ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

شعری از خانم پروانه امینی

در دست های تو 
کدامین طلوع نشسته است 
که نور حیات را 
در چشمهای خسته ی من 
تکرار می کند .
بهانه نباف...
خوابهای خوش امروز 
حقایق فردایند .
ساده می گویم :
حرف آخرم عشق است 
که با نام تو آغاز میشود 
پیش پای عشق
به انتظار نشسته ام 
صدا کن مرا .

( پروانه ) ۲ /۷ / ۹۳

بیر اوزگه کیمین قلبیمی یار ووردی داشا چکدی باشا

ساغلیق دئمدی آخدی رقیبه دئدی کی سنده یاشا

اَغیارین اَلین تودو خومار خومار باخدی منه

فریاد اِلدیم باخما خومار کیپریگینی قوزا یِتیرسین او قاشا

اَیدی قاشینی حیسلی دئدی؛گئت منه لایق دئیرسن

آهیله سوروشدوم کی خدایا اورگی چوندو داشا؟

ساقی داها همدم اولا بیلمز منه بو کهنه شرابین

بوندان سورا همدم منه السون قارا بیر حقاماشا

نیسگیل یئلی اسدیکجه ییخاجاقدور اورگین چارداغینی

قورخوم بودورکی دلی ورغون اورگی خیمنان آشا
.
.
bir özgə kimin qəlbimi yar vurdu daşa çəkdi başa
sağlıq demədi axdı rəqibə dedi ki səndə yaşa
əğyarın əlin dutdu xumar xumar baxdı mənə
fəryad elədim baxma xumar kiprigini qoza yetirsin o qaşa
əydi qaşını hisli dedi get mənə layiq dəyirsən
ahilə soruşdum ki xudaya ürəgi çöndü daşa
saqi daha həmdəm ola bilməz mənə bu köhnə şərabın
bundan sora həmdəm mənə olsun qara bir hoqqa maşa
nisgil yeli əsdikcə yıxacaqdur ürəgin çardağını
qorxum budurki dəli vurğun ürəgi xımdan aşa
.
.
شاعیر : علی اکبر صفرزاده - دلی ورغون

محل زندگی جن 1

"محل زندگی جن-۱"

 

 توی مطلب قبلی "جن های هم خانه" توضیحی در مورد هم خانگی جن و انسان نوشتم. امروز می خوام کمی مفصل تر در مورد جاهایی که جنها در اون تردد می کنند بنویسم. همونطور که ما انسانها در محدوده ی خاصی از عالم آفرینش براحتی قادر به زندگی هستیم، جنها هم در محدوده ی خاصی قادر به تردد و زندگی هستند. اما محدودیتشون از ما کمتره. دیدتون رو از خانه و کشور گسترده تر کنید، از کره زمین و منظومه شمسی هم فراتر فکر کنید، من می خوام در مورد فضا و کهکشانها صحبت کنم.
 جنها قادرند از کهکشهان راه شیری خارج بشن و در میلیاردها کهکشان دیگه رفت و آمد کنند و در تمام اونها به منظومه ها و ستاره ها و کرات و سیاره ها برن.
 این میتونه به این معنی باشه که تمام این کهکشهانها در طبقات پایینی آسمان هستند که جنها بهش دسترسی دارند چون طبق چیزی که ما از طریق قرآن می دونیم، جنها از گردش در طبقات بالایی آسمان محروم شده اند.
 و در تمام این فضای بیکران که حتی تصورش برای من غیرممکنه، جنها می تونن زندگی کنند. مثلا در جایی مثلا خورشید که حرارت و شرایطش برای ما قابل تحمل نیست، یا روی سیاره ای که پوشیده از یخ باشه.
 حالا ما آتش و آب رو می شناسیم، خیلی مواد دیگه در آفرینش هست که برای ما ناشناخته ند ولی جنها می شناسند و ازشون استفاده می کنند.
 همین قدر که محیط زندگی جنها متنوع و گسترده ست، نژادهاشون هم زیاد و متفاوته. ما انسانها تقریبا همگی توی شرایط یکسانی زندگی می کنیم، هیچکدوممون توی آب یا زیر خاک زندگی نمی کنیم و تفاوتهای نژادهای ما نهایتا به رنگ پوست و مو و چند سانتیمتر ابعاد بدن خلاصه شده. ولی جنها نژادهاشون خیلی متفاوته، قبلا هم در خصوصیات جن ها اشاره کرده بودم.
 مثلا تعداد اعضا، حتی ساختار کلی بدنشون، در نژادهای مختلف با هم فرق می کنه و خب هر نژادی در شرایط خاصی بهتر زندگی می کنه و در نتیجه ی زندگی در شرایط خاص گاهی تغییراتی هم در فیزیک بدن اون نژادها بوجود میاد و با محیط زندگیشون سازگارتر می شن.

جنهای هم خانه

جنهای هم خانه

"جنهای هم خانه"

