برای رشد و پیشرفت در جریان زندگی حمایتش کنید. به همسرتان کمک کنید از توانایی های خود در بالاترین حد استفاده کند.

۴. خود را تقسیم کنید.

چیزهایی که دوست دارید و دوست ندارید، آرزوها و ترس ها، دستاوردها و اشتباهات یا هر چیز دیگر مربوط به خودتان را فقط برای خود نگه ندارید. اگر چیزی برایتان مهم است، آن را با همسرتان تقسیم کنید. از این مهمتر، این تقسیم کردن خودتان باید بیشتر از هر کس دیگر با همسرتان باشد. بااینکه لازم است در هر رابطه ای کمی فضای شخصی برای هر دو طرف وجود داشته باشد، اما همسرتان باید همیشه نزدیک ترین فرد به شما باشد.

۵. هر زمان همسرتان نیاز داشت، حضور داشته باشید.

وقتی همسرتان با یک مشکل مهم در زندگی خود روبه رو می شود، مثل از دست دادن کار خود یا مرگ یکی از عزیزانش، مشخص است که باید چه بکنید. اما در اتفاقات جزئی زندگی هم خیلی مهم است که همیشه برای او حضور داشته باشد مثل یک مشاجره کوچک در محل کار، یک اشتباه کاری و ... باید به حرف های او گوش دهید، با او دردودل کنید و بتوانید آرامش را دوباره به همسرتان برگردانید.

۶. هدیه بدهید.

از فرصت ها برای دادن هدایای مادی استفاده کنید. یک کتاب خوب، یک دسر خوشمزه، یک تکه طلا یا جواهر یا لباس، هر چیز کوچک یا بزرگی که به او نشان دهد به فکرش هستید. یک یادداشت عاشقانه برای او بگذارید یا یک پیامک عاشقانه بفرستید. این کارها به همسرتان نشان می دهد همیشه به یادش هستید و دوستش دارید.

۷. به نیازها و کمبودهای همسرتان با سخاوت جواب دهید.

یکی از بزرگترین قاتلان روابط، انتظارات غیرمنطقی است. شما با یک انسان ازدواج کرده اید نه یک ربات، انسانی که سرشار از اشتباه و نقص است. اینها خصوصیات او هستند نه اشکالات او. باید یاد بگیرید خصوصیات و ویژگی های همسرتان را بشناسید و تحسین کنید. باید او را همانطور که هست بپذیرید. ازآنجاکه ضعف های ما در مرکز عمیق ترین ناامنی های ماست، به هیچ عنوان سعی نکنید اشتباهات و اشکالات او را برجسته تر از آنچه که هست نشان دهید.

۸. "زمان تنهایی" را یکی از اولویت ها قرار دهید.

هر چقدر هم هر دو شما زندگی های پرمشغله ای داشته باشید، حتماً حداقل یک یا شب در هفته را تنها با هم بگذرانید. تجربه های تازه با هم داشته باشید، از خاطراتتان برای هم بگویید و از بودن با هم لذت ببرید.

۹. هیچ چیز را دست کم نگیرید.

هر روز بخاطر وجود همسرتان و هزاران خوشی که با خود به زندگی تان آورده است، قدردانی و شکرگزاری کنید. به خاطر داشته باشید که اگر در رابطه تان شاد و خوشبخت هستید، مطمئناً همسرتان روزی هزاران کار انجام می دهد که رابطه تان پابرجا بماند. هیچوقت این را دست کم نگیرید.

۱۰. به دنبال برابری باشید.

حتماً از قانون طلایی رابطه پیروی کنید: با همسرتان همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. کارها و مسئولیت ها را بین خودتان تقسیم کنید و انتظار چیزهای غیرمنطقی نداشته باشید که خودتان حاضر به دادن آنها نیستید.

چرا مردان خیانت می کنند؟

خیانت

۱- یکنواختی رابطه

زوج ها پس از چند سال از شروع زندگی مشترک، خیلی مسائل را فراموش می کنند. بنابراین با سیاست باشید و عشقتان را زنده نگه دارید. لحظات عاشقانه بسازید به خودتان برسید و او را مسحون خود سازید.


۲- روابطتان به اندازه گذشته عاشقانه نیست

به خاطر بیاورید در دوران نامزدی لحظات عاشقانه و ارتباط فیزیکی تا چه حد برایتان اهمیت داشت. بعد از ازدواج هم باید همین حساسیت را حفظ کنید. شاید از کار یا روز شلوغتان با بچه ها خسته شده باشید اما ارتباط عاطفی به شما کمک می کند با یکدیگر در نزدیکی و تعامل بمانید. صادق باشید و تمام خواسته هایتان را مطرح کنید تا لحظات باشکوهی در کنار یکدیگر رقم بزنید.


۳- خودتان را رها کرده اید

همه ی ما دوست داریم درکنار افرادی باشیم که درباره خودشان خوب فکر می کنند و احساس خوبی نسبت به خود دارند. بنابراین به خود و خواسته هایتان بیشتر توجه کنید. خود را با تفریحات ارزشمند خارج از محیط کار سرگرم کنید و ظاهر خوبتان را حفظ کنید. این کار بروی حال و حوصله تان هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و این خوشحالی به همسرتان نیز سرایت می کند.

فواید عجیبی از ایستادن!

ایستادن طول عمر را زیاد می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد: افرادی که حداکثر سه ساعت بیشتر در طول روز نمی نشینند، به طور میانگین دو سال بیشتر عمر می کنند.

محققان دانشگاه لویزیانای آمریکا دریافتند: مشاهده تلویزیون به میزان کمتر از دو ساعت می تواند طول عمر را 18 ماه بیشتر کند.این محققان افزودند: می توان طول عمر را به مدت دوسال از طریق نشستن حداکثر سه ساعت در روز افزایش داد.این تحقیقات همچنین نشان داد: افرادی که فقط به مدت دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، بیش از یکسال و نیم بیشتر عمر می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در تحقیقات خود مطالعاتی را که در گذشته روی 167 هزار فرد بالغ 18 تا 90 سال بود، بررسی کردند و مدت زمان نشستن و مشاهده تلویزیون آنها را با طول عمرشان مقایسه نمودند.محققان دریافتند که 27 درصد کل مرگ و میر در آمریکا به علت آن است که افراد بالغ ساعت های زیادی را نشسته سپری می کنند.

این تحقیقات نشان داد که 19 درصد از مرگ و میرها به علت مشاهد بسیار زیاد تلویزیون است.ناتاشا اسیتوارت از موسسه قلب انگلیس گفت: این امر اطلاعات ما را تایید می کند که شیوه زندگی مبتنی بر کم تحرکی عامل خطرساز ابتلا به بیماریهای قلبی است

شیر بخورید تا بهتر فکر کنید

محققان دریافتند مصرف روزانه حداقل یک لیوان شیر و فرآورده‌های آن، علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از مواد معدنی مورد نیاز بدن، حافظه و سایر عملکردهای مغز بهبود می‌باید.

دانشمندان در این تحقیقات میزان مصرف روزانه شیر و فرآورده‌های را برای ۹۰۰ نفر داوطلب مرد و زن در محدوده سنی ۲۳ تا ۹۸ اندازه‌گیری کردند و آنان را در آزمون‌های مختلف مغزی شامل آزمون‌های حافظه، آزمون‌های بصری و کلامی شرکت دادند.

به گزارش همشهری ؛ در تمام این آزمون‌ها صرفنظر از جنسیت و سن شرکت‌کنندگان، آن دسته از افراد که روزانه حداقل یک لیوان شیر مصرف می‌کردند، امتیازات بهتری را نسبت به سایرین کسب کردند.

حتی این نتایج پس از حذف سایر عوامل موثر بر عملکرد مغز مانند سلامتی قلب و عروق و رژیم‌غذایی، بازهم تکرار شدند.

بر اساس این تحقیقات علاوه بر مزایایی که شیر بر سلامت استخوان‌ها و قلب و عروق دارد، این ماده خوراکی عملکرد مغز انسان را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌دهد و از بروز اختلال در سیستم عصبی جلوگیری می‌کند.

تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی

 

تازه ترین تحقیقات نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت  می‌توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در این مطالعه بیماران دیابتی که به مدت 40 روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا 30 درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول  ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.

وقتی بدن حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین از دست می‌دهد، دیابت نوع دوم بروز می‌کند. انسولین قند را از خون به سلول های بدن منتقل می‌کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین وقتی بدن به انسولین پاسخ ندهد، مقدار قند یا گلوکز در خون بالا می‌رود و منجر به خستگی و تاری دید می‌شود.

افزایش قند خون در دراز مدت می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی  ، نارسایی کلیوی  و نابینایی را افزایش دهد.

افزودن مقدار کمی دارچین به چای ، آب پرتقال یا غلات مفید است. با جوشاندن آب با یک تکه دارچین به راحتی می‌توان چای دارچینی نیز تهیه کرد.

دارچین همچنین از بروز دیابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگیری می‌کند.

دارچین حاوی برخی مواد است که مصرف زیاد آن می‌تواند سمی باشد بنابراین در مصرف این ماده غذایی باید دقت کرد.

در این مطالعه 60 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم روزانه 1، 3 یا 6 گرم دارچین یا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف کردند. آرد گندم و دارچین به شکل کپسول استفاده می شد.