 جنها در کنار ما زندگی می کنند. در اکثر خانه های ما ( بالای 90 درصد) جنها هم زندگی می کنند که طبیعی و قانون دنیاست. وقتی جنها می خوان خانه ای رو برای سکونت انتخاب کنند، به مسائل مختلفی توجه دارند که یکی از مهمترینهای اونها، اعتقاد افراد اون خانه ست. جنها دوست دارند کنار انسانهایی زندگی کنند که هم اعتقاد با اونها باشند. مثلا جنهای مسلمان دوست دارند کنار انسانهایی با قلب پاک و پایبند به اصول اخلاقی زندگی کنند. انسانهایی که متوجه و معتقد به خدا هستند و به خاطر این اعتقاد هر رفتاری ازشون سر نمی زنه و از قدرت و اختیارشون بی پروا و بی احتیاط استفاده نمی کنند. جنهای مسلمان خودشون این خصوصیات رو دارند و جذب انسانهایی با همین ویژگی ها می شن.
 و بر عکس جنهای کافری که از قدرت و اختیارشون هرطور که دوست داشته باشند، بی پروا استفاده می کنند، برای صدمه زدن به دیگران ملاحظه ای ندارند و از شرارت و ایجاد مشکل و انحراف لذت می برند؛ دوست دارند کنار انسانهایی مثل خودشون زندگی کنند. کنار انسانهایی که توجهی به حضور خدا ندارند و هر طور دوست دارند افراط و تفریط می کنند.
 با این توضیح باید تونسته باشید حدس بزنید چه نوع جنهایی با چه اعتقادی ممکنه جذب شما بشن و در کنار شما زندگی کنند. یکی از راحت ترین راه های استفاده از دوستی جن ها، جلب محبت جنهای هم خونه ست که نیازی به ارتباط با دنیای جن نداره، استاد لازم نیست و زندگی عادی رو مختل نمی کنه.
 جن های هم خونه انسان، به دلیل اینکه موقع انتخاب خانه، به اعتقاد ساکنینش توجه می کنند، معمولا مشکلی با اونها پیدا نمی کنند و باهاشون راحت و نزدیک هستند و در مواردی روی اونها حتی تعصب و محبت دارند. به خصوص جنهای خداپرست و به خصوص جنهای مسلمان. محبت این جنها به شکلهای مختلفی شامل حال انسانهای خانه می شه. مثل محافظت و مراقبت از اونها در برابر جنهای شرور و کافر و...خیلی محبتها و کمکهای دیگه.

مادر

 

پروردگارا
نمیدانم معنی عشق چیست که همه در تبو تابش مینویسند و مینالند و میبالند
اما بگذارمن یک عشق را معنی کنم
که هرگز با هیچ عشقی قابل مقایسه نیست
خدایا کودک من ایمان من است
دین من است
دنیای من است
بنیاد من است
رویای من است
امید من است
روح من است
زندگی من است
ارامش من است
هستو نیست من است
خدایا در یک کلام کودک من نفس من است
نفسم را هرگز از من نگیر
خدایا قسمت میدهم به بزرگی ات
هرگز مادری را با فرزندانش امتحان نکن.
بگیر
تمام دارایی اش را
سلامتی اش را
زندگی اش را
همه چیزرا بگیر
ولی با کودکش او را ازمایش نکن هرگز....

شعر در مورد مادر(آنا)

آنا

قدمين قويسا گؤز اوسته دييه رم جان آنامــا
چيخاري يوخدي گؤزون تا اولا قوربان آنامــــا
آغاران ساچلارينين هر بيريسي خاطيره دي
قودرتيم يوخدو يازام شعر ايله ديوان آنامــــا
.
.
qədəmin qoysa göz üstə diyərəm can anama
çıxari yoxdi gözün ta ola qurban anama
ağaran saçlarının hər birisi xatirədi
qudrətim yoxdu yazam şerilə divan anam

نحوه طبقه بندی فضای سبز یک شهر

دسته بندی فضاهای سبز موجود ،نخستین مرحله ای است که باید در سیاست  طراحی ، احداث و نگهداری فضاهای سبز عمومی یک شهر اجرا شود. با اتخاذ این شیوه ،مدیران منتخب محلی و مقاطعه کاران می توانند برای جوابگویی به احتیاجات ،روشها وراههای مخصوصی بیابند. عمل دسته بندی شامل مراحل زیر است :

-         صورت برداری از فضاهای سبز،نمایش این صورت برداری به صورت نقشه و نقشه برداری

-          تحلیل کاربردهایی که این فضاها در زمان بررسی داشته اند(وجود تجهیزات)

معرفی شهرستان شاهین دژ

شهرستان شاهین‌دژ

مختصات: ۳۶.۶۷° شمالی ۴۶.۵۵° شرقی

شهرستان شاهین‌دژ
تصویری از شهرستان شاهین‌دژ
اطلاعات کلی
کشور ایران Flag of Iran.svg
استان آذربایجان غربی
نام‌های پیشین صائین دژ، صایین قلعه
سال شهرستان شدن 1368
مردم
جمعیت ۹۵۶۶۳ نفر[۱]
مذهب اکثریت:شیعه دوازده‌امامی،[۲]

اقلیت:سنی شافعی[۳]

جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا 1352
آب‌وهوا
بارش سالانه 310 میلی متر
داده‌های دیگر
پیش‌شماره تلفنی 0482
وب‌گاه فرمانداری شاهین‌دژ
شهرها
شاهین‌دژ،محمودآباد،کشاورز
تعداد بخش‌ها
بخش مرکزی،بخش کشاورز

شهرستان شاهین‌دژ یکی از ۱۴ شهرستان استان آذربایجان غربی است که در قسمت جنوب شرقی این استان قرار دارد. مرکز این شهرستان شهر شاهین‌دژ می‌باشد. شهرستان شاهین‌دژ از سمت شمال به استان آذربایجان شرقی، از سمت جنوب به استان کردستان، از سمت جنوب غرب به شهرستان بوکان، از سمت شمال غرب به شهرستان میاندوآب و از سمت شرق به شهرستان تکاب محدود می‌گردد.

آخرین آمار قبل از تبدیل به شهرستان، در روزگاران گذشته بخش شاهین دژ یکی از بخش‌های شهرستان مراغه بود و در فاصله مستقیم ۸۵ کیلو متری جنوب شرق مراغه قرار گرفته و از شمال به دهستان آجرلو و دهستان چهاردولی از جنوب به شهرستان سقز از شرق به دهستان احمدآباد و دهستان تکاب از غرب به بخش بوکان محدود می‌گشت. بخش شاهین دژ از دو دهستان به نام دهستان حومه و دهستان گوی آقاج و ۸۱ آبادی بزرگ و کوچک تشکیل و تعداد کل جمعیت با روستا ۱۸،۴۴۰ و روستاهای مهم آن، هاچه سو، هولاسو، قوزلو، محمودآباد و غیره بود.

پس از برقراری حکومت مشروطه در ایران طبق قانون مخصوصی که در سال ۱۲۸۵ شمسی (۱۳۲۵ قمری) به نام قانون تشکیل ایالات و ولایات به تصویب مجلس شورا رسید، و آذربایجان یکی از ۴ ایالت کشور محسوب شد. در سال ۱۳۱۶ شمسی کشور ایران مرکب از ۱۰ استان بود و ایالت آذربایجان به دو استان غربی و شرقی تقسیم شد. و شهرستان شاهین دژ از این تاریخ جزو استان آذربایجان غربی شد.

شاهین‌دژ سرزمینی است که گروهای اجتماعی متنوع با آداب و رسوم و عقاید متفاوتی در آن سکنی گزیده‌اند از قبایل چادرنشین، عشایر، و روستائیان حافظ سنت‌ها و عادات دیرین گرفته تا شهر نشینان و اقلیت‌های مذهبی و نژادی مانند (زرتشتیان، ارامنه، کرد و ترک) هر یک فرهنگ مخصوص به خود را دارند. از کل جمعیت شهرستان ۸۹٫۹۹ درصد را مسلمانان و بقیه یعنی ۰٫۰۳ درصد زرتشتی و ۰٫۰۸ درصد را سایر ادیان (کلیمی، مسیحی و...) تشکیل می‌دهد.

در سال ۱۳۷۵ مساحت اراضی کشاورزی شهرستان شاهیندژ ۹۸۰۱۴ هکتار بوده‌است. گندم (۴۶۵۰۵ تن)، جو (۲۲۹ تن)، علوفه(۷۵۵۶۲ تن)، و چغندر قند (۱۲۸۲۶ تن) از مهم‌ترین محصولات کشاورزی و زراعی شهرستان محسوب می‌شود. فعالیت دامداری و دامپروری در این شهرستان رونق خاصی داشته به طوریکه ۱۱ درصد از واحدهای دامی استان ۸٫۹ درصد تولید شیر ۸٫۱۰ درصد تولید گوشت قرمز، ۷٫۴ درصد تولید گوشت سفید و ۱٫۷ درصد تولید پشم استان از ناحیه این شهرستان تامین می‌گردد.

در سال ۱۳۸۱ وسعت شهرستان شاهیندژ در حدود ۲۸۳۹ کیلومتر مربع بوده و در حدود ۶٫۷ درصد از کل مساحت استان را به خود اختصاص داده بود. جمعیت شهرستان شاهین‌دژ در طبق سرشماری سال ۱۳۸۱ حدود ۱۰۴٬۸۱۴ نفر برآورد گردیده‌است که معادل ۷٫۳ درصد جمعیت استان می‌باشد. ۶، ۳۱ درصد جمعیت شهرنشین و ۴٫۶۸ درصد در مناطق روستایی ساکن می‌باشند در این سرشماری این شهرستان شامل یک نقطه شهری، دو بخش، هفت دهستان و ۲۰۹ آبادی با سکنه و ۲۰ آبادی خالی از سکنه بود.

جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر با ۸۹٬۳۵۶ نفر بوده‌است که از این تعداد ۴۳۹۱۳ نفر آنان مرد و ۴۵۴۴۳ نفر آنان زن بوده‌اند. با اینکه در این آمار دو دهستان آجرلوی غربی ۲۴ روستا و آجرلوی شرقی ۲۷ روستا و ۶ روستای دهستان کشاورز، که در مجموع ۵۷ روستا از بخش کشاورز شهرستان شاهین دژ جدا شده و به شهرستان میاندوآب پیوسته‌است. شهرستان شاهین دژ اکنون شامل سه نقطه شهری، دو بخش، پنج دهستان است و مساحت این شهرستان برابر ۲۱۴۴ کیلو متر مربع و ۱۷۵ روستا که ۱۳ تای آن خالی از سکنه‌است.[۴][۵].

جمعیت شهرستان شاهین دژ در سال ۱۳۸۹، برابر با ۹۵۶۶۳ نفر بوده است که از این تعداد، ۴۹۴۹۳ نفر شهرنشین و ۴۶۱۷۰ ساکن روستا می‌باشند.[۶]

آماده پذیرایی از عشق واقعی شوید



نشانه های عشق واقعی را بشناسیم

قرار ملاقات با افراد جدید درست مثل رانندگی کردن در یک جاده ناشناخته است: شما می بایست به خوبی بدانید چه موقع باید پای خود را روی ترمز بگذارید، چه زمان با احتیاط برانید، و چه زمان هم می توانید به صندلی خود تکیه داده و پدال گاز را فشار دهید.

حرکت با سرعت بالا

برای پیدا کردن عشق واقعی باید مراقب سرعت رابطه باشید. سعی کنید در چند قرار ملاقات اولیه، طرف خود را از طریق مطرح نمودن سۆالات متعدد بهتر بشناسید. می توانید پرسش هایی از این دست را مطرح کنید: کجا بزرگ شدی؟ پدر و مادرت چه کاره هستند؟ خواهر و برادر داری؟ آنها چطوری هستند؟

موهامورا (سس لبنانی)

موهامورا (سس لبنانی)

طرز تهیه سس موهامورا, پخت سس لبنانی


آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 15 دقیقه
مجموعاً: 30 دقیقه

مواد لازم :

 فلفل دلمه ای 3 عدد (240 گرم پوره) (قرمز)
 سیر  4 حبه
 گردو  50 گرم
 زیره سبز (آسیاب شده)  3/4 قاشق چایخوری
 رب انار  1 و نیم قاشق سوپخوری
پیاز 1 عدد کوچک
فلفل قرمز (یا فلفل آلپو یا پاپریکای بوداده) 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 1/4 فنجان (کاملاً خالص)

 

طرز تهیه :
1.گردوها را در یک کاسه قرار دهید، روی آن آب بریزید و بگذارید 1 ساعت خیس بخورد.
2.حبه های سیر را پوست بکنید و خرد کنید و با نمک در هاون قرار دهید. سیر را بکوبید و له کنید.
 

طرز تهیه سس موهامورا, پخت سس لبنانی


3. فلفل ها را بشویید و روی یک سینی شیرینی پزی که کف آن را با فویل پوشانده اید قرار دهید و روی کباب پز زیر شعله ی کباب کننده بگذارید. هر چند دقیقه یکبار آنها را برگردانید تا پوستشان سیاه و ذغالی شود. در این مرحله فلفل ها را با چند قاشق آب در یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید. در کیسه را سفت کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. کیسه را باز کنید و پوست فلفل ها را بکنید. فلفل ها را دو نیم کنید و دانه ها و ساقه و سفیدی های داخلش را جدا کنید.
4. پیاز را پوست بکنید و 4 قسمت کنید.