دارچین و عسل را با هم بخورید

مخلوط عسل و دارچین درمان کننده بسیاری از بیماری ها در زمان قدیم و حال می باشد. امروزه دانشمندان بر این عقیده هستند که عسل با وجودی که شیرین است، اما اگر در مقدار معین مصرف شود حتی برای بیماران دیابتی هم مضر نمی باشد.

 


عسل و سیب

مجله معروفی در کانادا به نام Weekly World  تعداد 95 نوع بیماری که توسط عسل و دارچین درمان شده اند را نام برده است.

در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم.

 

ورم مفاصل

- یک قسمت عسل را در 2 قسمت آب گرم حل کرده و به آن 1 قاشق چای خوری پودر دارچین بیافزایید. خمیر حاصله را روی محل درد به آرامی بمالید. درد بعد از 15 دقیقه از بین خواهد رفت.

- همچنین بیماران دچار ورم مفاصل می توانند، 1 فنجان آب داغ را با 2 قاشق عسل و 1 قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و بنوشند. این عمل را هر روز باید انجام دهند تا بیماری شان معالجه شود.

- مطالعات انجام شده روی این بیماران نشان داده است که، اگر این بیماران قبل از صبحانه مخلوط 1 قاشق غذاخوری عسل با 4/1 قاشق چای خوری پودر دارچین را میل کنند، درد آنها بعد از 1 ماه از بین خواهد رفت. بیماران مورد مطالعه نمی توانستد راه بروند اما بعد از استفاده از این روش، توانستند به راحتی شروع به راه رفتن بدون درد کنند. 

جلوگیری از ریزش مو

- قبل از حمام کردن، 1 قاشق غذاخوری عسل به همراه با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و روی سر خود بمالید و 5-15 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشوئید.

خواص دارچین Cinnamon

درخت دارچین

دارچین درختی است کوچک، همیشه سبز، به ارتفاع 5 تا 7 متر که از تمام قسمت های آن بویی مطبوع استشمام می شود.

گل های آن در فاصله ماه های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می شود. برگ این درخت سبز تیره و دارای گل هایی به رنگ سفید است.

نام علمی این گیاه Cinnamomum zeylanicum می‌باشد.

اسانس دارچین که تنها قسمت مهم دارچین است به مقدار یک درصد در پوست درخت مذکور وجود دارد و از تقطیر آن با آب نیز حاصل می‌شود.

این اسانس در صورت تازه بودن به رنگ زرد روشن است، ولی به مرور زمان و به علت اکسیده شدن به رنگ های زرد طلایی و سپس قهوه‌ای مایل به قرمز درمی‌آید.

دارچین اولین بار در سری‌لانکا یافت شد و بعد از آن، تمام دنیا این چاشنی را شناختند و برای طعم بهتر غذاها استفاده کردند.

یک قاشق چای خوری دارچین، حاوی 28 میلی گرم کلسیم، 1 میلی گرم آهن و بیشتر از 1 گرم فیبر و مقدار زیادی ویتامین های C و K و منگنز است. همچنین مقدار 2/1 گرم کربوهیدرات دارد.

ادویه ، چاشنی سلامتی

ادویه چیست؟

ادویه را بخشی از یک گیاه معطر تعریف می کنند که می تواند تنه درخت ( دارچین )، میوه ( فلفل سیاه ) و یا دانه ( جوزهندی ) باشد و بصورت درسته، خرد یا پودر شده برای عطر و رنگ بخشیدن به غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

یک فرد آمریکایی به طور متوسط سالانه 1 کیلو و 600 گرم ادویه مصرف می کند که نیمی از آن فلفل و دانه خردل ( در سس خردل ) است و شاید دلیل استفاده زیاد از آنها، خاصیت ضد 

سرطانی  شان است.

اثرات ادویه ها در سلامتی بدن

هر چند مقدار ادویه ای که در هر وعده با غذا مصرف می کنیم کم است، ولی ادویه جات تنوع طعم و رنگ فوق العاده ای به غذاها می دهند.

 ادویه ها و گیاهان معطر علاوه بر اینکه مقدار کمی ویتامین  ، املاح  و فیبر به غذا اضافه می کنند، حاوی آنتی اکسیدان هایی  هستند که عوامل تخریب کننده سلول ها یعنی رادیکال های آزاد  را خنثی کرده و سطح سلامتی را ارتقا می بخشند.

زنجبیل و فلفل سرطان های مرگبار را درمان می‌کنند

پژوهشگران می‌گویند زنجبیل می‌تواند سلول های سرطانی تخمدان را از بین ببرد و فلفل نیز تومورهای لوزالمعده را کوچکتر می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج این تحقیق شواهد دیگری در مورد فواید برخی انواع ادویه جات در جلوگیری از بروز یا پیشرفت سرطان ارایه می‌کند.

هر چند تحقیقات در مورد زنجبیل در محیط آزمایشگاهی انجام شده است و تا بررسی این ماده در بیماران سرطانی راه درازی درپیش است ، اما اولین گام در این زمینه محسوب می‌شود.

دکتر ربکا ریو، استادیار زنان و زایمان مرکز سرطان دانشگاه میشیگان و همکارانش محلول حاوی پودر زنجبیل را بر روی کشت سلول های سرطانی تخمدان آزمایش کردند.

زنجبیل می‌تواند سلول های سرطانی تخمدان را از بین ببرد و فلفل نیز تومورهای لوزالمعده را کوچکتر می کند.

محققان در نشست انجمن تحقیقات سرطان آمریکا اعلام کردند این ماده سلول های سرطانی را به دو طریق از بین می‌برد؛ یکی از طریق فرایند خودکشی و در روش دیگر سلول ها خود را هضم می‌کنند. سرطان تخمدان در بیشتر مبتلایان عود می‌کند و در نهایت در برابر شیمی درمانی مقاوم می‌شود.

اگر زنجبیل بتواند سلول های سرطانی را از دو طریق خودکشی و خود خوری نابود کند، مانع از مقاومت بیماری در برابر شیمی درمانی خواهد شد.

خواص مفید فلفل ها

انواع فلفل

درباره ی فلفلی که هر روز برای چاشنی زدن به غذاهایتان استفاده می کنید، تا چه اندازه آگاهی دارید؟ این دسته از سبزی ها از فلفل سبز دلمه ای گرفته تا فلفل تند قرمز،همگی در یک گروه غذایی جای می گیرند و تقریباً دارای یک سری از خواص مفید برای بدن هستند.

جالب است بدانید که هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح، در آمریکای جنوبی و مرکزی از این سبزی به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شد و با سفر کریستف کلمب به این مناطق، این سبزی به کشورهای اروپایی، سپس به سراسر دنیا معرفی شده است.

جالب ترین مطلب درباره ی این گیاه آن است که این ماده ی غذایی یکی از منابع ویتامین C و کاروتن ها محسوب می شود.

فلفل در طب سنتی

بد نیست بدانید که این دسته از سبزی ها از قدیم مورد توجه گیاه شناسان غربی بوده اند. آنها معتقد بوده اند که از این گیاهان می توان برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه استفاده کرد. حتی بسیاری از گیاه شناسان چینی توصیه کرده اند که خانم ها برای رهایی از دردهای ناشی از دوره قاعدگی بهتر است از این سبزی ها در این دوران استفاده کنند. آنها در اصطلاح می گویند این دسته از خانم ها بهتر است در این دوران از بشقاب های داغ استفاده کنند.

شما فقط فلفل را همین فلفل قرمز تند می دانید؟ از خواص فلفل های دیگر چه شنیده اید؟ ابتدا باید بگوییم که فلفل ها عبارتند از فلفل قرمز که تند است، فلفل سبز که یا به شکل فلفل دلمه ای یا به شکل معمولی است.

ده خاصیت فلفل

کیم مهر -  فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگ‌های متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود. دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگ‌های سیاه، قرمز و سفید عرضه می‌شود.

فلفل سیاه، بومی هندوستان بوده و دارای ساقه‌های خوابیده است که میوه‌های کروی و سیاه رنگی تولید می‌کند که پودر میوه آن به صورت چاشنی استفاده می‌شود. اما فلفل سبز بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است و مکزیک و پرو اولین کشورهایی بودند که کاشت این گیاه را رواج دادند. کریستف کلمب آن را به جنوب اروپا آورد و از آنجا نیز به خاورمیانه، آفریقا و آسیا گسترش پیدا کرد. حدود نیمی از تولید فلفل در آسیا انجام می‌شود.


درون فلفل

 

تندی فلفل به علت وجود ماده‌ای به نام کاپساسین است. هر چه میزان این ترکیب در بافت میوه بیشتر باشد میزان تندی نیز بالاتر خواهد بود. گرما و شرایط تنش خشکی در زمان رشد میوه باعث افزایش تندی میوه می‌شود. بسیاری از خواص فلفل به همین ماده مربوط می‌شود.

 

10 خاصیت فلفل

1- کاپساسین ماده‌ای در فلفل است که سبب گرم بودن این گیاه می‌شود. هر چند که فلفل گیاهی گرم است، اما کاپساسین موجود در آن درواقع سبب کاهش درجه حرارت بدن می‌شود که یکی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب می‌شود.

2- فلفل موجب افزایش اشتها می‌شود.

3- کاپساسین موجود در فلفل، باعث کاهش بروز زخم معده می‌شود. کاپساسین موجب افزایش جریان خون در قسمت مخاطی معده و تولید موکوس به وسیله دیواره معده می‌شود، بنابراین بافت معده در برابر ترشح اسید معده مصون باقی می‌ماند.

4- کاپساسین سبب کاهش میزان کلسترول خون می‌شود، این موضوع موجب کاهش احتمال گرفتگی رگ‌ها می‌شود، این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند، این دو خاصیت موجب می‌شود که مصرف فلفل به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و آرترواسکلروز (سخت شدن رگ‌ها) کمک کند.

5- فلفل خاصیت ضد سرطانی نیز دارد. کاپساسین موجود در فلفل، به عنوان یک ترکیب ضد‌سرطانی عمل کرده و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان‌زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کند.

6- میزان بالای ویتامین ث موجود در فلفل دلمه‌ای باعث می‌شود، این نوع فلفل برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید باشد. بد نیست بدانید یک فلفل دلمه‌ای متوسط، بیش از 3‌برابر نیاز روزانه بدن ویتامین ث دارد.

7- فلفل یک مسکن قوی است. این گیاه ابتدا سبب تحریک درد می‌شود، اما سپس شدت علایم درد را در بدن کاهش می‌دهد. این امر کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن است.

8- فلفل موجب تحریک سیستم ایمنی می‌شود، به همین دلیل می‌تواند از ایجاد عفونت جلوگیری کند. تحقیقات نشان داده کسانی که به طور مرتب فلفل می‌خورند، کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند.

9- خاصیت ضد باکتری فلفل موجب پیشگیری و درمان اسهال عفونی می‌شود.

10- فلفل مانند یک داروی ضد احتقان، سبب رقیق شدن خلط و خارج شدن آن از ریه‌ها می‌شود.

خواص فلفل سیاه و مضرات فلفل - آکاایران

اسم من ((فلفل )) است !
 
براى معالجه بى حسى و فلج مرا بكار برید. تقویت كننده حافظه و اعصاب و مسكن دردهاى عصبى هستم .
اگر مرا در دندان كرم خورده بریزید از پیشرفت كرم خوردگى جلوگیرى مى كنم . غلظت خون را از بین مى برم .
آنان كه به جذام مبتلا هستند، به سراغ من بیایند. پادزهر خوبى هستم ...و هزاران خاصیت دیگر كه كمتر كسى از آن مطلع است !

خواص فلفل سیاه و مضرات فلفل

فارسى من پلپل است و معرب آن فلفل مى باشد. زادگاه من هندوستان بوده و به دو رنگ سیاه و سفید در بازار عرضه مى شوم . فلفل سیاه میوه نارس من است كه آنرا خشك كرده اند و چنانچه میوه من پس از رسیدن خشك كرده و بعد در آب خیسانده ، لفافه ى خارجى آنرا بگیرند، به رنگ سفید درآمده و فلفل سفید خوانده مى شود. میوه من داراى 5/1 تا دو درصد اسانس است با بوى مطبوع و طعمى تند همراه با یك ماده ى عامله تند و صمغى كه در الكل و اتر حل مى شود، من مخاط را تحریك مى كنم و عطسه آور مى باشم .

 زیاده روى در خوردن من باعث افزایش ترشحات معدى است و به همین جهت است كه مبتلایان به ناراحتى هاى معدى نباید در خوردن من افراط كنند و استفاده از مقدار كم من براى آنها هم مفید است . گرد كوبیده من حشرات را متفرق مى كند و اگر آنرا در لابلاى پارچه بپاشند بید نمى خورد و از گزند حشرات محفوظ مى ماند. سابقا كچلى را با من معالجه مى كردند. به هضم غذا كمك مى كنم . زهكش بلغم و ضد زهر مى باشم . من مقوى حافظه و اعصاب و مسكن دردهاى عصبى هستم . جویدن دانه من همراه با مویز جهت رفع رطوبات دماغ و معده مفید است . مالیدن میوه من با روغن جهت فلج و بى حسى توصیه شده است .

اگر یك حبه قند را در یك قاشق فلزى قرار داده روى آتش ذوب نمایند و بعد مقدارى گرد فلفل به آن مخلوط كرده گرم گرم در حفره ى دندان هاى كرم خوردگى بریزند درد آن را تسكین داده و از پیشرفت كرم خوردگى جلوگیرى مى كند. مالیدن من به لثه درد دندان را ساكت مى كند.

من بلغم را از بین مى برم و جگر را گرم مى كنم و اشتها را زیاد میكنم . من غذا را نرم و لطیف كرده و اخلاط غلیظ را از بین مى برم من خون غلیظ را سبك مى كنم ، و براى درمان جذام مفید مى باشم . من بادشكن بوده و دل درد را معالجه مى كنم و آروغ ترش را برطرف مى سازم ، حمول دانه من خارج كننده جنین و بعد از جماع مانع باردارى است . و این یكى از هزاران طرق تنظیم خانواده و جلوگیرى از ازدیاد نفوس است . ضماد من بازفت خنازیر را فرو مى برد. و جهت سفیدك ناخن مفید است و با آب پیاز و نمك جهت رویاندن موى گرى ((داءالثعلب )) مفید است ((داءالثعلب ریزش موى سراسرى بدن است كه معمولا پس از ابتلا به امراض عفونى ایجاد مى شود)) براى معالجه مسمومین مخصوصا تریاك خورده و عقرب گزیده چنانچه دسترسى به پزشك نداشته باشید بهتر است جوشانده ى مرا مكرر به مسموم بخورانید و بگذارید قى نماید. در گذشته عده اى معتقد بودند كه اگر مار گزیده دانه مرا بخورد وتندى آن را حس ننماید زهر در بدن او تاثیر عمیق كرده و معالجه آن آسان نیست ، ولى اگر تندى آنرا حس كند، قابل مداوا و درمان است . مقدار خوراك من حداكثر تا پنج گرم است . من براى اشخاص گرم مزاج خوب نیستم و تولید سر درد مى كنم و سینه را به خس ‍ خس مى اندازم و براى كبد ضرر دارم ، و برعكس براى پیران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید مى باشم .

زبان خوراکیها
غیاث الدین جزایری

خواص سیر و خواندنی های درباره آن


خواص سیر و خواندنی های درباره آن

آنچه مطالعه می کنید مطالبی درباره خواص سیر ،انواعد آن ، مزایا ،مضرات ،خصوصیات گیاه شناسی این گیاه و سوال رایج برای از بین رفتن بوی دهان بعد از مصرف آن را دربر دارد .

خواص طبی سیر

سیر از مدت‌ها پیش، برای کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و بیشترین مورد استفاده آن در سال‌های اخیر برای موارد قلبی - عروقی و خاصیت ضد میکروبی آن بوده است. ترکیبات سولفور شامل آلیسین، ظاهرات ترکیبات فعالی در ریشه پیاز گیاه سیر است.

مطالعات نشان دهنده تاثیرات مهم اما علائم کاهش دهنده چربی و فعالیت ضد پلاکتی هستند. معمولا اثرات جانبی مصرف سیرخفیف و غیر متداول است. سیر ظاهرا تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند. از این رو افرادی که جراحی می‌کنند باید ‌7 تا ‌10 روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند چرا که سیر زمان خونریزی را طولانی‌تر می‌کند. سیر هزاران سال برای اهداف پزشکی مورد استفاده داشته است. این گیاه حداقل ‌3000 سال در طب چین کاربرد داشته است. مصریان، بابلی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از سیر برای موارد شفابخش استفاده می‌کرده‌اند.

كجايي؟

چــه زیبــاست وقتـی میفهمـی

کسـی زیــر ایـن گنــبد کبــود

انتظــارت را میـکشـــــد...

چــه شیــــــرین اســـــت

طعــم پیامکی کــه میگـــوید:
 
کجایـی .....؟

کميته انضباطي درباره قلعه‌نويي اشتباه کرده


معاونت حقوقي باشگاه استقلال گفت: عنوان به کار برده شده از سوي کميته انضباطي به نام تشويش اذهان عمومي براي قلعه نويي اشتباه و غلط است.


 عبدالرحمان شاه حسيني درباره اينکه حسن زاده رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام کرده بود امير قلعه نويي با بيان اينکه ترکي و ممبيني قهرماني را از تراکتورسازي گرفتند، تشويق اذهان عمومي کرده و بايد به کميته انضباطي برود،‌ اظهار داشت: عنوان به کار برده شده به نام تشويش اذهان عمومي غلط است و به فرض اينکه امير قلعه نويي يا سايرين در فوتبال چنين کاري کرده باشند رسيدگي به چنين مسئله‌اي در صلاحيت کميته انضباطي فدراسيون فوتبال نيست. تشويش اذهان عمومي جرم است و بايد در مراجع قضايي آن را رسيدگي کرد.

 وي با بيان اينکه از هفته آينده به طور رسمي کارش را در باشگاه استقلال آغاز مي‌کند، تصريح کرد: با شروع کارم مفصل در اين زمينه و برنامه هاي مرتبط با وظايف صحبت مي‌کنم. اين طور هم نيست که کسي حق نداشته باشد در مورد فوتبال صحبت کند. نبايد در فوتبال فضاي اختناق پيش بيايد. اگر داوري در قضاوت اشتباه مي‌کند آيا کسي حق ندارند بگويد که اشتباه کرده است؟ به نظرم در اين زمينه کمي تند روي مي‌شود.

 شاه حسيني افزود: اصلا بحث من استقلال و پرسپوليس نيست. همه حق اظهار نظر دارند و ما نبايد فضايي ايجاد کنيم که کسي نتواند اظهار نظر کند. چنين فضايي خودش عارضه و بيماري ايجاد مي‌کند. همه افراد در صورتي که به کسي توهين و بي‌احترامي نشود مي‌توانند اظهار نظر کنند.