 

طرز تهیه سس موهامورا, پخت سس لبنانی


5. فلفل، پیاز، سیر له شده، گردوی خشک، زیره سبز، رب انار، پوره فلفل قرمز یا پاپریکا و روغن زیتون را داخل ظرف غذا ساز بریزید. به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که مخلوط یکدست و غلیظ شود بزنید. طبق ذائقه مزه دار کنید و سس را داخل یک کاسه بریزید. بگذارید سرو شود و سپس در یخچال نگهداری کنید.

نکته:
1. می توانید از فلفل پیکیلو استفاده کنید.
2. می توانید مقدار گردو را دو برابر کنید. سس چربتر و غلیظ تر می شود.

کباب موهامورا (غذای لبنانی)

کباب موهامورا (غذای لبنانی)

طرز تهیه کباب موهامورا, پخت کباب لبنانی


آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 15 دقیقه
مجموعاً: 30 دقیقه


مواد لازم :

 مسس موهامارا نصف فنجان
 گوشت (گاو یا گوسفند. چرخ کرده. خیلی چرب نباشد.)  450 گرم
 ادویه  1 قاشق چایخوری
دارچین  1 قاشق چایخوری
 پیاز  1 عدد
نمک به میزان دلخواه


طرز تهیه :
1. پیاز و جعفری را داخل کاسه ی غذاساز بگذارید و به اندازه ی ممکن ریز کنید. گوشت و ادویه ها را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه یا تا زمانی که گوشت و پیاز و جعفری به خوبی ترکیب شوند مخلوط کنید. سس موهامارا را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

2. یک فنجان کوچک از مخلوط گوشت را برداشته و روی سیخ به شکل سوسیس در بیاورید. می توانید به جای سیخ دور آن را فویل بپیچید. به مدت 10 دقیقه در فر با حرارت 400 درجه ی فارنهایت (204 درجه سانتی گراد) قرار دهید. سیخ یا سوسیس های گوشتی را تا زمانی که بپزند از این رو به آن رو کنید. کباب را با نان پیتا و سالاد سرو کنید.

سه سۆال بهشتی از قرآن



سه سۆال بهشتی از قرآن

بهشت, درهای بهشت, بهشت و جهنم

 

 

همت افراد با ایمان، باید در همه چیز و در همه حال، عالى باشد، حتى در تمناى بهشت به مراحل پائین تر قناعت نکند، هر چند مراحل پائین تر هم غرق نعمت است.
هم از آیات قرآن و هم از روایات به خوبى استفاده مى شود که بهشت دربهائى دارد، ولى این تعدد دربها، نه به خاطر آن است که عده وارد شوندگان به بهشت آن گونه اند که اگر بخواهند از یک درب وارد شوند، تولید زحمت مى کند، و نه از جهت آن است که یک نوع تفاوت گروهى و طبقاتى وجود دارد، که هر گروهى موظفند از یک درب وارد شوند، و نه براى نزدیکى و دورى راه است، و نه به خاطر زیبائى و تنوع به خاطر کثرت دربها!
اصولاً دربهاى بهشت، همانند دربهاى دنیا که در مدخل باغ ها و قصرها و خانه ها مى گذارند، نیست.


نوحه جانسوز ام البنین برای سقای حرم/ عباس که رفت چهره حسین شكسته شد...

امّ البنین در كربلا نبود، در مدینه بود. در مدینه بود كه خبر به او رسید كه در حادثه كربلا قضایا به كجا ختم شد و هر چهار پسر تو شهید شدند.این بود كه این زن بزرگوار به قبرستان بقیع مى‌‏آمد و در آنجا براى فرزندان خودش نوحه سرایى مى‌‏كرد. نوشته‌‏اند اینقدر نوحه سرایى این زن دردناك بود كه هر كه مى‏‌آمد گریه مى‏‌كرد، حتى مروان حكم كه از دشمن ترین‏ دشمنان بود.

شهید آیت الله مرتضی مطهری: تقریباً یك سنتى است كه در تاسوعا ذكر خیرى از وجود مقدس ابوالفضل العبّاس (سلام اللَّه علیه) مى‌‏شود. مقام جناب ابوالفضل بسیار بالاست. ائمّه ما فرموده‏اند: «انَّ لِلْعَبّاسِ مَنْزِلَةً عِنْدَاللَّهِ یَغْبَطُهُ بِها جَمیعُ الشُّهَداءِ» عبّاس مقامى نزد خدا دارد كه همه شهدا غبطه مقام او را مى‏‌برند.

 متأسفانه تاریخ از زندگى آن بزرگوار اطلاعات زیادى نشان نداده؛ یعنى اگر كسى بخواهد كتابى در مورد زندگى ایشان بنویسد مطلب زیادى پیدا نمى‏‌كند. ولى مطلب زیاد به چه درد مى‏خورد؟

گاهى یك زندگى یك روزه یا دوروزه یا پنج روزه یك نفر كه ممكن است شرح آن بیش از پنج صفحه نباشد، آنچنان درخشان است كه امكان دارد به اندازه دهها كتاب ارزش آن شخص را ثابت كند، و جناب ابوالفضل العبّاس چنین شخصى بود.

در شب عاشورا اول كسى كه نسبت به اباعبداللَّه اعلام یارى كرد، همین برادر رشیدش ابوالفضل بود... آنچه كه در تاریخ مسلم است، ابوالفضل بسیار رشید، بسیار شجاع، بسیار دلیر، بلند قد و خوشرو و زیبا بود (وَ كانُ یُدْعى‏ قَمَرَ بنى هاشم) كه او را «ماه بنى هاشم» لقب داده بودند.