 معاونت حقوقي باشگاه استقلال تصريح کرد: آقايان قبل از شنيدن اظهار نظر و ارائه مستندات در رسانه‌ها صحبت مي‌کنند و اين خلاف قانون و قضاوت است. باشگاه هنوز دفاعيه‌اي نفرستاده اما در رسانه‌ها عليه يک نفر هجمه درست مي‌کنند. اگر مي‌خواهيم فوتبال براي همه ادامه داشته باشد، بايد فضاي اختناق را از بين ببريم. همين که عليه يک نفر در رسانه‌ها هجمه درست مي‌شود، قابل پيگيري است.

 شاه حسيني ادامه داد: يکسري مستندات دارم که برخي افراد صلاحيت رسيدگي به برخي مسائل را ندارند. مراجعي بالاتر از کميته استيناف وجود دارد تا در خصوص تخلف مسئوليني که تصميم گيرنده هستند بررسي مي‌کنند. اگر جرمي اتفاق بيفتد بايد مراجع قضايي آن را پيگيري کنند و کميته انضباطي فدراسيون فوتبال فقط مي‌تواند مسائل انضباطي در حوزه جغرافياي فوتبال و در حدود صلاحيت بررسي کند.

 وي يادآور شد: در سال‌هاي اخير همواره اهالي فوتبال اعم از مديران باشگاه‌ها، مربيان، بازيکنان و... به محض وقوع تخلف با تنبيه مواجه شدند که بعضا منطبق با اصول و عدالت نبود. خلايي که وجود دارد اين است که گاها بعضي از مديران فدراسيون فوتبال مرتکب تخلفاتي در خصوص انجام وظايف خود شده اند ولي هيچ مرجعي به اين موضوع رسيدگي نکرده است به هر حال آقايان مصونيت ندارند و مراجع نظارتي و ذي صلاح قطعا به اين موضوع بايد ورود کنند.

 شاه حسيني خاطرنشان کرد: طبق همان تزي که در گذشته داشتم و احاطه‌اي به قانون رسانه دارم در صورتي که مورد پرسش اين قشر محترم قرار گيرم با نهايت احترام و بي منت پاسخگو خواهم بود و مطابق قانون اين قضيه را يک تکليف مي دانم و در صورت عدم پاسخگويي بي احترامي به افکار عمومي و رسانه ها شده است.

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال سال 1391 تا کنون 

تيم بازيکنان ورودي به تيم بازيکنان خروجي از تيم
استقلال تهران اکبرپور-ميثم بائو  - امين منوچهري - هاشم بيک زاده -اميرحسين صادقي - مبعلي - محمد محمدي -ديگو لئون (#) -محمد انصاري -رودريگو توزي -جانواريو
شريفات  - تيموريان اميرآبادي - جواد شيرزاد- زرين ساعد- عزيززاده- يرکوويچ- الونگ الونگ- حسين علوي - محسن يوسفي - جباري (#)

سايپا  جونيور تورتا - کريميان(#) - کاوه رضايي - ارزاني - شاه وراقي -  سليمان نژاد - لطف الله نژاد -  رياحي - رحمان احمدي  - شکوري - منصور تنهايي - دقيقي-محسن يوسفي - سعيد نوروزي - وحيد براتي - خوزه نارسيو - اسلامي


امين منوچهري - انصاريفرد - قرباني  - مهدي خيري - لطيفي - محمدرضايي- انصاري- آشتياني - بابايي- بيرانوند- روانخواه -مرتضي ابراهيمي
سپاهان باقر صادقي- محمد غلامي- ايران نژاد - محمدعلي احمدي - فرشيد طالبي - زنيدپور - کلاه کج  - دالوويچ -خلعتبري - ژالکويچ (#) - جواهير سوکاي(#) بنگر - سيدجلال حسيني - مهدي کريميان(#) - بيک زاده - رحمان احمدي سيدصالحي - برونو سزار - جانواريو - رضا ناصحي
راه آهن شهرري جهانگير عسگري - فرزاد آشوبي -  علي حسيني (#) کاظمي - محمدرضا خانزاده - مجيد باجلان
تراکتور سازي آنسلمو گنزالس - ژائو ويلا - ايران پوريان -نصرتي - حسين پور(#) - سيدصالحي  عبادزاده - قريشي - مهدي کريميان  - قاسم دهنوي - جباري (#) - عليرضا جليلي حدادي فر- اکبرپور- اميرحسين صادقي- دباغ- عليزاده  - دلواري (#)- مهرداد نوري(#) - احمد آل نعمه(#) - رودريگو توزي - فرزاد آشوبي


فولاد خوزستان پورخسرواني - لئوناردو بادلواني - لوسيانو پريرا  - عباسفرد (#) - مهدي نوري- اميرآبادي - شريفات - ارشاد يوسفي - شهاب کرمي
جابا موجيري- آندره- سامان صفا(#)
کاملي - کاوه رضايي - نادر احمدي - شاهوردي-مهدي مومني-اميد خالدي - اميد خورج - خليل طالقاني - عبدالله ممبيني
مس کرمان  پتروويچ - رضا عنايتي -نظر زاده -حسين کاظمي - حميد کاظمي - گودرزي - سيف پناهي - روشني -مهدي محمدي - عامر شفيع (#) - مجتبي شيري (#) - ميلادجهاني (#) - استفان بارتز - ميلان مياتوويچ - مهرداد کريميان
 سپهر حيدري- دهنوي - محسن خليلي- کلاه کج - ارشاد يوسفي - مصطفي سيفي - فرشاد قديري - جورج مورات 
شاهين بوشهر   پتروويچ - طالب لو (#) - عباس پورخسرواني - نظر زاده - محسن ايران نژاد - لطيفي - هادي شکوري - مهدي نوري - محسن بيات (#) - منصور تنهايي - جاسم کرار - مهدي کياني
صباي قم ميثم خداشناس- سعيد لطفي- محسن خليلي - فرشاد قديري - مهرداد طهماسبي - ابوالفضل ابراهيمي - بهمن طهماسبي - مسعود حق جو - محمد آرام طبع - مهدي مومني - فريد کريمي
رضا عنايتي - وحيد حمدي‌نژاد - احمد خرمالي - مسعود غلامعلي‌زاد -بختياري‌زاده - مسعود کشوري - مرتضي هاشم‌زاده - حميد فرزانه - حجازي‌پور - حسين گوهري - ميثم مهاجر - علي مولايي -احمد داوودي
داماش گيلان مهدي کياني - دني اولروم - امين متوسل زاده- ابوالفضل حاجي زاده - مرتضي ابراهيمي - هادي سهرابي محمد غلامي - ابوذر رحيمي (#) - زنيدپور - امين ترکاشوند - محمد محمدي - ميلاد ميرترابي - جهانگير عسگري - علي حسيني (#)
فجر سپاسي بابک  لطيفي - جابر انصاري - ترشيز - فيروزآبادي - محمدرضايي - علي مولايي - محمد خزايي - جلال علي محمدي -رضا جلالي - حسين خسروي مهدي رجب زاده - مهرداد کريميان -امين متوسل زاده
پرسپوليس  گردان  - بنگر - محمد قاضي - سيدجلال حسيني -  محمدرضا خانزاده - علي اسماعيل زاده - حسين ماهيني -انصاريفرد - هوگو گومس (#) - لي چون سو(#) -ده سوسا معمارزاده(#) - هوشيار - آودوکيچ - محمد الهايي - نصرتي - عليرضا محمد - بادامکي - شکوري - اولادي(#) - مازيار زارع - مجتبي شيري (#) - شيث رضايي - هاشميان - ممدوتال - ايمون زايد(#)
ذوب آهن رجب زاده - حدادي فر - محسن مسلمان -ابراهيم محمدي-سپهر حيدري-  مسعود همامي - احمد محمدپور - سعيد عبدالله پور -  آرش باراني - فرشاد بهادراني - دارکو بوژوويچ - ميلاد ميرترابي - احمد علي (#) محمد علي احمدي- ماهيني - فرشيد طالبي - کاسترو  - قاضي - گردان - باقر صادقي - دسوزا - داوود حقي - محمد منصوري - ماچادو
گهر زاگرس  حميدرضا فتحي - عليرضا محمد - مجيد باجلان - امين ترکاشوند -هادي رکابي -نيکبخت واحدي - فريد عابدي - محمد فعال - عليرضا بيرانوند علي واغب
شهرداري تبريز مهدي واعظي - کريمي - علي عليزاده وريا غفوري - ميثم بائو - شهرام گودرزي - ايران پوريان - همامي - ابراهيم ميرزاپور - سعيد دقيقي-ابوالفضل حاجي زاده - مهدي محمدزاده -باقري ها  -جعفر بذري - رسول پيرزاده- بهنام داداشوند
نفت آبادان مهدي دغاغله  -  ابوذر رحيمي - محمد الهايي - مارکو شيميچ - ديگو مِلو  - محمد مختاري - سرجيو وان ديجيك (#)- باقري ها - الياس شهنوازي‌پور  فونيکه سي - اميد شريفي نسب- لئون پاچاچيان- عباس محمدي- هدايت شهرياري- حسين سلامي- نبي ساکي- ميثم اميري- هادي رمضاني- مهرداد مير- عماد زعتره 
 