جن در قرآن

هر مسلمان معتقد، بر اساس آموزه هاي قرآن مجيد بايد تنها به وجود دو نوع انديشمند مادي در كل عالم هستي اعتقاد داشته باشد. اين دو نوع، يكي انسان است و ديگر ي جن. بنابراين اگر مسلماني معتقد به وجود موجودات فرازميني باشد، بايد باورداشته باشد كه فرازميني ها يا انسان اند و يا جن.

 

از آنجا كه قرآن كريم به اين موضوع اشاره دارد كه جن ها تا قبل از بعثت رسول اكرم(ص) به آسمان پروازمي كرده اند، پس در اين روزگار، نسبت دادن فرازميني ها به جن ها شايسته تر است؛ بويژه آنكه قرآن مي گويد:

 

ـ جن ها كارهاي شگفت انگيز و توانايي هاي شگرفي داشته و دارند،

 

ـ بر كارهاي بسيارسخت، همواره پيروز گشته اند،

 

ـ پيش از انسان آفريده شده اند.

 

متأسفانه دانشمندان مسلمان كه دربارة شناخت انسان در قرآن كتابهايي نگاشته اند، به اين مهم كمتر توجه كرده و به اهميت اين موضوع پي نبرده اند كه جن شناسي جداي از انسان شناسي نيست؛ و اصولاٌ اگر از ديدگاه انسان شناسي فرهنگي و باستان شناسي به اين موضوع بنگريم، درخواهيم يافت كه تا جن را نشناسيم انسان را نيز نخواهيم شناخت؛ زيرا آثار برجا مانده از جن ها و انسانها در طول تاريخ چندين هزار سالة آنان بر روي كرة زمين، چنان با يكديگر درآميخته و به هم گره خورده است كه تشخيص و تفكيك آنها از يكديگر، خود نيازمند ايجاد شاخة جديدي در دانش باستان شناسي است.

 

البته اگر دانشمندان بويژه باستان شناسان غيرمسلمان در اين زمينه به تفكر بنشينند و معتقد به موجودي انديشمند جداي از انسان شوند، بسياري از مشكلات و معضلات باستان شناسي و انسان شناسي آنان نيز حل خواهد شد؛ و از سردرگمي هايي كه پس از مشاهدة آثار عجيب بر روي زمين گريبانگير آنان مي شود نيز رهايي خواهنديافت؛ و باز اگر به كاوش و جست وجو پيرامون شناخت جن بپردازند(كه مسيحيان نيز بدان معتقدند) دربرنامه ريزي هاي خود براي آينده سازي انسان و دانستن سرنوشت آيندة نوع بشر، بيش از پيش كامياب خواهندشد.

سرانجام شمر، خولی، عمر بن سعد و ...

اسماء خارجه

از اشراف و ثروتمندان کوفه و از بزرگان قبیله «قیس» بود.
منابع تاریخی او را به عنوان فردی بانفوذ و طرفدار بنی امیه نشان می دهد تا جائیکه او را صریحا (اموی الهوی) می گفتند.
جایگاه خاصی در دربار خلفاء عصر خودش داشت و جزو مقربان درگاه و مردان دلیر و سخاوتمند عرب به شمار می رفت و غالبا به عنوان عامل والی شهر، در حوادث مداخله می کرده است. پدرش خارجة بن حصن، از قبیله «بنی فزاره»، بعد از غزوه تبوک با بزرگان آن قبیله به خدمت پیامبر اسلام آمد.
عمویش عینیة بن حصن از بزرگان و دلیران عرب که در دشمنی با پیامبر اسلام مشهور بود، اما در فتح مکه نزد پیغمبر آمد و اسلام آورد. دخترش هند، همسر عبیدالله بن زیاد شد که بعدا با بشر بن مروان و سپس با حجاج بن یوسف ثقفی ازدواج کرد و این سبب شهرت او گردید.
خود او نیز از بستگان مادری «حسن مثنی» که فرزند امام مجتبی و داماد امام حسین (ع) است، بود. سال تولدش را می توان با توجه به قرائن، حدود سال دوم هـ.ق، گفت ولی از وقایع زندگیش تا سال 51 هجری قمری، یادی در تاریخ نشده است.
سال 51 هـ.ق در زمان معاویه، اسماء به درخواست «زیاد» و همراهی چند نفر از بزرگان کوفه به فتنه انگیزی و دشمنی «حجر بن عدی» (حجربن عدی از یاران باوفای علی بن ابیطالب (ع) بود که به دستور معاویه به همراه فرزند و یارانش به شهادت رسیدند) با خلیفه و حتی به کفر او گواهی داد و این موضوع در شهادت حجر و یارانش بدست معاویه دستاویز مؤثری داد.

10 درس پنجم از 513 درس زندگی

41) شناخت خویشتن مادرِ همه شناخت هاست.

                                                        «استفان کاوی»

42) وقتی کاری از نوع درجه دوم انجام می دهید. با شما رفتاری از همان نوع می شود.

                                                                                                       « سوزان جفرز »

43) اگر کارهایی را که قادر به انجامشان هستیم انجام می دادیم خودمان جداً شگفت زده می شدیم.

                                                                                                                  « ادیسون »

44) عادت یا بهترین خدمتکا ماست یا بدترین اربابمان.

                                                          « ناتانیل امونز »

45) موفقیت تنها یک چیز نیست. اینکه زندگی را به دلخواه خود بگذرانید.

                                                                          « کریستوفر مورلی »

46) هرگاه بتوانیم پس از شکست ، لبخند بزنیم شجاع خواهیم بود.

                                                                        « آبراهام لینکلن »

47) اگر کسی موفقیت بطلبد اما اوضاع را برای شکست آماده کند دچار همان وضعی خواهد شد که برای آن تدارک دیده است.

                   « اسکاول شین »

48) ماهیت علم و دانش داشتن و استفاده کردن از آن است.

                                                                         « کنفوسیوس »

49) درهای زندگی همان لحظه هایی هستند که حسرت آنچه را از دست داده ای می خوری.

                                                                                                     « اسپنسر جانسون »

50) اگر بخواهی در دیروز بمانی به فردا نخواهی رسید.

                                                            « جان سی ماکسول »

ناگفته‌های رضا وطنخواه از برتری 6 بر صفر پرسپولیس برابر تاج

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیسی‌ها در دربی سال 1352 شاهکار کردند.