آلومينيوم هرمزگان رضا ناصحي - امجد شکوه مقام - محسن حميدي - بهنام داداشوند - مهدي محمدزاده - محمد استانبولي(#)  - جعفر بذري - رسول پيرزاده - هنريکو(#) بهمن طهماسبي- ابوالفضل ابراهيمي - کريمي - محمد آرام طبع
پيكان رضا طاهري - عيسي آل کثير - نادر احمدي - علي ميرشفيعيان - جلال کاملي مفرد- رضا طاهري- بهرام دباغ- مسعود ميکائيلي- صادق گشني- حسين شهبازي- مصطفي عامري- رضا يادگاري- ريکاردو کارواليو - ماچادو
عليرضا واحدي نيکبخت- محمد پروين- داود سيدعباسي- بهشاد ياورزاده-ايمان حيدري -جونيور- محسن ارزاني- اسلامي- محمدرضا خرسند
نفت تهران وريا غفوري - ابوالفضل قرباني - وحيد حمدي‌نژاد - مهدي خيري - هادي شکوري - مگنا باتيسيتا - سامان نريمان جهان - بهمن کاملي - حسين بابايي - مصطفي سيفي - علي واغب

مارسيو خوزه - عليرضا بيرانوند - حميد فتحي - سيامک کوروشي - فريرا - مارکو لوپز - مجتبي زارع، شاهين خيري - مهدي رفيعي - امير خان محمدي
مس سرچشمه   ترشيز - فيروزآبادي - خزايي
ملوان بندرانزلي مازيار زارع - پژمان نوري - جواد شيرزاد - بادامکي - حسين آشنا - سيامک کوروشي - سرگي پاشينکو - اولادي (#) محمد همرنگ - محمد رستمي - سهيل رحماني- آرش سوسريان - زوران زلاتکوفسکي -  رامين خسروي - مجتبي انصافي - مهدي دغاغله - محسن مسلمان

 

 


 

# احتمالي

 


 

*بازيکنان سه تيم شاهين بوشهر ، شهرداري تبريز و مس سرچشمه جزو بازيکنان سهميه ليگ برتري محسوب مي‌شوند و هر باشگاه نيز مجاز به استفاده از 7 بازيکن ليگ برتري خواهد بود.

واکنش دایی به طرح نامش در دادگاه اختلاس

سرمربی راه آهن نسبت به طرح نامش در یکی از دادگاه‌های مربوط به اختلاس که برخی رسانه‌ها به آن پرداختند واکنش نشان داد.

علی دایی سرمربی راه‌آهن درباره سوالی که پیرامون مطرح شدن نام او در یکی از دادگاه‌های مربوط به اختلاس اتفاق افتاده بود، گفت: این حرف‌ها آنقدر احمقانه و بی‌خود است که من به خودم اجازه نمی‌دهم درباره آن صحبت کنم. علی دایی در این مملکت آنقدر سالم زندگی کرده است که اگر تا الان کوچک‌ترین مشکلی از من پیدا کرده بودند 100 بار آویزانم کرده بودند.

متاسفانه این موضوعات را رسانه‌هایی بازتاب می‌دهند که همه می‌دانند این رسانه‌ها به کجا وابسته هستند. نیاز به گفتن من نیست و خود مردم هم می‌دانند که در این مدت چه کسانی پول مردم را غارت کرده‌اند نه کسی مثل علی دایی که زحمت کشیده و روی پای خودش ایستاده است. مطمئن باشید این آرزو را به گور خواهند برد که از زندگی من چیزی پیدا کنند.

بر اساس گزارش ایسنا، وی افزود: چرا تا الان به کسانی که دستور پرداخت این پول‌ها را داده‌اند و مردم هم آنها را می‌شناسند، کاری نداشتند. متاسفانه این‌ها همه‌اش مسایل سیاسی است که برخی می‌‌خواهند نام علی دایی را وسط بکشند.

خیلی مسخره است که آن فرد که پول مردم را خورده در دادگاه اسم من را بیاورد. من بالای 15 سال است که در ایران کار اقتصادی می‌کنم و در این مدت حتی یک ریال هم از هیچ بانکی وام نگرفته‌ام. برخی دوست دارند با مطرح کردن این مسایل ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف کنند.

چند نكته درباره انتخاب تلفن هوشمند

با يك تلفن‌هوشمند مناسب مي‌توانيد نامه‌هاي الكترونيك و قرار ملاقات‌هايتان را مديريت كنيد. مسيريابي، پيگيري كارها، انجام خريدها، گوش دادن به موسيقي و ديدن فيلم، برخي از قابليت‌هاي يك تلفن هوشمند به شمار مي‌رود.

80e2e28c9b3a947d8453df1ab29ef563 XL

به گزارش مهرپرس: بسياري از افراد هنگام انتخاب يك تلفن هوشمند دچار سردرگمي مي‌شوند. كدام يك بهتر است، آندرويد يا آيفون؟ چگونه مي‌توان كمترين هزينه را براي بهترين امكانات داد؟ چگونه مي‌توان براي جزئيات و امكاناتي كه هرگز از آن استفاده نمي‌كنيد، پولي خرج نكنيد؟ آيا اصلا شما به يك تلفن هوشمند نياز داريد يا يك تلفن همراه نيز مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي شما باشد؟

فاز دوم هدفمندسازي چرا كنار گذاشته شد؟

فرزین: در گام اول حدود 5/74 ميليون نفر يارانه مي‌گيرند. 5/4 ميليون نفر كه حذف شدند مربوط به يارانه نان بوده‌اند و در واقع 70 ميليون ايراني يارانه نان را گرفته‌اند.

به گزارش مهرپرس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها دلایل دولت برای توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد. محمدرضا فرزین با تاکید بر اینکه دولت هنوز به جمع‌بندي خاصي درباره چگونگی اجرای فاز دوم نرسيده‌ است، گفت که كليت اجراي فاز دوم يعني اينكه چقدر درآمد داشته باشيم و درآمدها چگونه هزينه شود مشخص است، اما اگر دولت در شرايط فعلي قانون هدفمندي را اجرا كند بايد پاسخگوي همه هزينه‌هاي آن هم باشد.

تاثیر تحریم‌های یک جانبه غرب بر افزایش برخي هزینه‌ها در کنار آثار اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی همراه بود دولت را بر آن داشته است تا در اجرای فاز دوم به هزینه‌هاي مردم بیشتر توجه کند. چه آنکه پیش تر نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیان چرایی توقف فاز دوم هدفمندی اعلام کرد اگر اجرای فاز دوم به معنای افزایش قیمت حامل‌هاي انرژی باشد دولت اجرای فاز دوم را از برنامه خود خارج کرده است.

روز گذشته نهاوندیان رییس اتاق ایران اعلام کرد که اجراي فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به علت شرايط تورمي به تعويق افتاده است؛ چراکه وقتی تورم از حدي بالاتر مي‌رود، به مساله‌اي سياسي بدل مي‌شود و در نتيجه تصميم‌هاي انقباضي، سبب افزايش فشارها روي توليد و صنعت مي‌شود. هرچند که فرزین در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا تاکید کرده است که دولت همچنان درحال بررسي تمام گزینه‌هاي اجرایی ممکن برای ورود به فاز دوم است.

جزئيات درآمد هدفمندی


5 دلیل خوب برای مصرف بیشتر پیاز

بیخود نیست وقتی کودکی را پشت سر می گذاریم یکی از طرفداران پر و پا قرص این ماده ی غذایی می شویم. چون همین پیاز خودمان ضدسرطان و ضد دیابت است، باعث جریان بهتر خون می شود، با کلسترول بالا مقابله می کند و غیره. با ما همراه باشید تا بگوییم این ماده ی غذایی چه خواصی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید تا خواص بیشتری عایدتان شود.

پیاز خواص ضد سرطانی دارد

پیاز از ابتلا به برخی از سرطان ها پیشگیری می کند و حتی می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که پیاز می تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله ی گوارش شود.

می پرسید چرا؟ به خاطر این که پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند. نتایج یک پژوهش فرانسوی که روی موش های مبتلا به سرطان کولون انجام شده نشان می دهد عصاره ی پیاز می تواند جلوی تکثیر سلول های سرطانی را بگیرد.

روش مصرف

البته که نمی شود مثلاً یک قابلمه پیاز بار بگذارید و میل کنید. همیشه پیاز برای طعم دار کردن خوراکی ها استفاده می شود. بهتر است بدانید که پیاز سفید در مقایسه با پیاز قرمز یا زرد حاوی آنتی اکسیدان های کمتری است. پیاز را با مواد غذایی دیگر که سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف کنید مثل سبزیجات رنگی.

پیاز را به صورت خام یا پخته وارد برنامه ی غذایی تان بکنید؛ اما توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از اندازه استفاده نکنید.

پیاز با کلسترول مقابله می کند

پول انتقالم نوش جان رويانيان وهواداران پرسپوليس

دروازه‌بان تيم روبين کازان روسيه گفت: پول انتقالم به تيم روسي، نوش جان رويانيان و 40 ميليون هوادار پرسپوليس باشد.


 

 

    تيم فوتبال روبين کازان روسيه در حال حاضر اردوي تدارکاتي خود را در آلمان پيگيري مي‌کند. اين تيم روسي در دومين ديدار دوستانه خود مقابل دويسبورگ آلمان قرار گرفت و موفق شد با حضور 40 دقيقه‌اي حقيقي با نتيجه 3 بر يک تيم آلماني را شکست دهد.