 

منبع : سایت رسمی باشگاه پرسپولیس / www.fc-perspolis.com

پرسپولیس 6 – استقلال صفر/ دربی 6تایی‌ها به روایت حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال

حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال در کتاب پسری روی سکوها روایت جالبی از دربی سال 1352 داشته است.

منبع : سایت رسمی باشگاه پرسپولیس / www.fc-perspolis.com

13 فروردین ، روز طبیعت

سیزده فروردین؛ روز طبیعت، روز پایان دوره جشن های نوروزی است. در این روز مردم بنابر یک سنت فرهنگی از خانه ها بیرون و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها به شادی و خوشی بگذرانند.


بیرون رفتن از خانه درروز سیزدهم فروردین و آن روز را بـه شـادی و تفـریـح گذراندن از رسوم دیـریـن ایـرانـی اسـت. در اساطیر ایرانی عمر جهان هستـی ۱۲ هـزار سال است و عدد ۱۲ كه از بروج دوازده گانـه گرفته شده است و پـس از دوازده هـزار سـال عمر جهان بسته می شود و انسان هایی كه در جهان هستی وظیفه آنها جنگ در برابر اهریمـن است، پس از دوازده هزار سال بر اهریمـن پیروز می شوند. از آن پس دیگر جهان مادی وجود نخواهد داشت و آدمیان به جایگاه ابدی خویش بـه عـالـم مینو باز می گردند.

با دانستن این موضوع می توان گفت كه اولین دوازده روز جشن زایش انسان گویا تمثیـلـی از ۱۲ هزار سال زندگی انسـان هـاسـت و از روز سیزدهم تمثیلی از هزاره سیـزدهـم مـی تواند باشد كه آغاز رهایـش از جهـان مـادی است و از این رو روز سیزدهم می توانـد روز بـازگشـت ارواح مـینـو و روز بـزرگ رامـش كیهانی باشد.

روزهای ماه در ایران قدیم نامی ویژه داشت و هر یك متعلق به ایزدی بود و روز سیزدهـم متعلق به ایزد تیر یا "تیشتر" ی بود كـه ایزد باران است .

برای این كه این ایزد پیروز باشد لازم بود كه همه مردمان در نماز از او نام برنـد و از او طلب باران كنند. همچنین خـوردن غـذای روز در دشـت و صحـرا نشانه همین فدیه گوسفند بریان اسـت كـه در اوستا آمده و افكندن سبزه های تازه دمیده نوروزی به آب روان جویبارها از كارهـایـی است كه در این روز انجام می دادند.

هم اكنون نیز در این روز كه روز طبیعــت نام گرفته است ، مردم بنا بر سنت فرهنگی خود همراه دوستان و خـویشاوندانشان از خــانه خارج می شوند و به دشت و طبیعت می روند تا آخرین روز عیـد را بــه شــادی و تفــریح بگذرانند.

دراین روز معمولا مردم برای ناهـار آش مـی پزند و معتقدند كه باید در خارج از خانـه این غذا تهیه شود و همراه آن نیز باقالاپلو، سبزی پلو یا ماهی می خورند. همچنین خوردن آجیل ، كاهو با سركه انگبیـن عصرانه بیشتر مردم است. نزدیك غروب نیز پیش از ترك كـردن طبـیعـت هر خانواده ای سبزه ای را كه پیش از نوروز سبز كرده است به نشانه بركات و فروانی در آب می اندازند و سپس به خانه باز میگردند.


نوشتار خُرد پیرامون شیعه

ایام فاطمیه

ایام فاطمیه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری، جستجو

ایام فاطمیه یا ایام شهادت فاطمه زهرا(س) شامل ۲۰ روز از ماه‌های جمادی‌الاول و جمادی الثانی است که شیعیان به عزاداری برای فاطمه(س) دختر پیامبر مسلمانان می‌پردازند.[۱]

مراسم فاطمیه - تهران (شهرقدس)

محتویات

تاریخ ایام فاطمیه

شیعیان پیرامون تاریخ درگذشت فاطمه(س) دو روایت متفاوت شامل هفتاد و پنج روز بعد از درگذشت محمد(ص) و دیگری نود و پنج روز را مورد وثوق می‌دانند.از آنجا که درگذشت محمد (ص) در در بیست و هشتم صفر بوده‌است به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل را «فاطمیه اول» می‌دانند. بنا به روایت نود و پنج روز، تاریخ شهادت فاطمه(س) را در سوم تا پنجم جمادی الثانی دانسته و آنرا «فاطمیه دوم» می‌نامند.

در فرهنگ عامه، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم آن ماه که بر اساس روایت ۷۵ روز شهادت فاطمه(س) در میان آن روزها واقع شده‌است، «دهه اول فاطمیه» و به دهه اول جمادی الثانی، از اول تا دهم جمادی الثانی که بنا به روایت ۹۵ روز، شهادت فاطمه(س) در میان این روزها اتفاق افتاده «دهه دوم فاطمیه» می‌گویند.

در فرهنگ عامه شیعیان عراق به جای دو دهه سه دهه برگزار می‌شود، که «دهه اول فاطمیه» ۴۰ روز بعد از درگذشت محمد(ص) می‌باشد، که مورخ هشتم ربیع الثانی است. البته این تقسیم بندی در شهرهایی مانند قم و تهران نیز وجود دارد.

‌مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد

 

‌مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد


در مراسم تجليل از ورزشکاران برتر سال 91 که از سوي شوراي هماهنگي ورزش صداوسيما صورت گرفت، مهدوي‌کيا مرد اخلاق شد و سوريان، سليمي و حدادي به عنوان برترين ورزشکاران انتخاب شدند.


مراسم تجليل از برترين ورزشکاران سال 91 از سوي شوراي هماهنگي ورزش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در محل ساختمان شهداي رسانه سازمان صدا و سيما برگزار شد و در اين مراسم يازده نفر از ورزشکاران المپيکي و پارالمپيکي و قهرمانان جهان به انتخاب 70هزار نفر از مردمي که در نظرسنجي راديو ورزش شرکت کرده بودند به عنوان ورزشکاران، مربيان و ورزشکاران اخلاق برتر سال 91 انتخاب شدند.

به گزارش فارس، اين مراسم با حضور سجادي معاون وزير ورزش، افشارزاده دبيرکل کميته ملي المپيک و خسروي‌وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين و چند تن از مديران سازمان صدا و سيما برگزار شد.


اعلام جرم براي منتشران ليست مازاد پرسپوليس

 

 

 

اعلام جرم براي منتشران ليست مازاد پرسپوليس


مديرعامل باشگاه پرسپوليس مي‌گويد از رسانه‌هايي که بدون منبع خبر ليست مازاد اين تيم را منتشر کردند اعلام جرم مي‌کند.


محمد رويانيان در خصوص برخي اخبار مبني بر ليست مازاد پرسپوليس اظهار داشت: من ليست مازادي را که براي پايان فصل در برخي از رسانه‌ها اعلام شده تکذيب مي‌کنم.

به گزارش فارس ، وي افزود: هيچ بازيکني تا به امروز از سوي مديرعامل و سرمربي در ليست مازاد نبوده اما متاسفانه برخي‌ها که هدفشان را نمي‌دانم چيست، اقدام به اعلام ليست مازاد پرسپوليس مي‌کنند.

رويانيان ادامه داد: رقابت هنوز براي پرسپوليس باقي است. من تا به امروز از گل‌محمدي هيچ درخواستي مبني بر ليست مازاد نکردم و چنين کاري در اين شرايط حساس در دستور کار ما نيست اما متاسفانه برخي رسانه‌ها با گمانه‌زني و اسامي بازيکناني جز ضربه زدن به دنبال هدف ديگر در پرسپوليس نيستند تا سود خود را از اين بابت بگيرند.

وي ادامه داد: هدف اين آقايان ضربه زدن به پرسپوليس است نه چيز ديگر اما بنده به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس به اين رسانه‌ها اعلام مي‌کنم اگر ليست مازاد را بدون هيچ منبعي اعلام کنند تا پرسپوليس را به هم بريزند اعلام جرم و حتي شکايت مي‌کنم. اين کار برخي آقايان درست نيست و اين افراد مطمئن باشند با برخورد جدي من روبرو خواهند شد.

وي خاطرنشان کرد: جو‌سازي عليه پرسپوليس و به هم زدن اين تيم اين بار با ليست مازاد برنامه‌ريزي شده است. مطمئن باشيد اگر قرار به تهيه ليست مازاد باشد کمترين جدايي‌ها را خواهيم داشت اما باز هم به همه عزيزان و دوستانم اعلام مي‌کنم اگر بخواهند با اين کار در آستانه شرايط حساس پرسپوليس جو را به هم بزنند اعلام جرم مي‌کنم و هرگز کوتاه نمي‌آيم چون ما ليست مازادي نداريم. چرا بايد فقط در مورد تيم ما اينگونه مسائل مطرح شود؟ مگر تيم‌هاي ديگر ليگ برتر وجود ندارند که فقط به ما گير مي‌دهند.

وي تاکيد کرد:هدف اصلي ما قهرماني در جام حذفي است و بايد بازيکنان پرسپوليس به گوش باشند که برخي‌ها مي‌خواهند در اين ميان با تفرقه‌اندازي و ايجاد تنش مشکلاتي را ايجاد کنند تا از آب گل‌آلود ماهي بگيرند. بازيکنان ما تا روز آخر کار خود را انجام خواهند داد و هرگز نبايد به اين شايعات و مسائلي که براي ضربه زدن به تيم مطرح مي‌شود توجه کنند. شايد برخي‌ اين وسط ناراحتند که چنين خبرهاي کذبي را اعلام مي کنند اما بهتر است ديگر دست از اين کار خود بردارند.


چطور خود کشی اینترنتی کنیم ودر اینترنت محو شویم؟/2

گام سوم: از شر اطلاعات عمومی، مجرمانه و غیره خلاصی یابید

تا اینجای کار توانستیم اطلاعات کلی شما را از صحنه‌ی وب جهان گستر پاک کنیم که شامل نتایج موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی می‌شد با این حال هنوز افرادی هستند که می‌توانند به سادگی دست به بررسی‌های زمینه‌ای زده و از شما کسب اطلاع کنند.

 

 

حالا زمان آن رسیده تا تمام تلاش خود را برای حذف این دست داده‌ها نیز مصروف داریم و تا آنجا که می‌شود خود را از بانک‌های اطلاعاتی گوناگون پاک کنیم:

چطور خود کشی اینترنتی کنیم ودر اینترنت محو شویم؟/1

شاید از این موضوع که اینترنت موجب شده تا همه با یک جستجوی ساده در گوگل به شما برسند دل خوشی نداشته باشید. یا می‌خواهید به یک شرکت دولتی بپیوندید و نگرانید مبادا شیر پاک خورده‌ای اطلاعات حساسی از شما در اینترنت بیابد و... فاتحه! حتی ممکن است قرار خواستگاری ویژه‌ای داشته باشید و نداشتن پیش زمینه‌ی اطلاعاتی بخصوص در شبکه‌های اجتماعی برایتان مهم باشد. در واقع به هر دلیل شخصی که به ما مربوط نیست دیگر دلتان نمی‌خواهد به این سادگی‌ها آن هم در جهان مجازی یافتنی باشید! اگر این طور است با ما همراه باشیددر این گزارش دو شماره ای.

حقیقت آن است که اگر شهرت شما در اینترنت در حد متوسط یا کم باشد، به این سادگی‌ها نمی‌توانید از این کابوس صفر و یکی رهایی یابید، در حالی که برای اغلب افراد مشهور درگیر در شبکه جهانی وب کار ساده‌تر خواهد بود. در واقع میزان شهرت شما با اطلاعاتی که در اینجا و آنجای وب قرار داده‌اید سنجیده می‌شود.