 

 

عليرضا حقيقي در خصوص اظهارات محمد رويانيان مبني بر اينکه پول قرارداد مانوئل ژوزه را از پول حقيقي پرداخت کرده‌ام، ‌گفت: يک روز با سن کم به پرسپوليس آمدم و در اين تيم رشد کردم و خدا به من عزت داد که اکنون در يکي از بهترين تيم‌هاي روسيه توپ مي‌زنم، دوست داشتم اين موضوع را به هر قيمتي که شده براي پرسپوليس تلافي کنم که در اين سن توانستم تا حدودي به خواسته خودم برسم.

 

وي افزود: پولي که باشگاه پرسپوليس و رويانيان از ترانسفر من به دست آورده نوش جان رويانيان، 40 ميليون هوادار خوب پرسپوليس باشد. اميدوارم توانسته باشم با اين جابه‌جايي کمک کوچکي به تيم محبوبم کرده باشم. خدا را شکر مي‌کنم که با مسائلي که پيش آمد به روبين کازان پيوستم اما فراموش نکنيد که چه حرف‌هايي پشت من زدند اما من به هيچ کدام توجه نداشتم چون تکيه‌ام به خدا بود و او است که به يک بازيکن عزت مي‌دهد.

حقيقي در خصوص ديدار تدارکاتي روبين کازان مقابل دويسبورگ آلمان گفت: در آلمان به دنبال تمرينات تاکتيکي و بدنسازي هستيم. ما در 2 نوبت تمرينات خود را ادامه مي‌دهيم چون سوپر ليگ روسيه و شکست زنيت براي ما بسيار مهم است. تمام مسئولان کازان و حتي هواداران دوست دارند ما اين جام را به خانه ببريم و به همين دليل اردوي پرفشار را در آلمان ادامه مي دهيم.

وي ادامه داد:‌ در اين اردو امکانات بسيار خوبي در اختيار داريم و به نوعي در اردوي اول فصل هم هستيم. با توجه به ديدار سوپر ليگ روبين کازان و زنيت بايد استارت خود را بدون وقفه براي اين ديدار و بازي‌هاي ليگ روسيه بزند. ما حداقل 3 هفته ديگر بعد از بازي با زنيت براي ديدارهاي ليگ‌مان استارت مي‌زنيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مسئولان روبين کازان تاکيد زيادي دارند که فضا طوري باشد که بچه‌ها بيشتر کنار هم قرار بگيرند. حتي در مواقعي که در روسيه هوا سرد بود باز هم اين تاکيدات حرف اول را مي‌زد. من اميدوارم در سال جديد بتوانم فصلي خوب را با بازي‌هاي بيشتر که خوشبختانه اکنون به اعتماد به نفس کاملي رسيدم براي کازاني‌ها انجام دهم.

روبين کازاني‌ها 23 تير به روسيه برمي‌گردند و در روز 24 تير در شهري بي‌طرف، سوپر جام روسيه را مقابل زنيت برگزار مي کنند.


داوري ايران نسبت به قبل پيشرفت زيادي داشته

دبير فدراسيون فوتبال گفت: داوري فوتبال ايران در دهه 80 نسبت به دو دهه قبل بسيار پيشرفت کرده است.


 کلاس توجيهي داوران ليگ برتر امروز با حضور بهروان، مهدي محمدنبي، دبير فدراسيون، حسين عسگري و فريدون اصفهانيان از ساعت 15 آغاز شد.


 در ابتداي اين کلاس نبي براي داوران سخنراني کرد و گفت: داوري ايران در دهه 80 نسبت به دهه 60 و 70 پيشرفت زيادي داشته و کميته داوران در اين راستا تلاش زيادي کرده است. جا دارد از ارشد برازنده يادي کنيم، همچنين ساير پيشکسوتان داوري که در کميته داوران زحمت زيادي کشيدند مانندمنوچهر نظري، محمد صالحي، غياثي، عنايت، عسگري و اصفهانيان که همگي آنها در کميته داوران زحمات زيادي کشيدند.


 وي ادامه داد: در 10 سالي که در فدراسيون حضور داشتم شاهد برنامه‌ريزي‌ و تلاش‌هاي کميته داوران براي ارتقا سطح داوري و پيشرفت داوري در فوتبال ايران بودم. بسياري از داوراني که اکنون در ليگ برتر قضاوت مي‌کنند دست پرورده افرادي هستند که در سال‌هاي گذشته براي داوري زحمت کشيده بودند.


 نبي با اشاره به استفاده از دانش داوري در ميدان مسابقه عنوان کرد: خيلي‌ها ممکن است دانش داوري داشته باشند اما پياده کردن اين دانش در ميدان مسابقه مهم است. خوشبختانه در جمعي که من مي‌بينم همگي افراد حاکم به عمل هستند و داوراني که مي‌توانند با تبحر، شجاعت در ميادين داخلي و بين المللي سوت بزنند.


 دبير فدراسيون فوتبال افزود: در نيم فصل دوم ليگ هم کلاس توجيهي براي داوران برگزار و اشتباهات نيم فصل اول براي داوران بيان مي شود تا آنها در نيم فصل اول اين اشتباه‌ها را تکرار نکنند. بايد از تمام داوران تشکر کنم که در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر و ليگ آزادگان با قضاوت خوب‌شان فضايي را به وجود آوردند که مشکلي در فوتبال به وجود نيامد.


 نبي با اشاره به انتقادهايي که برخي از داوران مطرح مي‌کنند، گفت: وقتي با اين افراد صحبت مي‌کنم به آنها مي‌گويم شايد اگر شما در ورزشگاه و مقابل آنها تماشاگر قرار بگيريد بعد از 10 دقيقه ديدن تماشاگران نياز به آب قند پيدا کنيد در حالي که داور در آن فضا بايد تصميم گيري کند و سوت بزند. داوران بايد با مديريت و رعايت مسايل فني سوت بزنند.


 نبي با اشاره به 16 تيمي شدن ليگ در فصل سيزدهم عنوان کرد: اين مسئله حساسيت مسابقات را بيشتر مي‌کند. داوران بايد بدون توجه به گفت و شنودهايي که بازيکنان و مربيان انجام مي‌دهند کار خودشان را انجام بدهند.

 

رمضان‌بيگي:پرسپوليس شانس اول قهرماني است


مديرعامل باشگاه صباي قم گفت: دو باخت پرسپوليس در ديدارهاي تدارکاتي به معني ضعف پرسپوليس نيست و در ليگ دوازدهم اين تيم شانس اول قهرماني است.

  مجتبي رمضان‌بيگي در مورد وضعيت باشگاه صباي قم گفت: اردوي تيم امروز(چهارشنبه) در ترکيه به پايان مي‌رسد و بازيکنان بعد از يک روز استراحت تمرينات را از سر مي‌گيرند.

وي در مورد تغيير استاندار قم عنوان کرد: موسي‌پور استاندار سابق رئيس مجمع باشگاه صبا بود و سال گذشته نيز به تيم خيلي کمک کرد. پيرايي استاندار جديد قم نيز تجربه تيمداري در ليگ برتر را دارد و کمک خوبي براي باشگاه است. وضعيت باشگاه صبا دقيقا مانند پاس همدان است و در آن زمان ايشان استاندار همدان بودند و مي‌توانند به باشگاه کمک‌هاي خوبي کنند.

 

 

رمضان‌بيگي در مورد وضعيت ميلاد جهاني که بر سرجذبش با باشگاه مس اختلاف پيدا کردند، اظهار داشت: قرارداد اين بازيکن را به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال داده‌ايم و منتظريم آنها در موردش اظهار نظر کنند.

 



مديرعامل باشگاه درباره برتري اين تيم برابر پرسپوليس در ديداري دوستانه گفت: دو باخت پرسپوليس در بازي تدارکاتي برابر ما و آلومينيوم به معني ضعف اين تيم نيست و يا اينکه صبا بسيار تيم فوق‌العاده‌اي است. ما و آلومينيوم زودتر از پرسپوليس کار را شروع کرديم ضمن اينکه پرسپوليس حواشي بسياري داشت و اين حواشي معمولا روي متن کار تاثيرگذار است.

 

رمضان‌بيگي تصريح کرد: پرسپوليس با بازيکناني که جذب کرده مدعي اول قهرماني است. اگر چه رقابت بين سه چهار تيم اول جدول بسيار سخت و فشرده خواهد بود اما به نظر پرسپوليس با فاصله ليگ را تمام مي‌کند. در ليگ برتر دوازدهم اگر پرسپوليس قهرمان نشود کدام تيم مي‌خواهد قهرمان شود؟


عیادت مدیران پرسپولیس از معاون اقتصادی باشگاه استقلال

رئیس کمیته اقتصادی و رئیس کانون هواداران باشگاه پرسپولیس امروز (دوشنبه) از معاون اقتصادی باشگاه استقلال عیادت کردند.

 

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ دکتر فرهاد بیاشاد و حسین فریدونی امروز به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس با حضور در بیمارستان پارسیان از سردار علی صلاحی عیادت کردند.

 

معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: به نمایندگی از سوی باشگاه و خانواده بزرگ پرسپولیس به عیادت آقای صلاحی رفتیم و از جانب سردار رویانیان حامل آرزوی سلامتی برای ایشان بودیم.

 

بازی های حساس برای تیم های پایه پرسپولیس

 

تیم های پایه پرسپولیس فردا و پس فردا برابر حریفان خود به میدان می روند که از آن جمله باید به دیدار نوجوانان پرسپولیس و استقلال در روز جمعه اشاره کرد.

 

 

 

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ سرخپوشان نوجوان ساعت 16 روز جمعه در ورزشگاه مرغوبکار میهمان نوجوانان استقلال هستند.

 

نونهالان پرسپولیس هم این هفته بازی بسیار حساسی پیش رو دارند. آنها ساعت 17 فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه چمران برابر سایپا قهرمان دور گذشته به میدان می روند، در حالیکه هر دو تیم 6 امتیازی هستند.

 

فرامرز سلطانی سرمربی سرخپوشان در اینباره گفت: قصد داشتیم 6 بازیکن را به تیم اضافه کنیم که مسئولان هیات فوتبال هنوز موافقت نکرده اند و اما جوانان پرسپولیس هم ساعت 16 فردا پنجشنبه در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان تیم مقاومت تهران، قهرمان دوره گذشته این رقابت ها هستند.

رویانیان با استعفای زارع موافقت کرد/ قائم مقام پرسپولیس مشاور رویانیان می شود


مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: ضمن تشکر و سپاسگزاری از تلاش آقای زارع که بیش از 30 سال در جاهای مختلف با هم کار کرده ایم، به دلیل پیگیری های مکرر ایشان با توجه به کسالتی که دارند ناچارم استعفای ایشان را بپذیریم.

 

 

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ سردار محمد رویانیان در خصوص استعفای جمشید زارع قائم مقام این باشگاه که روز گذشته به مدیر عامل اعلام شد، اظهار داشت؛ ناچارم استعفای ایشان را بپذیریم. شایسته می دانم از زحمات ایشان در مدتی که با هم مسئولیت باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس را بر عهده گرفتیم، تقدیر و تشکر کنم.

 

وی افزود: ایشان زحمات فراوانی را در این مدت متحمل شده که شایسته تمجید و تقدیر است. لذا از ایشان خواسته ام که به عنوان مشاور عالی در کنار ما بماند.

 

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک، تغییراتی نیز در باشگاه اعمال می شود.

عبادزاده: این تیم کم کم شبیه آن پرسپولیس افسانه ای می شود

 

مدافع دهه شصت پرسپولیس گفت: ما برای دورانی هستیم که هیچ امکاناتی نداشتیم اما پیراهن پرسپولیس بیشترین ارزش را داشت. امروز که تحولات پرسپولیس را می بینم امیدوار شده ام که با اقدامات سردار رویانیان و آقای علی پروین آن عزت و اعتبار دوباره به این باشگاه و پیراهن برگردد.

 

روح ا... عبادزاده در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس ضمن بیان این مطلب گفت: ما برای دوران تمرین در سنگ و کلوخ هستیم. بهترین امکانات ما تپه های داودیه بود اما الان می بینم مدیریت باشگاه همه چیز را برای این بازیکنان فراهم آورده است. واقعا هیچ چیز کم نیست، غیر از اینکه یکبار دیگر پرسپولیس به همان جاه و مقام گذشته بازگردد. فکر می کنم نشانه های این مساله ظاهر شده است.

 

وی ادامه می دهد؛ با اقداماتی که سردار رویانیان انجام داده و با توجه به تجارب علی پروین، پرسپولیس در حال قرار گرفتن در مسیر درست است. روزگاری که ما در پرسپولیس بازی می کردیم، اینطور نبود که هر کسی بتواند به پیراهن پرسپولیس برسد. بازیکن باید در تیم خودش ملی پوش می شد تا این افتخار را پیدا کند.

مدافع سابق پرسپولیس تصریح کرد: خودم چنین شرایطی داشتم. ناصر محمد خانی هم مثل من از بانک ملی آمد و آقای گل شد که به پرسپولیس راه پیدا کرد. در حال حاضر نیز می بینیم که باشگاه شش بازیکنی را جذب می کند که در تیم ملی حضور دارند و جزو نفرات اصلی هستند. الان هم آقای گل بازی ها جذب می شود. می ماند که این بازیکنان قدر فرصت بدست آمده را بدانند تا کم کم این تیم به همان پرسپولیس افسانه ای بدل شود.

مدافع کناری سال های دور پرسپولیس با اشاره به صحبت های سردار رویانیان در جشن نیمه شعبان گفت: آن صحبت ها به دلم نشست. اینکه پرسپولیس باید خودش درآمدزا باشد و قشنگی کار این است. الان این مسائل فقط حرف نیست و باشگاه به دنبال عمل کردن آن است. همچنین این حرف سردار هم درست بود که پرسپولیس باید از بازیکنان تیم های خود تامین شود و حتی به درآمد برسد. تیمی مثل بایرن مونیخ با وجود همه درآمدهایی که دارد هم روی این مسائل کار می کند و فکر می کنم با برنامه ریزی باشگاه و کمک پیشکسوتان این هدف محقق می شود.

عبادزاده در پایان درباره شروع بازی های لیگ با حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید برای این منظور فکری اساسی کرد. نمی توانیم خودمان را فریب بدهیم. برای یک ورزشکار حرفه ای خیلی سخت است که هم روزه بگیرد و هم کارش را به نحو احسن انجام بدهد. از سوی دیگر خیلی از آنها می خواهند این اعمال را انجام بدهند و درست نیست که آنها وادار به انتخاب شوند، به این منظور باید تمهیدات لازم انجام شود.

16:13:21 برنامه ریزی کمیته فرهنگی و کانون هواداران باشگاه برای تماشاگران در درفشی فر

کمیته فرهنگی و کانون هواداران باشگاه پرسپولیس در جلسات مشترکی به بررسی اقداماتی پرداختند که با شروع فصل جدید برای تماشاگران پرسپولیس بویژه در مجموعه ورزشی درفشی فر انجام خواهد شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ قرار است در راستای اجرای برنامه های فرهنگی باشگاه و همچنین برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مجموعه ورزشی درفشی فر نسبت به انجام برنامه های فرهنگی برای هواداران و ارایه خدمات به آنها اقدام شود.

کمیته فرهنگی و کانون هواداران باشگاه در جلسات خود نسبت به مطالعه طرح ها و برنامه ریزی برای آینده اقدام کردند که  نتیجه آن برای تصویب نهایی به سردار رویانیان ارجاع داده شد.

علل و راه حل خوابگردی

وقتی صحبت از اختلالات خواب می شود، ذهن بیشترمان می رود به سمت دیر به خواب رفتن یا زوداز خواب بیدارشدن. ولی حقیقت این است که بیماری های خواب، طیفی بسیار گسترده تر از این دو مورد دارند و یکی از آنها اختلال خواب گردی است....  
  
   
 
 
 حدود ۱۰درصد از افراد در طول زندگی حداقل یک مرتبه دچار اختلال راه رفتن در خواب می شوند. این پدیده که گاه به صورت اختلال در می آید، توزیع وسیعی دارد و به همین میزان ازنظر شدت و تعداد دفعات نیز گسترده است. خوشبختانه در بیشتر موارد، این حالت ازنظر زمانی کوتاه مدت است و بنابراین خطرناک محسوب نمی شود اما در مواردی که اختلال طولانی شود، ممکن است بیمار طی این دوره ها به خود صدماتی را وارد کند. عمده بیماران در گروه سنی قبل از نوجوانی قرار دارند.
با افزایش سن از شیوع بیماری کاسته ولی به شدت آن افزوده می شود. خوابگردی که سومنامبولیسم نیز نامیده می شود، شامل یک رشته رفتارهای پیچیده است که در ثلث اول شب و در خلال مراحل خوب عمیق شروع می شود و اغلب (ولی نه همیشه) به ترک بهتر و راه انداختن می انجامد که بدون هوشیاری کامل و خاطره بعدی از این دوره است.

● علل خوابگردی

اختلال خوابگردی

مقدمه

اختلال خوابگردی یکی از اختلالات خواب و در زمره بدخوابی‌ها طبقه‌بندی شده ‌است. بر اساس DSMIV بدخوابی‌ها شامل بی‌خوابی اولیه ، پرخوابی اولیه ، نارکولپسی ، اختلالات خواب مربوط به تنفس ، اختلالات خواب ریتم شبانه روزی ، اختلال کابوس (اختلال اضطراب رویا) ، اختلال وحشت خواب ، پاراسومینا و اختلال خوابگردی می‌باشد. خوابگردی به مجموعه حرکتی ناهوشیاری اطلاق می‌گردد که طی خواب به صورت اعمال کم و بیش هماهنگ شده (برخاستن، راه رفتن، اجرای یک وظیفه ساده) متجلی می‌شود خاطره‌ای از این رویداد در بیداری باقی نمی‌ماند. این پدیده در کودکان و نوجوانان و نیز در افراد هیستریک و پاره‌ای از مصروعین مشاهده می‌شود.

خوابگردی از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


خوابگردی (به انگلیسی:
somnambulism) قدم زدن و انجام دادن کارهایی به صورت نیمه‌خودکار در ضمن خواب، بی‌آنکه شخص در بیداری آنچه را انجام داده است به یاد آورد.

خوابگردی یکی از اختلالات خواب است که در رشته روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.در این حالت بدن بیدار و ذهن در خواب است. در این حالت ممکن است بیمار در خواب راه برود، بدود، لباس بپوشد، حمام یا ادرار کند، و حتی رانندگی کند. بر اساس برخی منابع آماری، هجده درصد جمعیت جهان خوابگرد هستند. آمار هم چنین نشان می‌دهد که ۱۶ درصد کودکان در ایالات متحده آمریکا، خوابگرد هستند و حدود ۸۷ درصد خوابگردان مرد هستند. بعضی خوابگردها در حین خوابگردی چشم خود را نمی‌بندند.