 گام اول: پاک کردن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

فغان که دسترسی به پروفایل کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی نخستین یافته‌هایی است که عمو گوگل به جستجوگران ارائه خواهد کرد. مواردی که مخاطب شما به آنها دسترسی خواهد یافت می‌تواند شامل حساب شما در شبکه فیس‌بوک، توئیتر، لینکداین، گوگل‌پلاس و هر جای دیگری که از نام حقیقی‌تان استفاده می‌نمایید باشد. پس گام نخست در خودکشی اینترنتی می‌تواند حذف این پروفایل‌ها باشد.بهتر است برای حذف اولیه از صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو به صفحه‌ی پروفایل خود رفته و آن را در حالت شخصی (private) قرار دهید، حالا می‌توانید به مرحله‌ی دوم بروید. گرچه با این کار شما کاملا از چنین شبکه‌هایی حذف نخواهید شد، ولی شانس دیده شدن در موتورهای جستجو را کاهش خواهید داد که گام مثبتی تا اینجای کار است. اما اگر واقعاً مصمم هستید تا با دنیای وب خداحافظی کنید برای این منظور نظر شما را به ادامه بخش اول مقاله جلب می‌کنیم.

در قاب تصویر/ دریاچه هلالی در آغوش بیابان!

دریاچه هلالی، نام دریاچه ای در شش کیلومتری جنوب شهر دان هوآنگ در چین است که منقطه ای بیابانی و پوشیده از شن و ماسه آن را در برگرفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، آب این دریاچه شگفت انگیز که در وسط بیابان همچون زمرد خودنمایی می کند، بسیار شفاف و تمیز است.

در کنار این دریاچه زیبا، ساختمانی به سبک معماری سنتی چینی هم وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر و توریست را به سمت خود می کشاند.

دیدن تصاویر این دریاچه در دل شنزار را به شما توصیه می کنیم:

تصاویر در ادامه مطلب

در قاب تصویر/ دریاچه هلالی در آغوش بیابان!

دریاچه هلالی، نام دریاچه ای در شش کیلومتری جنوب شهر دان هوآنگ در چین است که منقطه ای بیابانی و پوشیده از شن و ماسه آن را در برگرفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، آب این دریاچه شگفت انگیز که در وسط بیابان همچون زمرد خودنمایی می کند، بسیار شفاف و تمیز است.

در کنار این دریاچه زیبا، ساختمانی به سبک معماری سنتی چینی هم وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر و توریست را به سمت خود می کشاند.

دیدن تصاویر این دریاچه در دل شنزار را به شما توصیه می کنیم:

تصاویر در ادامه مطلب

مردم دنیا چگونه سال نو را جشن می گیرند؟

سال 2012 با همه بالاها و پایین هایش به پایان رسید و اگرچه بسیاری از مردم در سراسر دنیا منتظر تمام شدن کل دنیا در این سال بودند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و این سال هم با خوبی و خوشی تمام شد و جای خود را به 2013 داد.

به گزارش بانکی دات آی آر، آغاز سال نو در تمام کشورهای جهان فرصتی برای شادی و نو شدن است و در هر گوشه این کره خاکی مردم به روش و منش خود آغاز سال نو را جشن می گیرند.

شروع سال جدید بهانه ای شد تا گذری کوتاه بر چند کشور جهان بزنیم تا ببینیم آنها چگونه سالشان را نو می کنند:

1. در اسپانیا 12 حبه انگور می خورند تا خوشبخت شوند

اسپانیایی ها به ازای هر شماره از شمارش معکوس نیمه شب برای آغاز سال نو یک حبه انگور می خورند و یک آرزو می کنند.

پیشینه این رسم جالب به سال 1895 برمی گردد، وقتی تعدادی کشاورز متوجه شدند که محصول انگورشان مازاد است و برای جذب مشتریان بیشتر دست به کار شدند.

 2. در بلژیک بچه ها برای پدرو مادرشان نامه سال نو می نویسند

نام مراسم سال نو در بلژیک Sint Sylvester Vooranvond است و کودکان در نخستین روز از سال نو دست به قلم می شوند و نامه ای برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگشان می نویسند.

آنها سپس نامه را با کاغذ فانتزی، فرشتگان و گل سرخ تزئین می کنند و آن را با صدای بلند برای بزرگترهایشان می خوانند.

 3. در جمهوری چک تمام طول روز آتش بازی می کنند

مردم پراگ، پایتخت، از قبل از ظهر روز 31 دسامبر نمایش آتش بازی خود را آغاز می کنند و مراسم خود را تا نیمه های شب یا به عبارتی بامداد اول ژانویه ادامه می دهند.

 

 

4. در دانمارک مردم از یک کیک بسیار بزرگ می خورند و بشقاب هایشان را پرت می کنند

دانمارکی ها بعد از شام ترجیح می دهند دسر شناخته شده ای را بخورند که نامش Kransekage است.

آنها پس از خوردن کیک بشقاب خالی را پرت می کنند، چون معتقدند با این کار در سال پیش رو دوستان زیادی خواهند داشت!

5. ژاپنی ها بر این باورند که خدای سال نو به زمین می آید

معابد در ژاپن ناقوس های خود را 108 بار به صدا درمی آورند تا به توشیگامی، خدای سال نو خوشامد گویند. آنها همچنین خانه تکانی میکنند و کارت تبریک برای دوستان و عزیزان خود می فرستند.

6. آلمانی ها با خوردن مقدار زیادی شیرینی و تماشای تلویزیون سال نو را جشن می گیرند

آلمانی ها از همه راحت تر با قضیه برخورد می کنند. آنها شیرینی می خورند و اکثرشان ترجیح می دهند به تماشای فیلمی قدیمی و با کیفیت سیاه و سفید بنشینند که تلویزیون این کشور هر سال آن را پخش می کند.

7. در چین آیین های سال نو شامل خانه تکانی و خرید هدیه است

در بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله هنگ کنگ و شانگهای جشن های سال نو در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود و بخش های مختلف چین رسوم گوناگونی را برای برگزاری جشن های سال نو دارند، اما آنچه بین بسیاری از آنها مرسوم است، خانه تکانی برای پاک شدن خانه از بدشانسی ها خرید هدیه برای دوستان و عزیزان است