تحلیل خواب گردی


تعریف :

خواب گردی یک اختلال در خواب به شمار می رود و به وسیله ی راه رفتن و یا دیگر فعالیتها در هنگام خواب توصیف می شود . به این اختلال Somnambulism نیز گفته می شود .

خواب نرمال از یک چرخه با مراحل گوناگون از خواب آلودگی سبک تا خواب عمیق تشکیل شده است . زمانی که انسان خواب می بیند ، چشم او به سرعت حرکت می کند . که این مرحله ی متفاوتی در خواب است که به آن REM یعنی حرکت سریع چشم ( Rapidly Eye Movement ) می گویند . در هنگام شب چندین بار مراحل REM  وNon-REM   ( غیر REM ، مرحله ای که در آن خواب دیده نمی شود ) تکرار می شود . خواب گردی معولا در مرحله ی non-REM ، در اوایل شب (اوایل خواب) رخ می دهد . البته در مرحله REM در نزدیکی صبح هم ممکن است اتفاق بیفتد .

خواب گردی شامل نشستن و یا ظاهرا بیدار بودن در هنگام خواب ، بلند شدن و راه رفتن و یا فعالیت های پیچیده تری مانند جابجا کردن اثاث خانه ، حمام رفتن ، لباس پوشیدن و یا در آوردن و حرکاتی از این قبیل می باشد . یک دوره ی خواب گردی می تواند بسیار کوتاه نزدیک به چند ثانیه و یا بلند در حدود 30 دقیقه و بیشتر رخ دهد .

بیدار کردن کسی که در خواب راه می رود خطرناک نیست البته این امر عموما باعث گیجی و بهت زدگی فرد برای مدت کوتاه می شود . دیگر تصور اشتباه این است که فرد در هنگام خواب گردی آسیبی نمی بیند . در صورتی که به علت عدم تعادل و زمین خوردن معمولا افراد خواب گرد مجروح می شوند .

خواب گردی در هر سنی رخ میدهد . اما بیشتر در سنین 6 تا 12 سالگی اتفاق می افتد . البته در کودکان بزرگتر ، افرار بزرگسال و حتی افراد مسن نیز دیده می شود .

علائم :

1- باز بودن چشم در هنگام خواب

2- بی روح بودن حالت چهره

خواب گردی در کودکان


خواب‌گردی در کودکان و خردسالان شایع است اما در بسیاری از موارد خواب‌گردی مربوط به دوران کودکی ممکن است تا دوران نوجوانی ادامه پیدا کند.

در حالی که گاهی اوقات کودک خواب‌گرد فقط در اتاق خواب خود در خواب راه می‌رود، اما احتمال دارد که از این کودکان رفتارهای خطرناک‌تری مانند پایین رفتن از پله‌ها یا خارج شدن از منزل درحال خواب مشاهده شود.

در همین رابطه موسسه آمریکایی نمورس پیشنهاداتی را برای چگونگی برخورد با کودکان خواب‌گرد ارایه کرده که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

- وقتی متوجه شدید که کودک‌تان مشکل خواب‌گردی دارد، سعی نکنید در این وضعیت او را از خواب بیدار کنید چون ممکن است وحشت‌زده شود بلکه فقط به وی کمک کنید تا به رختخوابش برگردد.

- برای جلوگیری از خارج شدن کودک از منزل تمام درها و پنجره‌ها را قفل کنید.

- برای این کودکان از تختخواب دو طبقه استفاده نکنید. - اتاق را از اثاثیه مرتب کرده و به ویژه کف اتاق را تمیز کنید تا فرزندتان به هنگام خواب‌گردی زمین نخورد و اطمینان حاصل کنید که لوازم شکستنی و خطرساز دور از دسترس وی هستند.

خوابگردی، تکرار رفتارهای حرکتی پیچیده

خوابگردی، تکرار رفتارهای حرکتی پیچیده ای است که در خلال خواب به صورت کم و بیش هماهنگ شده (از قبیل برخاستن، راه رفتن، اجرای یک کار ساده و جز آن) متجلی می شود.(دادستان، ۱۳۷۸)

 

راه رفتن و خواب، با نشستن کودک در رختخواب آغاز می شود، در این حالت چشمها بازند اما پیدا است که نمی بینند. کودک معمولاً از رختخواب بیرون می آید و شروع به راه رفتن می کند.اما امکان دارد این حالت قبل از رسیدن به مرحله راه رفتن پایان یابد.راه رفتن در خواب بدون آگاهی کودک صورت می گیرد و پس از اتمام آن کودک آن را به یاد نمی آورد. اغلب اوقات ، شخص در خلال راه رفتن از آنچه در اطرافش می گذرد، کاملاً بی خبر است و بیدار نمی شود و یا امکان دارد بیدار شده، تا چند دقیقه ای گیج و مبهوت بماند یا بدون آنکه از چیزی آگاه شود، به رختخواب باز گردد.(ریتا ویکس، ۱۹۸۴)

 

- خوابگردی نشانهٔ چیست؟


- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

- خوابگردی برای خود فرد یا دیگران خطرناک شده است.

- خوابگردی با انقباضات پرشی و مکرر صورت و دست‌هاست.

- خوابگردی در بزرگسالی شروع شده است.

 

- خوابگردی نشانهٔ چیست؟

اگر کودکتان در خواب راه می‌رود، نگران نشوید. خوابگردی در کودکان، و احتمالاً در بزرگسالان، چیزی کاملاً طبیعی است.

بهترین (و شاید تنها) کاری که باید بکنید مراقبت از خوابگرد است تا به خودش آسیبی نرساند. پنجره‌ها را قفل کنید، درها را ببندید، و سر راه پله‌ها مانع بگذارید. کودک به‌تدریج عادت خوابگردی را کنار می‌گذارد. خوابگردی ممکن است در بزرگسالی شروع شود. عواملی مثل سابقهٔ خانوادگی، مصرف الکل، و بی‌خوابی می‌تواند فرد را به خوابگردی بکشاند.

خوابگردی‌های حیرت‌انگیز!


راه رفتن در عالم خواب موضوعی تازه و غیرعادی نیست و بسیارند کسانی که وقتی در خواب عمیق فرو می‌روند، ناخودآگاه از رختخواب برمی‌خیزند و در اتاق یا خانه خود چند ثانیه یا چند دقیقه‌ای به شبگردی می‌پردازند. ولی گاهی این حالت از چند ثانیه و دقیقه تجاوز می‌کند و اتفاقات عجیبی طی آن روی می‌دهد. به نمونه‌هایی که از این نوع خوابگردی‌های غیرعادی به ثبت رسیده‌اند، توجه کنید:

 

خوابگرد قاتل

«کنت پارکس» 23 ساله و اهل تورنتو بود که به همراه همسر و دختر کوچکش در این شهر زندگی می‌کرد. او به خاطر بیکاری و قرض‌های بسیار گرفتار مشکل بی‌خوابی شده بود. کنت صبح زود روز 23 می‌ سال 1987 از رختخواب برخاست، سوار اتومبیل خود شد و 23 مایل راه را طی کرد تا به منزل خانواده همسرش رسید. سپس ...
لطفا به ادامه مطلب مراجعه كنيد.

دانشمندان اعلام کردند که موفق به کشف عامل ژنتیکی راه رفتن در خواب یا خوابگردی شده‌اند.


 

 در پی مطالعاتی که بر روی افراد خواب‌گرد انجام گرفته است این نتیجه بدست آمده که علت آن نقص ژنتیکی موروثی است و حتی داشتن یک نمونه از این ژن معیوب هم سبب بروز خواب‌گردی می‌شود.

کارشناسان امیدوارند که بتوانند به این ترتیب راه معالجه خواب‌گردی را نیز بیابند.

10 درصد از کودکان و یک نفر از هر 50 نفر بزرگسال ممکن است به مشکل خواب‌گردی دچار شوند. برای بسیاری این یک مشکل جزئی محسوب می‌شود اما در مواردی هم، این مشکل می‌تواند زندگی را به کلی مختل کند و یا موجب تصادف و جراحات شود.

حتی در مواردی پیش آمده است که افراد مبتلا به این مشکل مرتکب قتل نیز شده‌اند.

کارشناسان ژنتیکی در یک مجله پزشکی مدعی شده‌اند که پس از مطالعه بر روی دست‌کم 4 نسل از خانواده افراد خواب‌گرد به عامل اصلی آن که نوعی نقص ژنتیکی موروثی است پی برده‌اند.

آزمایش دی ان ای ( DNA) بر روی 22 نفر از بستگان خواب‌گردان نشان داد که نقص کروموزم عامل آن به سه نسل قبل از آنها باز می‌گردد.

در این مطالعات همچنین معلوم شد که در 20 نفر از این افراد، امکان انتقال این نقص ژنتیکی و در نتیجه ابتلای نسل بعد به مشکل خواب‌گردی به میزان 50 درصد وجود دارد.

برای اطمینان از این که نتیجه به دست آمده تمام موارد خواب‌گردی را در بر می‌گیرد باید تحقیقات و آزمایش‌های بیشتری انجام شود اما پژوهشگران معتقدند که فعلا می‌توان با کشف عامل ژنتیکی به آزمایش‌های بیشتری دست زد و راه معالجه خواب‌گردی را پیدا کرد.